Hej Arne - nu har du igen fundet på noget nyt for at snakke udenom
Arne:
Så er vi der igen Hanskrist. Det er ikke muligt for dig at fornemme/opleve Kristus i universets (universernes) hellighed.
Du ser alene Kristus som værende mellem kristendommens Gud - og så os mennesker.
På den baggrund kalder du mig anti-krist
"Det er ikke muligt for dig at fornemme/opleve Kristus i universets (universernes) hellighed."Jesus Kristus var ikke beskæftiget med astrofysik. Du blander astrofysik ind i noget Jesus Kristus ikke har udtalt sig om.
"Du ser alene Kristus som værende mellem kristendommens Gud - og så os mennesker.
På den baggrund kalder du mig anti-krist".Nej aldrig har jeg gjort dette. Hvilket jeg utallige gange har forklaret dig.
Det er hvad du skriver i citationsboksen der er Anti Jesus Kristus synspunkter - der er AntiKristus synspunkter.
Men jeg ved godt du er AntiKristus og Anti Jesus Kristus hvilket citationsboksen jo med al tydelighed viser, du bryder dig ikke om at vi møder Gud i Jesus Kristus gennem Jesu Kristi Åbenbaring Gud og hvem vi er som Guds Børn med Guds Ånd - i vores rette forhold til Jesu Kristi Gud Fader.
Gud er kommet os nær som virkelighed i Jesus Kristus gennem sin Ånd Helligånden og er ikke længere nogen ukendt og fjern uvedkommende Gud, efter den Åbenbaring Gud i Jesus Kristus vi tager imod såvel som Åbenbaringen hvem vi er i Kristus som Guds Børn med Guds Ånd - Helligånden.
Dette er kristendommens essens som du bekæmper (apropos citationsboksen). Jeg har skrevet så smukt herom i mange indlæg nu efterhånden.
Kunne gentage mine længere redegørelse for kristendommens essens, men vælger at gøre det kort.
Alle indlæg jeg skriver er spændende fordi de giver folk en chance for at se hvad der specifikt er kristendommens essens.
Vil du gerne være kristen igen, som der er meget der tyder på, så skal du frasige dig dine dogmer som de er blevet gentaget de sidste mange år i citationsboksen.
Det der er lidt sjovt er at det de farisæiske jøder var efter Jesus for, og som resulterede i at han blev korsfæstet, er nøjagtig det samme som du er efter Jesus for. I gør fælles sag mod den tanke at Jesus er Kristus i hvem vi møder Gud der bliver os Åbenbaret - i Jesus Kristus kommer Gud os nær som virkelighed gennem sin Ånd Helligånden.
Dette er det radikale ved Jesus Kristus der stifter kristendommen, men som du og de jøder der fik Jesus dømt afviser og benægter og bekæmper (citationsboksen).
Det er tankevækkende!
-0-0-0-
Det er ikke os mennesker der skal sige hvem Gud er - det bliver os Åbenbaret i Kristus, her møder vi Gud som nærværende virkelighed gennem sin Ånd Helligåndens Åbenbarings Ånd der vil åbenbare for os hvad der bor i Gud - hvad Gud har til os og hvem vi er i Kristus som Guds Børn - som forløste frelste og frigjorte HEL'bredte Hellige og Fuldkomne og Levendegjorte mennesker for Gud.
Det er ikke vi mennesker der sætter Gud på plads - det er Gud der sætter os på plads - på plads i sin Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore Hjerter gennem Helligånden. Vi kender og erkender Gud i Jesus Kristus gennem sin Ånd; Åbenbarings Ånd.
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,
og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,
det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,
det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist