Status over havens fugle
Rødhalsen og Gærdesmutte konstaterede jeg straks fra nøgleoverdragelsen og et par Gråspurve
Solsorten der knækkede halsen og mistede livet ved at flyve imod terasse stuevinduet har levende søskende i haven (ihvertfald ses her solsorte jævnligt)
Rødhalsen ses hver eneste dag og er stamgæst på adressen
Forleden dag vågner jeg ved et fugle kald - det var en musvit der kaldte og efter nogen tid var de tre musvitter - og lige siden har musvitter også været stamgæster
Forleden dag så jeg en blåmejse
Så igår kom den glædelige overraskelse med to sumpmejser
Husskaden ses ofte i toppen af vores store træ (den er en rovfugl der æder æg og fugleunger i store mængder, så jeg bryder mig ikke om dens besøg)
Gærdesmutte Rødhals Gråspurve Solsort Musvitter Blåmejse og Sumpmejser og Husskaden holder til eller fouragerer på adressen
Sortmejsen og Spætmejsen hører jeg hver dag jeg løber i skoven (om de forlader skoven og kigger forbi haven er jeg spændt på - ligeledes om Topmejsen dukker op og Halemejsen)
Det undrer mig at jeg endnu ikke har set Bogfinken og Dompap
Svaner og gæs flyver lavt i flokke ind over adressen haven dagligt - virkelig ikke et særsyn - og de høres højlydt hver nat og dag (som Cikaderne sydpå) ret så fascinerende der om natten at åbne vinduerne og høre deres koncert
Jeg så Mikkel Ræv forleden i skoven - han var i fin pels form - et smukt eksemplar