annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19221247
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2603561
Åndelig Føde 2339990
Et andet syn 2145614
Så er der linet op... 1790987
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 394 gæster og 133 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 21 < 1 2 ... 18 19 20 21 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42717 - 25/01/2024 12:10 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3934
Sted: Nørresundby
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?

1):

For at bringe Gud vores usynlige Skaber i spil i verden - ind i verden i spil ved og igennem sin egen person videre til os.

Det er Begivenheden Guds Kærlighed Kristus (ved mennesket Jesus) udgydt i vore HJERTER ved Helligånden der er givet os. 2 Kor 3 beskriver forholdet smukt og ganske forståeligt.

2):

Begivenheden Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore HJERTER ved Helligånden der er givet os er også Jesus Kristus SØN FADER JEG'DU dynamiske dialogiske BØNS samspils virkelighed med Gud gennem Helligånden - hvor GUDS ORD kommer til os i en BØNS'HØRELSE. Altså igennem hvad vi har mellem ørerne - står vi i et FORSTANDIGT SAM'HØRIG'HEDS'FORHOLD til GUD - igennem vores Jesus Kristus SØN FADER JEG'DU BØNNENS dialogiske samspils virkelighed med GUD igennem HELLIGÅNDEN.

3):

Hele USYNLIGE GUDS HERLIGHED kommer synligt til udtryk på Jesus Kristus ansigt som GUDS ANSIGT det GUDS BILLEDE vi er skabte i som Jesus Kristus er i verden - hvor vi møder Gud personligt og er noget et personligt er ANSIGTET med.

Vi med GUDS KÆRLIGHED KRISTUS udgydt i HJERTET igennem HELLIGÅNDEN har også hele GUDS HERLIGHED i ANSIGTET - vores KARISMATISKE HELLIGÅNDS'GAVE hvor vi har hele GUDS HERLIGHED og FORKLAREDE og AFKLAREDE UDSTRÅLING - ANSIGT og vores PERSON'HED.

Nøjagtig som en forelskelse ikke kan skjules for forældrene kan ej heller vores iklædning Kristus - de Nye Skabninger vi er i Kristus som Guds Børn - skjules for omverdenen. Hvorfor ANSIGTET - at sætte ANSIGT på TROEN - der er KRISTUS SELV i vores LIV igennem HELLIGÅNDEN - er altafgørende vigtigt for de KRISTUS VIDNESBYRD Kristendommen og Kirken ikke kunne bestå uden.

Dette vi kristnes KARISMATISKE GUDS HERLIGHEDs LIVSBEKRÆFTENDE HELLIGÅNDS'GAVE ANSIGTS UDTRYK og UDSTRÅLING kommer især til udtryk i vores gudstjenester med musik og salmesang.


Citat:
Undervis og forman med al visdom hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng med tak i jeres hjerte til Gud.

Lad jer fylde af Ånden, tal til hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng og spil af hjertet for Herren. Paulus



Jesus Kristus Ikon Kristologiske Teologi dækker over Nye Testamentes paulinske beskrivelser af KRISTUS som GUDS ANSIGT - hvor vi i KRISTUS gennem HELLIGÅNDEN er i besiddelse af HELE GUDS HERLIGHEDs STRÅLEGLANS i ANSIGTET - vores GUDS ANSIGT.

Nøjagtig som vi fra FORELSKELSEN kender disse menneskets ANSIGTS FORVANDLINGER - så gælder det samme for vi mennesker når vi tar imod GUDS KÆRLIGHED KRISTUS udgydt i vore HJERTER ved HELLIGÅNDEN - også dette forhold afsløres i en transcendens forvandling vores ansigt til vores GUDS HERLIGHEDS ANSIGT. Alt dette Jesus Kristus Ikon'erne skal minde os om - som vi finder så smukt poetisk beskrevet overalt i Corpus Paulus Brevene.


Citat:
Menneskets ansigt er det mest fantastiske i verdens liv; en anden verden skinner igennem det. Det er personlighedens indgang til verdensprocessen, med dens unikhed, dens enkelthed, dens ugentagelighed." Nicolai Berdyaev.

Menneskelig kærlighed er tæt og dybt forbundet med det menneskelige ansigt. Ansigtet er det åndeliges indgang til kosmos, men også indgangspunktet for den ene sjæl til den andens liv. Ansigtet er en bøn om at elske og til at ære, hvad kærlighed frembringer. Kærlighed er en tilbagevisning af den vold, der resulterer i døden. Nicolai Berdyaev.

"Det menneskelige ansigt er beviset for Guds eksistens." Max Picard.




Dit ansigt, Herre, søger jeg. Skjul ikke dit ansigt for mig.". (Salme 27, 8-9)


Herren velsigne dig og bevare dig! Herren lade sit ansigt lyse over dig og være dig nådig! Herren løfte sit åsyn på dig og give dig fred!

Lad idag SOLEN ☀️ stå op over vores ANSIGTS smukke landskab og lad KRISTI KÆRLIGHED BRÆNDE i vore HJERTER så vi kan SE med HJERTET idag og vore ØJNE LYSER OP hvorend vi går - lad endelig munden i den suveræne livsytring talens åbenhjertigthed er løbe over med hvad der bor i HJERTET på os - KRISTUS.

Lad os bekende vores kristne TRO sammen og for hinanden. Sætte ORD og ANSIGT på vores KRISTUS TROsLIVs HELLIGÅNDS SPIRITUALITET

Og vi får en HERRENS GO DAG


-0-0-0-

Der hvor kristendommen i særdeleshed adskiller sig fra islam er at vi ikke bare formår at sætte ORD på vores TRO men at vi også tør sætte ANSIGT på vores TRO - give det et immanent personligt udtryk - vidne om KRISTUS både i ORD og ANSIGT - noget der fuldt ud kommer til udtryk i vi kristnes gudstjenester med musik og salmesang - som umuligt kan foregå uden vores fulde brug af ANSIGTET vores - vi skjuler ikke KRISTUS i vores liv for hinanden fordi det er en intersubjektiv PERSON sag for os oppe i vores ANSIGT indbyrdes hinanden. Altså igen vi tør sætte ikke bare ORD men også ANSIGT på TROEN KRISTUS i vores liv.

Den anden store forskel er at vi kristne ikke har Bibelen som Guds Ord - men Bibelen og hvad der står i andre kristne bøger og hvad præsten siger eller lægmand siger os kan blive GUDS ORD for et helt bestemt menneske hvis HELLIGÅNDEN gør disse ord til GUDS ORD.

For vi kristne at møde GUDS ORD er en større åbenbarings begivenhed gennem GUD HELLIGÅNDENs EKSTATISKE VIRKE og VIRKSOMHED i vores liv. For nemlig virker GUDS ORD SKABENDE.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42728 - 26/01/2024 01:44 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad er jeg kendt for...




Your friend forever

Krishna

PS: Kan du følge med os andre...




PPS: Gud er genial...






PPPS: Hvordan går det med bevægelsen...




PPPPS: Hvem har besejret mørket...

Citat:
Da farisæerne hørte, at Jesus havde lukket munden på saddukæerne, samledes de, og en af dem, en lovkyndig, spurgte ham for at sætte ham på prøve: »Mester, hvad er det største bud i loven?« Han sagde til ham: » ›Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind.‹ Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står lige med det: ›Du skal elske din næste som dig selv.‹ På de to bud hviler hele loven og profeterne.«
Top Svar Citer
#44658 - 09/10/2024 11:41 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3934
Sted: Nørresundby
Midt i denne tråd behandler HansKrist Tikka med fløjlshandsker og de har en spændende debat kørende lige indtil Tikka's fanatisme hvor hun lukker øjnene for alt andet end hendes dogmer, dogmatiske fundamentalisme.

HansKrist er stadig åben og nysgerrig og videnskabelig orienteret men HansKrist er oppe imod en fanatiker eller en fundamentalist der nægter at ville være åben og nysgerrig, altså videnskabelig orienteret.


Her er par eksempler:


Citat:
Tikka:

En åbenbaring forstås altid af den der oplever den, og kan kun omsættes til noget man i forvejen kender - og eller noget som man forstår hvordan skal tolkes … og er gud og dennes ånd involveret skal ens bevidsthed rumme forestilling om dette, at gud er til og har en ånd.

