annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19584165
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2614802
Åndelig Føde 2406048
Et andet syn 2157830
Så er der linet op... 1837784
Galleri
Folkemødet 2013
Hvem er online?
2 registrerede somo ,(1 usynlig), 78 gæster og 93 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 10 < 1 2 3 4 ... 9 10 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44744 - 28/10/2024 22:54 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

For mig har Jesus Kristus med stor og dyb kærlighed - "helt ned til bunden i mit hjerte" - åbnet for, hvad jeg må nøjes med at kalde: det guddommelige, og som jeg klart fatter helt selvfølgelig er langt over menneskelig fatteevne, men som alligevel klart siger mig, hvad den rette form for liv er - for mig.

Dét evner du tydeligvis ikke at respektere

"For mig"

Ja for dig - men du fantaserer jo og opdigter din egen Jesus Kristus.

Dette er ikke bare for mig men for alle verdens mennesker uinteressant - fordi det er så langt fra alt det Jesus Kristus er kendt for at have bragt i spil i verden.

Hvad du og andre opdigter og forestiller jer uafhængigt af virkeligheden har ikke min interesse eller i det hele taget ret mange menneskers interesse.

Du skal interessere dig for virkeligheden og ikke hvad du forestiller og fantaserer dig frem til af oplevelser.

Vi mennesker står i forbindelse med virkeligheden og er det kristendommen der har ens interesse må man interessere sig for hvad det er for en bevægelse Jesus Kristus fik sat igang her på jorden og der er objektive historiske fakta så rigeligt heromkring.

Og han er ikke Gud'løs som du gør ham og han har aldrig været miljø aktivist - du kan godt glemme dette.

Du er meget langt ude.

Hvis mennesker bare kunne som dig, ud fra alene dine subjektive oplevelser, opdigte en falsk Jesus - så kunne vi gøre Jesus Kristus til hvad som helst - som du er igang med.

Han er Gud'løs ifølge dig (der er ikke en åbenbaring Gud i Kristus) - men dog har han gjort Gud til menneskelignende hankønsvæsen. Du vrøvler så gudsjammerligt om tingene at jeg slet ikke burde svare dig.

Og du læser ikke hvad jeg skriver. Havde du gjort det, havde vi haft en anden seriøs debat.

"som jeg klart fatter helt selvfølgelig er langt over menneskelig fatteevne, men som alligevel klart siger mig, hvad den rette form for liv er - for mig."

Du indrømmer jo ligefrem at det er dit private subjektive show - ja du gentager: for mig

langt over menneskelig fatteevne -- så er det måske derfor du ingenting har forstået og ingenting fornuftigt har at sige.

Ikke et eneste menneske i hele verden finder dine alene subjektive oplevelser om Jesus Kristus interessante.

Igen så kunne alle mennesker komme og sige noget om Jesus der ikke har sin gang på jorden. Og du hævder det modsatte af hvad Jesus Kristus er kendt for af alle at have bragt i spil i verden.

Du hævder at i Jesus Kristus er der ingen åbenbaring Gud overhovedet. Så skal alle lærebøger i hele verden skrives om. Så står verden ikke mere. Det ville svare til at mene jorden er flad.

Du lukker døren til Gud og den religiøse spirituelle åndelige guddommelige virkelighed Jesus Kristus åbnede døren for vi alle nu igennem ham ville få erfaringer med og kendskab til. det er så præcist sagt HansKrist - rystende præcist - utroligt nogen kan sige tingene så kort og præcist.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
#44745 - 28/10/2024 23:05 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Om ydmyghed ved jeg ikke alt, så hvad siger i her om alkohol?

Nogen eksempelvis Hare Krishna munke og muslimer er helt imod det nok vistnok lignende jøderne.
Men om eksempelvis kristne idag, så er de forskellige om det.

Jehovas vidner de må drikke alkohol men, jeg mener, at dette altid har en virkning ved risiko for et enten usundt overforbrug eller misbrug.
Ifølge ordbogen betydet det ord ligesom ´fuld´ men dermed ikke ligesom bare lidt noget mere hyggelig afslappet opstemthed og heller ikke sådan ekstremt lignende narkotika. Endda ordet ´rus´ nævnes i meget mildere grad end beruset.
Dog må man nok ikke køre bil til en genstand men cykling er lovligt med alkohol alligevel dumhed?
Top Svar Citer
#44746 - 28/10/2024 23:35 Re: Nemesis [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Fejl:
Jovist sammenlignes beruset også med narko, men altså også for meget sex, søvn, dovenskab, usund kost inklusiv kage-slik-chips og mad og så videre lyder heller ikke godt.
Top Svar Citer
#44747 - 29/10/2024 00:35 Re: Nemesis [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

P.s.

Der findes jo alkoholfri rødvin, så hvad tror i om Jesu nadver og Helligånden sådan? Nogen kaldte Jesus for drukkenbolt?
Top Svar Citer
#44748 - 29/10/2024 02:07 Re: Nemesis [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Istedet for Nemesis spurgte jeg jer, hvor både Arne og Hans Krist var her uden svar men så om selvstændig, magt, myndighed bør jeg kende forklaringen ´selv´ men ifølge min opfattelse med Helligånden fra guddommen...
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 10 < 1 2 3 4 ... 9 10 >

Seneste indlæg
Nemesis
af Hanskrist
05/11/2024 05:42
ALKOHOL
af Anonym
05/11/2024 03:29
Vigtige præciseringer
af somo
04/11/2024 05:38
ARABISKE RACISTER JAGER GRØNLÆNDERE UD AF GELLERUP
af Anonym
02/11/2024 14:51
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
28/10/2024 12:40
Nyheder fra DR
Fiskefrikadeller tilbagekaldes
05/11/2024 09:56
Ukraine nedskyder 48 droner i løbet af ..
05/11/2024 08:57
Vestas har afventende ordrer på turbine..
05/11/2024 08:13
Trump og Harris holder de sidste vælger..
05/11/2024 07:28
Boeing-strejke afsluttes med enighed om ..
05/11/2024 06:32
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Bodilprisen dropper kønsopdelte priser
05/11/2024 08:00
Wammen: Halvdelen af nedlagte statslige ..
05/11/2024 07:54
Vestas og Ambu får kurstæsk på børse..
05/11/2024 07:47
Fire ud af ti registrerede vælgere har ..
05/11/2024 07:02
Skatteminister vil gøre kriminelles gæ..
05/11/2024 06:59