Biblens historie kan selvfølgelig fortolkes på mange måder, og ja, Biblen i sig selv er jo også stort set et udtryk for menneskets fortolkninger, og derfor kan det jo også være svært at finde en klar retningslinie hvorfra Jesu budskab skal forståes. Men du er jo selv meget godt inde på det, altså at hvis vi læser med hjertet, så genkender vi også ånden, og så er det også meget enkelt at skelne imellem hvad der er sandt og hvad der er falsk.
Hvor jeg elsker det, du her skriver. Det er præcis sådan - man må læse med hjertet, så kan man skelne!
Meget tyder jo på, at der i tidernes morgen var mennesker som ikke kunne acceptere det budkskab Jesus formidlede, og så blev budskabet fordrejet så det passede til disse menneskers overbevisninger og ideer.
Nemlig ja, så kom religionen. Og afgudsdyrkeri. Der var en grund til, at vi ikke skulle lave billeder af det i himlen. Det forkrøbler og forstener sandheden, der i sit eget liv er fri og fuld af kraft!
Jeg synes du er god til at holde fast i, at der ikke er noget kompromi med hvad det var Jesus i sandheden sagde. Og ja, selvfølgelig møder vi mennesker modstand, men hvis vi forstår hvordan vi skal forholde os til denne modstand, så bliver det i sandheden det som lærer os at frigøre os fra det som binder os til det illusoriske og uvirkelige.
Og så er det også vidunderligt at have dig. Du er ikke på "nakken af mig", bare fordi jeg passioneret elsker og citerer Jesus. Du søger det bedste i alt. Du er af god vilje!
Har i en ide om hvor denne karma udspringer fra? Altså er det noget som allerede ligger ubevidst i vores sind, og som vi så bare udlever indtil vi begynder at forstå og erkende de falske overbevisninger og ideer denne karma er bygget op omkring?
Ifølge ideen om reinkarnation, så er det karmaen, som fortsætter fra liv til liv. Har vi været onde, så vil vi udsættes for mere smerte i det næste. Hvad, vi gør, vender tilbage. Som vi sår, sådan skal vi høste.