1
registreret
(1 usynlig),
47
gæster og
152
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#45032 - 14/03/2025 18:57
Re: Lys
[Re: Arne Thomsen]
|
|
Kære Arne Tænker også på, hvad Eckehart mon ville mene om sufien Jalal al-Din Rumi's lille mere ydmyge og enkle kærlighedsdigt Tanker ... Ja, og hvordan sammenholder Rumi selv sine to ord? "Denne flygtige verden er et tegn på Sandhedens Mirakel. Men selvsamme tegn er et slør, der skjuler de evige sandheder."Og: "Kærlighed er Guds mysteriers astrolabium."Mirakler er jo ufattelige og kan jo være en gave at elske - Verdens Væren Dagen for min åndelige opvågnen var den dag, jeg så, og vidste at jeg så, alle ting i Gud og Gud i alle ting. -Mechthild af Magdeburg
|
|
Svar
|
|
|
#45033 - 16/03/2025 13:00
Re: Lys
[Re: Anonym]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Anonym. Ja, ordene fra Mechthild af Magdeburg:
Dagen for min åndelige opvågnen var den dag, jeg så, og vidste at jeg så, alle ting i Gud og Gud i alle ting. kan jeg tilslutte mig. Jeg husker tydeligt "den dag", jeg forsøgte at opfatte situationen: Verdens ikke-væren og jo måtte opgive, hvad der førte mig til at få øje på Verdens Væren som et guddommeligt mirakel - og til at elske miraklet. (For mig er ordet Gud en hovmodighed, hvorfor jeg indskrænker mig til ordet guddommelig, der dog ikke er meget bedre, men jeg har ikke kunnet finde et bedre alternativ) Da jeg læste citatet, du præsenterer, af Mechthild af Magdeburg, fik jeg den indskydelse, at det kunne ligne hovmodigt pral. Jeg indså derefter, at det kunne man vel også sige - uden sammenligning naturligvis - om mine skriverier her på Trosfrihed.dk Mit forsvar her er dog, at jeg primært skriver, fordi de skriftlige formuleringer virker selvudviklende, men også fordi det efter min mening er mere ærligt at se vi menneskers faktisk ydmyge situation i dette ufattelige univers.
Mvh. Arne
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|