annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19675501
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2619956
Åndelig Føde 2437460
Et andet syn 2162026
Så er der linet op... 1859794
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
0 registrerede 819 gæster og 104 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 19 af 19 < 1 2 ... 17 18 19
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44846 - 13/11/2024 21:45 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Så er vi der igen Hanskrist. Det er ikke muligt for dig at fornemme/opleve Kristus i universets (universernes) hellighed.
Du ser alene Kristus som værende mellem kristendommens Gud - og så os mennesker.
På den baggrund kalder du mig anti-krist - selvom det nok snarere ville være ordet anti-Hanskrist, du skulle bruge - og hvis du kunne være lidt mere åbensindet ville det måske i stedet være ordet alternativ-Hanskrist, der ville være det rigtige - for jeg søger jo ikke at bekæmpe din tro blinker
Min inspiration fik jeg i øvrigt fra en ortodoks-kristen teolog, der hævdede, at vi mennesker aldrig ville kunne sige fuldt ud, hvad Gud er (Orker ikke at lede det op lige nu).

At du"tager dit eget patent på Kristendommen" - sammen med mange andre - giver jeg ikke noget for, men det er jo jeres gode ret - så længe I ikke søger at bringe andre til tavshed.
Arne heart
Top Svar Citer
#44847 - 14/11/2024 00:06 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Hej Arne - nu har du igen fundet på noget nyt for at snakke udenom

Citat:
Arne:

Så er vi der igen Hanskrist. Det er ikke muligt for dig at fornemme/opleve Kristus i universets (universernes) hellighed.
Du ser alene Kristus som værende mellem kristendommens Gud - og så os mennesker.
På den baggrund kalder du mig anti-krist

"Det er ikke muligt for dig at fornemme/opleve Kristus i universets (universernes) hellighed."

Jesus Kristus var ikke beskæftiget med astrofysik. Du blander astrofysik ind i noget Jesus Kristus ikke har udtalt sig om.

"Du ser alene Kristus som værende mellem kristendommens Gud - og så os mennesker.
På den baggrund kalder du mig anti-krist".

Nej aldrig har jeg gjort dette. Hvilket jeg utallige gange har forklaret dig.

Det er hvad du skriver i citationsboksen der er Anti Jesus Kristus synspunkter - der er AntiKristus synspunkter.

Men jeg ved godt du er AntiKristus og Anti Jesus Kristus hvilket citationsboksen jo med al tydelighed viser, du bryder dig ikke om at vi møder Gud i Jesus Kristus gennem Jesu Kristi Åbenbaring Gud og hvem vi er som Guds Børn med Guds Ånd - i vores rette forhold til Jesu Kristi Gud Fader.

Gud er kommet os nær som virkelighed i Jesus Kristus gennem sin Ånd Helligånden og er ikke længere nogen ukendt og fjern uvedkommende Gud, efter den Åbenbaring Gud i Jesus Kristus vi tager imod såvel som Åbenbaringen hvem vi er i Kristus som Guds Børn med Guds Ånd - Helligånden.

Dette er kristendommens essens som du bekæmper (apropos citationsboksen). Jeg har skrevet så smukt herom i mange indlæg nu efterhånden.

Kunne gentage mine længere redegørelse for kristendommens essens, men vælger at gøre det kort.

Alle indlæg jeg skriver er spændende fordi de giver folk en chance for at se hvad der specifikt er kristendommens essens.

Vil du gerne være kristen igen, som der er meget der tyder på, så skal du frasige dig dine dogmer som de er blevet gentaget de sidste mange år i citationsboksen.

Det der er lidt sjovt er at det de farisæiske jøder var efter Jesus for, og som resulterede i at han blev korsfæstet, er nøjagtig det samme som du er efter Jesus for. I gør fælles sag mod den tanke at Jesus er Kristus i hvem vi møder Gud der bliver os Åbenbaret - i Jesus Kristus kommer Gud os nær som virkelighed gennem sin Ånd Helligånden.

Dette er det radikale ved Jesus Kristus der stifter kristendommen, men som du og de jøder der fik Jesus dømt afviser og benægter og bekæmper (citationsboksen).

Det er tankevækkende!

-0-0-0-

Det er ikke os mennesker der skal sige hvem Gud er - det bliver os Åbenbaret i Kristus, her møder vi Gud som nærværende virkelighed gennem sin Ånd Helligåndens Åbenbarings Ånd der vil åbenbare for os hvad der bor i Gud - hvad Gud har til os og hvem vi er i Kristus som Guds Børn - som forløste frelste og frigjorte HEL'bredte Hellige og Fuldkomne og Levendegjorte mennesker for Gud.

Det er ikke vi mennesker der sætter Gud på plads - det er Gud der sætter os på plads - på plads i sin Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore Hjerter gennem Helligånden. Vi kender og erkender Gud i Jesus Kristus gennem sin Ånd; Åbenbarings Ånd.

Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
#44848 - 14/11/2024 09:57 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hvad jeg oplever, aner, fornemmer, det er nu hos Hanskrist blvet til dogmer blinker
Jeg tror, jeg lader den stå dér smiler
Arne heart
Top Svar Citer
#44849 - 14/11/2024 10:23 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Godmorgen Arne

Jeg tænkte nok du ville sno dig og snakke udenom.