Altså man kan ikke forestille sig noget man ikke har et billede af



Citat:
Tikka:

Det handler om ord – og tanker er ord

Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed, og oplevelsen af begge er vor egen.


Jeg kommer fra landet - jeg er født og vokset op på landet og har her trådt mine barnesko. Derefter skiftede min far branche og endte efter år i byggebranchen op som selvstændig murermester.

Tænk om nogen havde sagt:

Det handler om ord – og tanker er ord.

Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed, og oplevelsen af begge er vor egen.


Jeg har aldrig i mit liv hørt magen til mangel på jordforbindelse og virkelighedsforankring.


Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed.


Nej det er og bliver vores arbejdende virksomhed og produktion. Hvordan får vi føden og tag over hovedet og varme i hytten etc. Hvordan holder vi os sunde og raske og hvorfor bliver vi syge etc.

Virkeligheden er go nok - ihvertfald for os der kommer fra bøhlandet bondestanden og fra byggebranchen, hvor vi byggede boliger og stalde.

Og for os der kl 7 hver sommermorgen stillede til start i cykelløb rundt omkring i Danmark og med ca 50 andre skulle konkurrere om hvem af os der kom først i mål.

Jeg ved ikke om man kan være degn eller præstedatter så meget at man bliver forskånet for kontakt med virkeligheden og bare læser og læser livet igennem og ender op med at tro:

"Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed."


Nej det er som Marx og alle de fleste andre normalt begavede mennesker hævder, det er de økonomiske materielle vilkår vores eksistens afhænger af og også denne der former vores bevidsthed.

Virkelighed er hvordan helvede det lykkes min far at bygge huse boliger og stalde og hvordan i helvede det lykkedes mine bedsteforældre at få til føden - mad på bordet.

Det lykkedes fordi de arbejdede med virkeligheden - dyr skulle røgtes og fodres og markerne sås til og høstes og bringes i lade og forråd.

Jeg har lige malet sommerhuset og gjort sommerhuset klar til udlejning utallige gange i løbet af sommeren. Hvis jeg ikke gjorde alle disse ting, forholdte mig til den konkrete virkelighed ville alting begynde at sejle og gå i opløsning og jeg ville måske ende op i demens og tro følgende:

"Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed".

Et menneske der tror sådan er jo uden jordforbindelse og virkelighedsforankring. Måske på vej ind i bevidstheden og med tiden demens og døden er blot bevidstheden der ophører mens det for os andre fra landet er livet der ophører.


Jeg har sagt det før - Tikka er i hovedet - i hjernespind og bevidsthed - i sindet.

Klar til at lade sig hjernevaske af ord fra de kristne hun engang underkastede sig ukritisk.

Hvad med Paulus? Jamen han er skåret af det samme som min far, han er håndværker - arbejdede ofte dag og nat i metropolernes læder og telt værksteder. Han rejste og sejlede i den sammenhæng og vidste at man kunne risikere at forlise og drukne og blive stenet til døde (Paulus var udsat for stening men var så heldig at overleve).

Vi er slagtoffer os Apostle.

Ville Paulus med så god en jordforbindelse og virkelighedsforankring kunne sige:

"Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed."


Nej det er ifølge Paulus hvordan vi arbejder og hjælper hinanden og danner fællesskaber hvor vi næstekærligt tager os af hinanden og hvordan vi i alt dette holder humøret og gåpåmodet og energien oppe.

Hverken Jesus eller Paulus er i nærheden af at følgende er tilfældet:

"Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed."


Hvordan kan et menneske nå frem til Tikka's fantastiske dogmatisme?? Jo hvis hun er lærer måske eller new age engageret der vil op i bevidstheden hele tiden. Hvis man har meget fritid så begynder et menneske måske at underholde sig selv med ord og bøger og ender oppe i øverste etage - oppe i hovedet - i sindet forestillinger og bevidstheden.


Nå det er mange mange år siden jeg gjorde Tikka opmærksom på at jeg er ordblind og ikke er til bøger og at jeg er født og opvokset på landet og senere har tilhørt byggebranchen.

Og i disse to stænder vil det ALDRIG være ord der skaber vores virkelighed.

