annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19584165
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2614802
Åndelig Føde 2406048
Et andet syn 2157830
Så er der linet op... 1837784
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
2 registrerede somo ,(1 usynlig), 78 gæster og 93 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 10 < 1 2 3 4 5 6 7 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44761 - 30/10/2024 11:26 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Nå da.
Nu er "kætterforfølgelsen" nedgraderet til "kritik".
Det ta'r jeg ganske roligt smiler
Arne heart
Top Svar Citer
#44762 - 30/10/2024 11:43 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Det interesserer mig egentlig ikke så meget, hvad andre mener om dét, jeg oplever som sandhed.

For at det du oplever som sandhed skal have almen interesse; skal det give mening, ikke være selvmodsigende og ovenikøbet usandt som langt de fleste af dine påstande om Jesus Kristus er direkte usande

Dine private subjektive oplevelser er gyldige for dig i første omgang

De kan være interessante for en psykolog eller psykiater måske at få kigget på

Måske kunne dine private subjektive oplevelser også få almen interesse hvis de gav mening og hvis det stemte overens med virkeligheden - men som sagt er de fleste af dine påstande om Jesus Kristus direkte usande

-0-0-

Men jeg forstår du mener at Trosfrihed er at man ikke må debattere og kritisere og afvise dine påstande (jeg afviser ikke din oplevelse - jeg afviser hvad din oplevelse får dig til at konkludere og hævde om Jesus Kristus)

Din subjektive oplevelse kan og vil jeg ikke ugyldiggøre - men det er når dine subjektive oplevelser ikke længere kan nøjes med at være dette, men at de også giver grund og anledning til at mene en hel masse om Jesus Kristus der er direkte usandt at alle forstandige mennesker må sige stop overfor dig - da du skaber en destruktiv meningsløshed og forvirring i dine omgivelser

Det er jo ikke engang tankevækkende eller provokerende det er meningsløst idiotisk hvad du hævder - hvilket også viser sig i at du ikke kan argumentere for hvad du hævder om Jesus Kristus og du aldrig har magtet at svare mig på den kritik jeg retter imod dine falske påstande om Jesus Kristus.

Citat:
Arne:

Nå da.
Nu er "kætterforfølgelsen" nedgraderet til "kritik".

Der har aldrig været tale om kætterforfølgelse og inkvisitions processer, det er noget du konstant har opfundet.

Du har truet folk utallige gange med at ville føre retssager mod folk. Så stik lige piben ind med hvem der ønsker debat og hvem der har intentioner om at forfølge andre mennesker. Det er dig der er skræmmende.

-0-0-0-

Det der er så vigtigt at forstå er at selv om jeg oplever at jorden er flad - så er jorden måske slet ikke flad

Så hvad du oplever skal undergå en realitets tjek eller virkeligheds tjek før det måske har nogen almen interesse

Vi mennesker skulle gerne være forankrede i vores eksistens og derigennem vores i verden værens eksistens, have en virkeligheds forankring igennem de erfaringer vi har med vores omgivelser

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

jeg afviser ikke din oplevelse - jeg afviser hvad din oplevelse får dig til at konkludere og hævde om Jesus Kristus

Jeg vil endda opfordre dig kraftigt til at søge din oplevelse igen. Generindre din oplevelse måske genfremkalde din oplevelse igen. Holde fast i den på en eller anden måde.

Som om du har opgivet den din oplevelse og bare ud fra din oplevelse er begyndt at opdigte den ene historie efter den anden om Jesus Kristus

Vær nu lidt kritisk mand!

Gør dig selv den tjeneste at få undersøgt den oplevelse som betyder så meget for dig til tider og andre tider er den ikke værd at bruge tid på.

Hvad mennesker oplever skal man sørme tage alvorligt (også Gerth's utallige oplevelser) men derfra og så til at ens oplevelser også siger noget om hvordan verden er indrettet, hvordan virkeligheden ser ud - der er der et stort skridt spring måske ligefrem.

Men begge begår i den fejl at jeres oplevelser kan sige en masse om virkeligheden fx Jesus Kristus og kristendommen -- men dette er for stort et skridt I der tager -- da Jesus Kristus og kristendommen og virkeligheden ikke sådan lader sig diktere af jeres oplevelser

Måske jeres oplevelser kunne have almen interesse hvis I kritisk udførte et realitets tjek eller virkeligheds tjek.

At have nogle oplevelser at tingene måske er anderledes end den officielle gængse mening om tingene er udmærket - men der er et kæmpe stykke arbejde der skal gøres for at kunne føre bevis for at man har fat i den lange ende - at ens oplevelse fortæller noget nyt om Jesus Kristus eller kristendommen eller religion eller vores virkelighed
#44763 - 30/10/2024 15:12 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
veteran
Hanskrist skriver til mig - blandt meget andet:
Citat:
Det er jo ikke engang tankevækkende eller provokerende det er meningsløst idiotisk hvad du hævder -
Mit svar:
Så er "bunden" vist nået blinker

Jeg står i hvert fald af fra denne "dialog" her - mens jeg fortsat glæder mig over hver dag at fornemme kærligheden fra ikke blot menneskenes, men også Jordens og nok også universets - måske endda universernes - Kristus tommelop

Arne heart
Top Svar Citer
#44764 - 30/10/2024 16:10 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg står i hvert fald af fra denne "dialog"

Dialog kræver at du læser mine indlæg og reagerer på substans og argumentation - men du glider af og vil ikke være i dialog med mig om det centrale (1)* i vores uenigheder.

