Om ydmyghed ved jeg ikke alt, så hvad siger i her om alkohol især Thomas, den anden Anonym, Tikka og Hans K?
Nogen eksempelvis Hare Krishna munke og muslimer er helt imod det nok vistnok lignende jøderne.
Men om eksempelvis kristne idag, så er de forskellige om det.
Paulus advarede imod alkoholisk tilstand af ´beruset´.
Jehovas vidner de må drikke alkohol til en rus men, jeg mener, at dette altid har en idag virkning ved risiko for mange usundt overforbrug og nogen eller en hel del andre misbrug.
Ifølge ordbogen betyder ordet beruset ligesom ´fuld´ (druk) men dermed ikke ligesom bare lidt noget mere hyggelig afslappet opstemthed velvære dog også ekstremt lignende narkotika. Endda ordet ´rus´ nævnes i meget mildere grad end beruset, hvor ´beruset´ sker om stærk påvirkning på eksempelvis kroppens balance og dømmekraft.
Dog må man vistnok ikke køre bil til bare en alkoholisk genstand men, cykling er lovligt med ubestemt antal alkohol og dog alligevel dumhed?
Jovist opfører alkoholisk fulde folk sig især i byens natteliv tilmed for instinktiv primitivt på den aggressivt-åndssvagt-liderligt måde ligesom dyr og idioter, men altså også for meget sex, søvn, dovenskab, usund kost inklusiv kage-slik-chips og mad og så videre lyder heller ikke godt.
Der findes jo alkoholfri rødvin, så hvad tror i om Jesu nadver og Helligånden sådan? Nogen kaldte Jesus for drukkenbolt?
Øh, hvorfor opfordrer Paulus folket til med Helligånden en beruset væren, når ordet blandt andet betyder: Mangel på dømmekraft? Det andet om positive følelser, tanker, handlinger og flere åndsgaver forstår jeg faktisk genkendeligt.
Min p.t. eneste endda nye sociale relation er en gammel kristen, som vil mødes med mig cirka en gang om ugen og idag fredag aften i Netto købte han to ´gode´ stærkere i procenten special øl til hjemlig hygge med en pose chips før hans imorgen hviledag lørdag.