Virkeligheden er vores omgivelser - fysiske biologiske omgivelser primært. Dernæst tekniske hjælpemidler lige fra plov hammer til bil og vindmøller og luft til luft varmepumpe eller luft til vand varmepumpe for at få varme i hytten om vinteren. Vi har begge dele, i sommerhuset luft til luft varmepumpe og i villaen luft til vand varmepumpe.

Virkeligheden er også nu at jeg drikker min sidste kop morgenkaffe og snart skal på toilettet som jeg altid skal først på dagen.


Som ordblind dreng har ord aldrig interesseret mig ret meget - det var min hund og sport og leg og at få stillet min tørst og sult.

Jeg blev først for alvor dygtig i skolen da vi kom til svær matematik og fysik og kemi. Fordi alle de andre fag var for mig ord ord ord.

Jeg var den bedste i idræt.


Den store forskel på Tikka og Tikka's ideer om kristendom og Paulus og så hvordan jeg ser på de samme forhold kunne skyldes at Tikka kommer fra et bogligt hjem. Måske endda et kættersk præstehjem hvor tro er at tro på det der står i Bibelen.


For nogle mennesker, lærer og præster og skizofrene psykotiske kan det hele blive ord ord ord og at være oppe i hovedet og bevidstheden og sindet og teoretiske eller abstrakte forestillinger om tingene.

Men sådan er det ikke for de 3 håndværkere og politiske engagerede mennesker som Jesus og Paulus og HansKrist, alle er de voldsomt optaget af den konkrete ydre virkelighed vi er født ind i.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44659 - 09/10/2024 11:54 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7494
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, jeg har skimmet dit indlæg, og jeg ser, at det har to sider: En hvor du begejstret skriver om din kristendom - og fra mig fuld respekt for dét.
Men den anden side er et et nærmest fjendtligt angreb på en anden debattørs kristendom.
Det har jeg ikke sympati for - ja, jeg opfatter det egentlig som ukristeligt.
Arne heart
Top Svar Citer
#44660 - 09/10/2024 12:26 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3934
Sted: Nørresundby
Nej dette er netop ikke ukristeligt -

kristendommen er født tænkende

Affødt af skænderier og hidsige debatter mellem forskellige kristne fx mellem Peter og Paulus.

Og ingen skændes mere med folk end Jesus eller er i fjendtlige angreb på bestemte grupper.


Alle skal komme til orde siger Paulus. Vi kan frit og frimodigt nu tale om det religiøse. Have en debat herom.


Kristendommen er ikke falsk fromhed og ydmyghed men engagement - stor lidenskabelig passioneret engagement. For alt i verden er kristendom med Paulus at vi alle skal kunne komme til orde. Vi har jo fri taleret overfor Gud.

Alle undersøgelser viser at dette er det sundeste, meget sundere end den autoritære opdragelse og kultur.

Demokratiet (Paulus er med i en demokrati kanon) bygger på at alle mennesker skal kunne tage ordet og komme til orde. Bygger på at vi kan være rygende uenige.


Iøvrigt er det jo mig der er åben og samtalende og videnskabelig orienteret og Tikka der kommer med sin autoritære dogmatiske fundamentalistiske ideer om virkeligheden:

"Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed."


Læs selv vores debat og du vil opdage hvor videnskabelig undersøgende nysgerrig jeg er på at forstå virkeligheden og hvordan Tikka aggressivt bombastisk afslutter den gode debat på følgende vis hvor der ikke er mere at snakke om fordi hun lige har smidt SANDHEDEN i hovedet på mig, som her:

"Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed."

Det gør hun også når vi drøfter Paulus.

Bom Bom Bom - hun smider de samme citater i hovedet på mig og nægter at ville fx læse 1 Kor 2 og 2 Kor 3 og andre kapitler der viser at hun simpelthen misforstår Paulus når hun henter sætninger ud af kontekst og bogstaveligt overtyder og overlæser disse sætninger med betydninger de slet ikke har hvis man interesserede sig for og læste Paulus dybere - hvor alle kapitler skal læses og ikke kun få skriftsteder hives ud af sammenhængen.


Det er den manglende åbenhed og nysgerrighed hos Tikka der virker skørt - som også Jørgen Jehova.