Du snupper bare noget fuldstændig tilfældigt hevet ud af sammenhængen og svarer på det. Som om du ikke vil have en dialog om hvad det er vi drøfter (1)*, nemlig dine skøre ideer om Jesus Kristus.

Citat:
Arne:

Og at tildele Jesus Kristus en endnu højere ære, end du gør, det er jo ikke just en "gidsel-affære" - tværtimod.

(1)*:

Er du bimmer mand du undergraver og modarbejder alt det Jesus Kristus gav sig selv og sit liv for skulle ske fyldest. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ

Og du gør ham Gudløs og Gud Fader'løs. Og hårdnakket hævder du at der ingen Åbenbaring Gud er i Jesus Kristus. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ

Du lukker døren til Gud og den religiøse spirituelle åndelige guddommelige virkelighed Jesus Kristus åbnede døren for vi alle nu igennem ham ville få erfaringer med og kendskab til. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ

Du afviser og nedgør Jesu Kristi Åbenbarede virkelighed med Gud - som et SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS HØRENDE GUDS ORD virkelighed med Gud som vores Gud Fader og vi Guds Børn med Guds Ånd - Helligånden. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ

Du afviser den BØNNENS virkelighed med Gud Fader Jesus Kristus Åbenbarede os som Guds Børn med Guds Ånd - Helligånden. Er det at ære Jesus Kristus??? NEJ

Milliarder af kristne mennesker har et helligt BØNNENS fromhedsliv og BØNNENS SPIRITUALITET som Jesus Kristus skænkede os - Åbenbarede os, som jeg beskrev det i de to afsnit ovenfor. Hvad Jesus Kristus har bragt i spil i verden er så værdifuldt for vi mennesker - ingen af os kunne finde på at opgive hvad vi er blevet beriget med i Jesus Kristus.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

Og Kristus har ikke noget at gøre med flere universer - det er din sammenblanding astrofysisk videnskab med hvad det nu er Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

PPS:

Hvis du gerne vil kunne inspirere og provokere positivt skal det du siger fx om Jesus Kristus ikke være det stik modsatte af hvad han er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

Du skal være mere ambitiøs, og kritisk samtidigt, hvis du positivt vil bidrage til en uddybende forståelse fx Jesus Kristus.

Du må ikke dumme dig ved at hvad du siger om Jesus Kristus er selvmodsigende og meningsløst idiotisk sludder. Dermed udvander du hvad vi forbinder Jesus Kristus med. Du gør at han kan misbruges i enhver sammenhæng - selv til det modsatte af hvad han gav sig selv og sit liv for fordi det betød alt for ham.

Men fint vi stopper vores pseudo dialog - fordi hvad jeg fik sagt og skrevet er så vigtigt for at forstå kristendommen.
#44766 - 31/10/2024 19:40 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
veteran
Jeg føler mig egentlig endnu mere afklaret efter denne "dialog".

Tillige ser jeg Hanskrist hævde:
Citat:
Og Kristus har ikke noget at gøre med flere universer -
Min kommentar:
Ja, i så fald må vel dette - og måske tillige andre universer - i "skaberværket" klare sig uden Kristus - altså hvis Hanskrist har ret.
Ingen guddommelig kærlighed her.

Arne heart
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 10 < 1 2 3 4 5 6 7 9 10 >

Seneste indlæg
Nemesis
af Hanskrist
05/11/2024 05:42
ALKOHOL
af Anonym
05/11/2024 03:29
Vigtige præciseringer
af somo
04/11/2024 05:38
ARABISKE RACISTER JAGER GRØNLÆNDERE UD AF GELLERUP
af Anonym
02/11/2024 14:51
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
28/10/2024 12:40
Nyheder fra DR
Fiskefrikadeller tilbagekaldes
05/11/2024 09:56
Ukraine nedskyder 48 droner i løbet af ..
05/11/2024 08:57
Vestas har afventende ordrer på turbine..
05/11/2024 08:13
Trump og Harris holder de sidste vælger..
05/11/2024 07:28
Boeing-strejke afsluttes med enighed om ..
05/11/2024 06:32
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Bodilprisen dropper kønsopdelte priser
05/11/2024 08:00
Wammen: Halvdelen af nedlagte statslige ..
05/11/2024 07:54
Vestas og Ambu får kurstæsk på børse..
05/11/2024 07:47
Fire ud af ti registrerede vælgere har ..
05/11/2024 07:02
Skatteminister vil gøre kriminelles gæ..
05/11/2024 06:59