Arne:
Det interesserer mig egentlig ikke så meget, hvad andre mener om dét, jeg oplever som sandhed.
For at det du oplever som sandhed skal have almen interesse; skal det give mening, ikke være selvmodsigende og ovenikøbet usandt som langt de fleste af dine påstande om Jesus Kristus er direkte usande
Dine private subjektive oplevelser er gyldige for dig i første omgang
De kan være interessante for en psykolog eller psykiater måske at få kigget på
Måske kunne dine private subjektive oplevelser også få almen interesse hvis de gav mening og hvis det stemte overens med virkeligheden - men som sagt er de fleste af dine påstande om Jesus Kristus direkte usande
-0-0-
Men jeg forstår du mener at Trosfrihed er at man ikke må debattere og kritisere og afvise dine påstande (jeg afviser ikke din oplevelse - jeg afviser hvad din oplevelse får dig til at konkludere og hævde om Jesus Kristus)
Din subjektive oplevelse kan og vil jeg ikke ugyldiggøre - men det er når dine subjektive oplevelser ikke længere kan nøjes med at være dette, men at de også giver grund og anledning til at mene en hel masse om Jesus Kristus der er direkte usandt at alle forstandige mennesker må sige stop overfor dig - da du skaber en destruktiv meningsløshed og forvirring i dine omgivelser
Det er jo ikke engang tankevækkende eller provokerende det er meningsløst idiotisk hvad du hævder - hvilket også viser sig i at du ikke kan argumentere for hvad du hævder om Jesus Kristus og du aldrig har magtet at svare mig på den kritik jeg retter imod dine falske påstande om Jesus Kristus.
Arne:
Nå da.
Nu er "kætterforfølgelsen" nedgraderet til "kritik".
Der har aldrig været tale om kætterforfølgelse og inkvisitions processer, det er noget du konstant har opfundet.
Du har truet folk utallige gange med at ville føre retssager mod folk. Så stik lige piben ind med hvem der ønsker debat og hvem der har intentioner om at forfølge andre mennesker. Det er dig der er skræmmende.
-0-0-0-
Det der er så vigtigt at forstå er at selv om jeg oplever at jorden er flad - så er jorden måske slet ikke flad
Så hvad du oplever skal undergå en realitets tjek eller virkeligheds tjek før det måske har nogen almen interesse
Vi mennesker skulle gerne være forankrede i vores eksistens og derigennem vores i verden værens eksistens, have en virkeligheds forankring igennem de erfaringer vi har med vores omgivelser
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
jeg afviser ikke din oplevelse - jeg afviser hvad din oplevelse får dig til at konkludere og hævde om Jesus Kristus
Jeg vil endda opfordre dig kraftigt til at søge din oplevelse igen. Generindre din oplevelse måske genfremkalde din oplevelse igen. Holde fast i den på en eller anden måde.
Som om du har opgivet den din oplevelse og bare ud fra din oplevelse er begyndt at opdigte den ene historie efter den anden om Jesus Kristus
Vær nu lidt kritisk mand!
Gør dig selv den tjeneste at få undersøgt den oplevelse som betyder så meget for dig til tider og andre tider er den ikke værd at bruge tid på.
Hvad mennesker oplever skal man sørme tage alvorligt (også Gerth's utallige oplevelser) men derfra og så til at ens oplevelser også siger noget om hvordan verden er indrettet, hvordan virkeligheden ser ud - der er der et stort skridt spring måske ligefrem.
Men begge begår i den fejl at jeres oplevelser kan sige en masse om virkeligheden fx Jesus Kristus og kristendommen -- men dette er for stort et skridt I der tager -- da Jesus Kristus og kristendommen og virkeligheden ikke sådan lader sig diktere af jeres oplevelser
Måske jeres oplevelser kunne have almen interesse hvis I kritisk udførte et realitets tjek eller virkeligheds tjek.
At have nogle oplevelser at tingene måske er anderledes end den officielle gængse mening om tingene er udmærket - men der er et kæmpe stykke arbejde der skal gøres for at kunne føre bevis for at man har fat i den lange ende - at ens oplevelse fortæller noget nyt om Jesus Kristus eller kristendommen eller religion eller vores virkelighed