For begge gælder at kristendommen simpelthen er lige med at tro på Bibelen og ikke Gud fordi Gud findes kun i Bibelen som afledte af læsning forestillinger. Altså kristendommen er de bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger der opstår når vi læser Bibelen forfra og bagfra. Dette skaber det Tikka kalder en virkelig virkelighed der er vidunderligt lige indtil man opdager at det er hjernespind (hvilket det jo også er - Bibelfundamentalisme er og bliver hjernespind - men nu kommer det skøre helt skøre: det er også det der er kristendom - sådan er kristne menneskers trosliv og SPIRITUALITET hævder hun.

Mange kærlige hilsner HansKrist


PS:

Citat:
Arne:

Hanskrist, jeg har skimmet dit indlæg, og jeg ser, at det har to sider: En hvor du begejstret skriver om din kristendom - og fra mig fuld respekt for dét.
Men den anden side er et et nærmest fjendtligt angreb på en anden debattørs kristendom.



På en anden debattørs kristendom????

Der er sørme en grund til at Tikka er anonym.

Tikka vil fortælle os andre hvad kristendommen er, fx Bibelfundamentalistisk kristendom og dette skaber en virkelig virkelighed der er lige med hjernespind.

Hun har iøvrigt som dig selv Arne skrevet i højt humør med dig at hun sørme ikke er kristen.

Så at sige jeg angriber Tikka's kristendom kan man ikke, da hun ikke har nogen kristendom hun vil stå inde for og forsvare.

Kun vil hun fortælle os andre hvor latterligt hjernespinds agtigt kristendommen og Paulus og Jesus var.


Tikka manipulerer med os og kun i glimt kan vi se hvad hun selv står for. Men som hun siger det kommer ikke os ved hvad hun mener personligt.

Og deri adskiller hun sig fra dig Arne og fra mig, for os er det vigtigste at vi giver udtryk for vores personlige ståsted.

Igen få gange i glimt åbner Tikka op for personlig stillingtagen men i sekundet efter løber hun fra dette igen og spreder røgslør.

Så der er en grund til at hun er anonym, hun vil ikke være ved sig selv.

Lige modsat dig Arne og jeg - vi troede det var det modsatte det gjaldt om, eller ihvertfald for os er det helt naturligt at vi er os selv og kun os selv.

Husk Tikka påstår at du Arne ikke er Arne altså den du giver dig ud for at være og det samme med HansKrist. Tikka hævder at det er mig der er Arne og altså skriver dine indlæg og at jeg slet ikke er HansKrist der bor i Nørresundby og har sommerhus i Rødhus og ser ud som på de billeder jeg har vist jer af mig selv. Hele Trosfrihed er et stunt jeg har lavet.

Det sjove er at hun vil besøge mig og vil ringe til mig og endda har ringet til mig.

Men hvem fanden er det hun ringer til når jeg ikke er den Hans-Kristian Hindkjær der bor i Nørresundby og har sommerhus i Rødhus??

Hun påstår at jeg har mange debat profiler på internettet med andre navne end HansKrist og at hun har mødt med der og det kalder hun forfalskning at jeg gør det.

Men uanset hvor mange gange jeg har forklaret hende at jeg i hele mit liv kun har haft HansKrist som debat profil navn og det på religions debatten og på Trosfrihed - så nægter hun at tage mine ord for gode varer.

Engang troede jeg det var sjov når hun sagde disse ting, men det er det ikke. Hun mener og har gentaget for nyligt at jeg opererer under andre navne og debatterer kristendom flere andre steder og at hun har mødt med disse andre steder og straks kan gennemskue det er mig.

Der er tydeligvis her noget der mere hører hjemme under psykiatrien end det er en opgave for mig.

Hun vil absolut besøge mig.

Jeg vil absolut ikke have besøg af en der ikke tror på mig og hvad jeg siger og fortsætter uanset hvad jeg siger at fremføre alle sine paranoia usande påstande om mig.

Jeg har en ide om at Tikka kender mig og egentlig er mig ondsindet - ikke vil mig det godt.

Altså at hun måske er en fra min bekendtskabskreds der føler hun har en høne at plukke med mig.

