annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19724366
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2621621
Åndelig Føde 2446384
Et andet syn 2163378
SÃ¥ er der linet op... 1864755
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 824 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 20 < 1 2 ... 18 19 20
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#44851 - 14/11/2024 22:45 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Godaften Arne

Ja det bliver latterligt og ligegyldigt når du ikke vil svare mig - men konstant bare snakker udenom - hele tiden opfinder noget nyt frem for forholde dig til den problemstilling der er ridset op

Du nægter at svare herpå og kommentere på at alt du skriver i citationsboksen er Anti Jesus Kristus synspunkter - AntiKristus synspunkter - hvor du med en forbavsende præcision går i kødet på Jesus Kristus og bekæmper og benægter alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden

Hvad er du bange for Arne??

Kan du ikke se det i øjnene??

Du vrider og snor dig som en glat ål og snakker konstant udenom - du opfinder alt muligt irrelevant udenomssnak hver eneste gang

Hvad er du dog så bange for mand?

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
#44852 - 14/11/2024 22:57 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, det vil ikke lykkes dig at fortsætte en debat med mig om din påstand:
Citat:
Du nægter at svare herpå og kommentere på at alt du skriver i citationsboksen er Anti Jesus Kristus synspunkter -
Jeg mener, du har fået mit svar adskillige gange, men du kan da gerne få det en sidste gang:
Jeg er ikke anti-Krist. Jeg er pro-Krist. Det føler jeg mig helt sikker på!
Arne heart
Top Svar Citer
#44854 - 14/11/2024 23:25 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hej igen Arne

Citat:
Arne:

Jamen alt du skriver i citationsboksen er Anti Jesus Kristus synspunkter - hvor du bekæmper og afviser og nedgør alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

Hvis man læste hvert eneste af dine udsagn op og spurgte skolebørn om det kunne være Jesus der har sagt dette?

Alle skolebørn vil grine og svare nej nej - "nej nej det har Jesus aldrig sagt".

Selv skolebørn kan se at alle dine citationsboks udsagn er Anti Jesus Kristus - Jesus Kristus har givet sig selv og sit liv for det du nedgør og benægter og afviser. Som om du præcist ved hvor du skal sætte kniven ind. Ja det er så uhyggeligt millimeter præcist Jesus Kristus du angriber med hvad du skriver i citationsboksen.

Men du tør ikke forholde dig hertil.

Jeg er lidt ligeglad med at du føler du er Pro Kristus - for det er hvad du igen og igen og igen har skrevet igennem de sidste år i citationsboksen der volder mig problemer og nu endnu større problemer når du hævder du føler dig Pro Kristus.

Hvorfor bekæmper, nedgør og benægter og afviser du alt hvad Jesus Kristus gav sig selv og sit liv for at bringe i spil i verden og endda er lykkedes med - men som du har valgt at tage afstand fra.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

Du føler dig Pro Kristus

Men du siger du ikke er kristen, hvilket stemmer overens med hvad du skriver i citationsboksen

Kunne det være sådan fat at du slet ikke er klar over hvad det er Jesus Kristus giver sig selv og sit liv for der skaber den religion vi kalder kristendom

Måske ved du slet ikke som skolebørn ved det, hvad det er Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for

Børn ved det - ateister ved det - jøder ved det - muslimer ved det - buddhister ved det - hinduer ved det (ikke at de er enige men de ved det) - men noget kunne tyde på at du slet ikke er klar over det

PPS:

Citat:
Arne:

Okay lad os tage konsekvenserne af hvad Arne skriver og illustrere det

Jesus Kristus siger:

Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!

Jesus Kristus siger:

som en del af det ufattelige guddommelige - en ufattelighed, jeg fornemmer, at man ikke skal gramse i

Jesus Kristus siger:

Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét

Jesus Kristus siger:

Jeg er agnostisk panteist

Jesus Kristus siger:

at bag de mange menneskeskabte Guds-billeder ligger der vel dog noget guddommeligt, som vi mennesker blot ikke magter at fatte

Jesus Kristus siger:

Det lidt længere svar er: Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed.

Jesus Kristus siger:

For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.

Jesus Kristus siger:

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud

Jesus Kristus siger:

i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighed

Jesus Kristus siger:

anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.

Alle kan se det ikke holder en meter

Man kan også spekulere over med hvilken præcision det er lykkedes dig at skyde alt det ned som Jesus Kristus gav sig selv og sit liv for

Du fører virkelig kniven dybt som du præcist ved hvor du skal stikke ind
Side 20 af 20 < 1 2 ... 18 19 20

Seneste indlæg
Bøn
af Hanskrist
15/11/2024 01:02
Nemesis
af Hanskrist
14/11/2024 23:25
ALKOHOL
af Anonym
05/11/2024 03:29
Vigtige præciseringer
af somo
04/11/2024 05:38
ARABISKE RACISTER JAGER GRØNLÆNDERE UD AF GELLERUP
af Anonym
02/11/2024 14:51
Nyheder fra DR
Skandaleramt adoptionsområde får tilde..
15/11/2024 01:22
Danmark og Spanien spiller fredag med sÃ..
14/11/2024 22:12
SAS-fly vender om efter kraftig turbulen..
14/11/2024 21:36
Det Europæiske Lægemiddelagentur skift..
14/11/2024 20:32
FCK har fået tilladelse til at forstær..
14/11/2024 20:29
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Udvalgte ansøgere om statsborgerskab sk..
14/11/2024 23:34
Tysk forsvarsminister: Med Trump i Det H..
14/11/2024 23:30
Kim Jong-un sætter gang i masseprodukti..
14/11/2024 22:48
Kilder: Trumps administration vil droppe..
14/11/2024 22:15
Avis melder om hemmeligt møde mellem Mu..
14/11/2024 21:41