Vi snakker om at dine i citationsboksen dogmer og synspunkter er Anti Jesus Kristus synspunkter er AntiKristus synspunkter.

Citat:
Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!

som en del af det ufattelige guddommelige - en ufattelighed, jeg fornemmer, at man ikke skal gramse i, men i stedet skal bruge de givne evner i kærlighed til verden - så godt og så længe, man kan.
Egentlig ganske enkelt og ligetil - og uden åndsrigdom ;)

Jeg spilder ikke kræfter på at spekulere over, hvad det guddommelige er. Det evner jeg jo alligevel ikke - og har jeg jo egentlig ikke behov for at vide - ja, måske er det endda hovmodigt at "kloge sig" på dét

agnostisk panteist

at bag de mange menneskeskabte Guds-billeder ligger der vel dog noget guddommeligt, som vi mennesker blot ikke magter at fatte

Det lidt længere svar er: Vi mennesker og vore religioner har forestillinger om Gud som en person, der ligner et menneske - endda som oftest af hankøn.
Mig forekommer dette at være naivt og snæversynet - en nedgøring af det guddommelige, så det kan rummes i menneskelig bevidsthed.
For mig er Gud eller det guddommelige noget langt højere, noget som menneskelig bevidsthed ikke kan rumme og - tror jeg - heller ikke skal forsøge at rumme.
Men jeg oplever/fornemmer noget guddommeligt i verdens væren - enkelt og ligetil - umuligt at fornægte - men uden at kunne sætte ord på.

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud

i denne kærligheds-sammenhæng er vi mennesker på denne klode, i denne galakse, dette univers jo nærmest en ubetydelighed

anser jeg for åndshovmod: at det ikke tilkommer os mennesker at søge at forstå, hvad vi kalder Gud.

Jeg har aldrig før set et menneske i den grad har valgt at angribe hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

Du går direkte i kødet på Jesus Kristus.

Hvad du skriver i citationsboksen har du gentaget utallige gange og ret systematisk hver gang vi havde en ellers spændende snak om SPIRITUALITET - om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET fx.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

Jeg har læst Arne's dogmatiske trosbekendelse i citationsboksen igennem igen og jeg er egentlig rystet over hvor direkte et angreb det er på alt hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil.

Det er AntiKristus i sin reneste form.

Som om Arne kender Jesus der er Kristus og så angriber alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden. Måske det skyldes at Arne der har været inde omkring kirkens liv er blevet skuffet og derfor har vendt sig i vrede mod alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

Hvorfor har Arne set sig gal på Jesus Kristus og alt hvad han har bragt i spil i verden - som har haft den allerstørste betydning på verdenshistoriens gang, men ikke mindst på menneskets mentale sjælelige og åndelige sundhed og vitalitet og velvære.

Den Healing Power der ligger i Helligånden der Åbenbarer Gud og hvem vi er i Kristus er en del af vores dynamiske kreative skabende vitalitet og velvære og sundhed - er koblet op på vores immunforsvar.

Og BØNNEN - vores SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende virkelighed med Gud er den største trøster og styrker og lykke'smed mennesket har ved sin side igennem livets mange udfordringer og kampe - arbejdskampe for at redde kastanjerne ud af ilden.

Kristendommen er for det arbejdsomme virksomme entreprenante kreative skabende agerende i verden menneske. Ikke for den passive skuende filosofiske menneske som aldrig vil forstå Jesus og Paulus for hvem arbejdsomhed og kreativ skabende entreprenant virksomhed betød alt.

Vi skal tjene hinanden og udvise omsorg for de der ikke kan klare sig selv eller skal have hjælp til at kunne stå på egne ben og klare sig selv.

I alle vores forretninger skal vi tage Gud med på råd - også for vores samvittigheds skyld - intet er bedre for et menneske end en ren samvittighed.
Side 19 af 19 < 1 2 ... 17 18 19

Seneste indlæg
Nemesis
af Hanskrist
14/11/2024 10:23
Bøn
af Hanskrist
13/11/2024 12:46
ALKOHOL
af Anonym
05/11/2024 03:29
Vigtige præciseringer
af somo
04/11/2024 05:38
ARABISKE RACISTER JAGER GRØNLÆNDERE UD AF GELLERUP
af Anonym
02/11/2024 14:51
Nyheder fra DR
Efter angreb med syre og kniv: Mestervæ..
14/11/2024 17:38
Bomber ved Brasiliens højesteret efterf..
14/11/2024 17:17
Påkørt bro skal rives ned
14/11/2024 16:41
Satiremedie køber konspirationsteoretik..
14/11/2024 16:39
Partier optimistiske inden nye forhandli..
14/11/2024 16:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Færdselsuheld spærrer E20 ved Lundersk..
14/11/2024 15:35
Brasilien efterforsker eksplosioner ved ..
14/11/2024 15:26
Politistation evakueret tre gange efter ..
14/11/2024 14:55
Satiremedie køber dømt konspirationste..
14/11/2024 14:28
Retfærdighedens vogtere eller fordærve..
14/11/2024 14:20