-0-0-0-


Nå men glem lidt alt det her sidste som jeg mener mere er noget Tikka skulle gå til psykiater med end smøre af på mig år efter år.

Og vend dig imod at Tikka er og forbliver anonym og nægter at ville udtrykke hvad hun selv står for.

Dette er jo tegn på at hun eller han (vi har jo været i tvivl her) er ude i et ærinde.


Du er Arne og HansKrist er HansKrist og Simon Simon og sådan kunne jeg blive ved - vi havde et stabilt billede af hvem vi debatterede med.

Men sådan er det jo på ingen måde med Tikka.

Du aner ikke hvad hun selv står for.

Du aner ikke hvorfor hun er her - hvad er hendes motiv til at debattere?

Er det at gøre grin med kristendommen og få Simon til at klappe i sine hænder med bifald. Sådan var det for år tilbage meget tydeligt.

Hvorfor vil hun ringe til mig og besøge mig når jeg siger at jeg ikke vil have besøg af et menneske der ikke tror på hvad jeg siger. Løgn er mig så totalt fjernt og fremmed for min måde at være menneske på. Og så vil et menneske der påstår jeg er en bedrager med mange forskellige profiler på internettet som hun kalder tyveri besøge mig.

Stadig jeg mener ikke det er mig hun skal besøge men en psykolog eller psykiater ville være mere nyttigt for hende. Jeg skal ikke have besøg af et menneske der er så meget oppe i paranoia.


Vi skal have tillid til et andet menneske hvis der ligefrem skal være tale om at ses og have omgang med vedkommende. Det har jeg sagt men lige lidt hjælper det, jeg er stadig ikke den jeg giver mig ud for og jeg optræder på andre debatter med andre dæknavne (tyveri af identitet kaldte hun dette) og hun kan genkende mig når hun løber ind i mig.

Det der er så skræmmende så skræmmende er at det er Tikka's paranoia og opdigtede i sit eget hoved forestillinger om mig.



-0-0-0-



"Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed." Tikka

Når jeg gik i 2022 og malede sommerhuset i efteråret og en af mine naboer havde brændeovnen tændt og vindretningen var imod vores sommerhus hvor jeg altså gik udenfor og malede træværket fra morgen til aften og jeg derved fik halsbetændelse af den brændeovns røg/os -- kan jeg så tillade mig at sige som Tikka:

"Det er ordet /sproget der skaber vores fælles og egen virkelighed."

Nej min halsbetændelse der fandeme var virkeligt, det gjorde ondt, skyldtes ikke ord men partikel forgiftning fra deres brug af brændeovnen.


Jeg er så træt af folk der lever oppe i hovedet i ord - i sindet og bevidstheden. Folk der ikke tror der findes en konkret virkelighed vi står lige midt i - er født ind i.

Her skal vi have læ/ly og varme og noget at spise og drikke for at overleve. Så simpelt er det også idag.

Hvorfor nogle mennesker kører rundt i ord og bevidsthed er oppe i hovedet og ikke overhovedet har opdaget virkeligheden er mig en gåde.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 20 af 21 < 1 2 ... 18 19 20 21 >


Seneste indlæg
Gud
af Hanskrist
15/10/2024 23:50
Vigtige præciseringer
af somo
15/10/2024 10:09
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
af Hanskrist
09/10/2024 15:47
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Nyheder fra DR
Postnummer bestemmer, at 700 bornholmere..
16/10/2024 10:18
Første skib med migranter er ankommet t..
16/10/2024 10:05
Abu Dhabi vil kopiere opsigtsvækkende k..
16/10/2024 09:47
Advarer mod kraftig blæst på Storebæl..
16/10/2024 09:46
Mand tiltalt for falsk anmeldelse i sag ..
16/10/2024 08:23
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Forkæmpere for natkirken vil have kampv..
16/10/2024 08:10
Landsret afviser ankesag mod racismedøm..
16/10/2024 08:05
Mette-Marits søn er afhørt otte gange ..
16/10/2024 07:46
Julens stjernehimmel i Aarhus slukkes - ..
16/10/2024 07:43
Italien har sejlet den første gruppe mi..
16/10/2024 07:02