annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
SÃ¥ er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 7 gæster og 131 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#44931 - 12/01/2025 18:43 Re: Afviger-Forræder-Kætter? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

OPLYSTHED

Afviger-forræder-kætter-hedning/selvbevidst fri vilje

Jeg elsker åndelige emner eksempelvis lignende filosofi, psykologi og teologi.
Denne overskrift handler jo om p.t. et af mit livs største sociale udfordring. Jeg har mødt de kristne, som afviser mig på grund af deres tilbedelse af Jesus som den eneste frelserskikkelsen, hvor de derfor overser mit budskab.

Idag da jeg for åndelig underholdning til dagslys i vinteren står med kaffen ved letbanen, så kommer jeg i ´snak´ med en jøde, som er medlem af en vistnok anderledes trosretning end den klassiske, fordi hun også ligesom kristne tror på Jesus som Messias med ordene: "Jahve var Jesus."
Da jeg som ikke medlem fysisk materielt til den ´religion´, fordi jeg vedrørende frelsens frigørelse af ånd netop uafhængig af verdens religiøse ting angående mine åndsgaver, hvilket folk også misbruger, så ligesom om Jesus Kristus indirekte imod mig nævnte hun satantilbedere (blasfemi). Hvis jeg ikke bør af kedsomhed og ensomhed fristelserne eksempelvis druk, hor, psykopati, misbrug, psykiatrisk dopet, så må altså det gode ske med jeg istedet for bare altid prøvelsen igennem modgang og modgang...
Jeg har dog det´ tilfælles med hende og dog igen uden en religiøs identitet, at ligesom Jesus handler guddommen om alt inklusiv mig som den, jeg Er.
Årrh, hahah sikke noget/nogen værk men gerne som ´væren´ sammen med jer, tak.

På tankstationen har jeg en samtale med en ung nuttet kvinde, som ikke-troende (vantro) medlem af folkekirken ikke tror på Gud og Jesus men dog jovist kærlighed og hun fatter faktisk intellektuelt min prædiken kontroversielle kritik vedrørende skrifternes forældede ord, hvor mit Ord fornyer troen idag...

Hilsen Gerth, Helligånden og Guddommen
Top Svar Citer
#44932 - 12/01/2025 23:03 Re: Afviger-Forræder-Kætter? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Om din overskrift tilføjer jeg i min tekst ordet ´fortabt´.
´Klassisk´ retter jeg til ´traditionelle´.

Engang missionerede en profil mod mig om en anden slags på engelsk/amerikansk trosretning lignende denne danske side, så nogen af den slags jøder tror på Jesus som jøde Messias og ligesom i min tekst førnævnte hun og kristne menneskets med Helligånden forhold men ifølge hende til JVH.

Her er et dansk eksempel: https://www.israel.dk/om-troskab-joededom-og-troen-paa-jesus/
Top Svar Citer
#44933 - 13/01/2025 00:19 Re: Afviger-Forræder-Kætter? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Jeg kommer ikke med dom om menneskehedens religiøse uenigheder. Jeg mødte som ikke kristen til julefrokost en budhist ældre kvinde, hvor hun ønsker at blive til intet, hvilket jeg ligner ligesom i samfundet taber, gal, socialt udsat tilmed stigmatiseret og dermed heller ikke medlem af midlertidigt folks skrifterne ting i verden, fordi lignende Jesus og Riget tilhører mig åndeligt kun forevigt en´ gudsbevidsthed som, jeg er.
Top Svar Citer
#44934 - 13/01/2025 13:54 Re: Afviger-Forræder-Kætter? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej du.

"For tilbage står jo, at vi er værende, at Altet er værende, og dette er - for mig - den sande kærlighed".

- Kun hvis det er elskerinden du kalder for "Altet", eller hvis du kan udgrunde begrebets referent. Indtil da, er begrebet tom for meningsindhold, og du leger således blot med idéen om at nære følelser for et begreb uden relation til virkelighedens indretning. "Altet" har m.a.o. ingen reference til noget eksisterende udenfor din forestillingsverden, og er dermed blot et diffust begreb, som du naturlighed derfor umuligt kan nære kærlighed til.

Du kan sagtens lege at du elsker et begreb i din (endnu ufortalte) fabel, fordi du tilskriver det betydning, men begrebet får kun eksistensberettigelse indenfor din fabels rammer, og er uden betydning for virkelighedsrummet udenfor. Idéen din har tilmed den slagside, at det ikke besvare din kærlighed, også den relation må du opfinde. Så du er altså stadig på bærtur..;)

Det er ikke guder folk elsker, med forestillinger og billeder de tilskriver disse, og det gør man selvsagt ved at anvende elementer fra virkelighedsrummet, idet guder jo skal forestille at have et forhold dertil. Det samme gælder dig og dit "Altet". I realiteten er der blot tale om navneforandring. Men hvis du partout skal realisere et kærlighedsforhold, hvorfor i alverden så udvælge et begreb du ikke kan udrede indholdet af?

Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 2 < 1 2

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
13/01/2025 22:29
Afviger-Forræder-Kætter?
af Anonym
13/01/2025 13:54
Helligånden
af Anonym
10/01/2025 00:17
Troens frihed
af Anonym
07/01/2025 09:56
Nyt politisk parti?
af Arne Thomsen
05/01/2025 18:37
Nyheder fra DR
VÃ¥benhvileforhandlinger i Qatar: 'De ig..
14/01/2025 12:13
Nato vil afskrække skyggeflåde i Øste..
14/01/2025 12:04
Passagerer på strækning mellem Herning..
14/01/2025 12:02
Jonas Vingegaard afslører 2025-planer
14/01/2025 11:55
Alvorlige sager mod advokater får organ..
14/01/2025 11:45
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Forbløffet statsminister vil stoppe dan..
14/01/2025 11:18
Californien-demokrater kæmper mod både..
14/01/2025 11:00
Generaladvokat: EU-direktiv om mindstelÃ..
14/01/2025 10:16
Kong Frederik viser backstage-billeder f..
14/01/2025 10:05
Mægler afleverer aftaleudkast og tror p..
14/01/2025 10:02