annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19237553
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2603971
Åndelig Føde 2342588
Et andet syn 2146090
Så er der linet op... 1793051
Galleri
Et kig ud af vinduet i Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 449 gæster og 148 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 4 < 1 2 3 4
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44400 - 23/08/2024 13:48 Re: Religion og materialisme [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7495
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, jeg er enig i, at du på området: Meningen med mit liv tydeligvis ikke havde "patent på sandheden" - og, set med mine øjne, faktisk var uklar, hvilket undrede mig.
Men det er jo helt tydeligt en undtagelse fra din sædvanlige fremfærd.
Arne.
Top Svar Citer
#44401 - 23/08/2024 17:29 Re: Religion og materialisme [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3934
Sted: Nørresundby
Er der noget uklart i min på stående fod beskrivelse af meningen med mit liv???

Nej!

Noget mere konkret og klart forklaret hvad meningen er med dit liv HansKrist end hvad Arne har skrevet om den sag






Autencitet - være autentisk og ægte, sandfærdig og troværdig.


Meningen med mit liv er vel at jeg tør være den jeg er fra fødslen af. Og have modet til at bruge mine givne evner og særlige talenter (evner forpligtiger). Leve et aktivt liv, hele tiden finde noget arbejde, for ikke at gå i stå. Altså et virksomt og muntert liv. Jeg har et godt humør og som Paulus siger det der kendetegner Helligånden og det at være kristen er om noget glæde og højt humør - flow og ekstase. Eller entusiasme og engagement og en vis Jubel og Ekstatisk Begejstring. Hvad man giver ud (karismatisk udtrykker) er også hvad man får tilbage fra folk oftest.

SPIRITUALITET eller det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET har 1 til 1 at gøre med HUMØR - godt humør. SPIRITUALITET har stor betydning og mening i mit liv og at jeg tør udtrykke mit gode humør og temperament er en del af min SPIRITUALITET.

Mht SPIRITUALITET og HUMØR og TEMPERAMENT og INTELLIGENS jeg ligner ham Paulus en hel del.


-0-0-0-

Naturen spiller en helt afgørende rolle for mig og er en stor del af meningen med mit liv.

Fra fødslen og barnsben er jeg et helt igennem natur menneske. Som barn vandrede jeg rundt i naturen helt alene langt væk fra de voksne på opdagelsesrejse i naturen der skulle opdages sammen med 3 hunde der lærte mig så meget om at have vågne skarpe skærpede sanser for hvad der var derude.

Jeg var heldig med den natur jeg færdedes i som var meget rigt og varieret med stor biodiversitet. Virkelig et paradis eller Edens Have jeg der voksede op i.

Min familie sagde at jeg ville blive den nye Dr Lieberkind.

Jeg er tydeligvis specielt godt begavet og intelligent klog i forhold til naturen fordi jeg er meget i min fysiske kropslige biologiske sanselige kosmiske i verden værens tilstedeværelse - tao og totalitet. Igennem steder i naturen med særlig stor kraft og energi erfarer jeg naturligt at naturen åbenbarer sig for mig i afstandsløs sansning.


-0-0-0-


Gennem mobil telefoners efterhånden meget gode kameraer er jeg blevet anerkendt for at være en dygtig amatør fotograf. Dette kunne blive endnu bedre om jeg anskaffede mig mere professionelt kamera udstyr.

Jeg får at vide igen igen igen at jeg har en god pen og at jeg skal være bevidst om dette forhold og blive ved med at skrive. Så det vil jeg nok gøre selv om jeg får mindre og mindre tid dertil på grund af arbejdet med mine to fritidshuse hvor jeg har ansvaret for at drive disse, hvor der er meget rengøringsarbejde før og efter udlejning til turister.

Det sidste fritidshus egner sig til et refugium eller et sted for folk der har brug for recovery og rehabilitering og healing. Hvorfor jeg tænker at stille et 100 kvm eksklusiv Airbnb Lejligheds Kompleks til rådighed for folk der trænger til et afstressende ferieophold i den skønneste tænkelige natur man kan forestille sig. Virkelig et uopdaget paradis jeg har fundet i den henseende.

Jeg kommer til at bo op ad en større løvskov (Øland og Oxholm Skov) og Fuglereservat Ulvedybet. Og lige overfor Øland Golfbanen, så måske jeg skulle undersøge om jeg kan spille op til mit handicap på 11,2 eller jeg skal reguleres op i handicap.

GOLF

-0-0-0-

♥️

Kvinder - elsker kvinden - det modsatte køn.

Og jeg har hele livet været i erotiske seksuelle kærligheds forhold til det modsatte køn, men for 10 år siden sluttede dette brat i forbindelse med et ulykkeligt kærligheds forhold og sjovt nok har der ikke været noget siden i mit liv. Om det er slut ved jeg ikke. Der er mange kvinder i mit sociale netværk jeg har et nært og fortroligt og venskabeligt forhold til.

-0-0-0-


Min store kærlighed og passion er at være i BØN: min i Kristus SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS HØRENDE virkelighed med min Gud Fader gennem Helligånden. Ja den dynamik som Henning Nørhøj beskriver under punkt 5 bliver i praksis anvendt. Føler måske indimellem at jeg godt kunne være i BØN - leve i BØN - endnu mere end jeg gør det. Vigtigt for mig ikke at forsømme mit BØNsLIV.

BØN er vel derigennem at jeg erfarer den dybeste mening og kald med mit liv bliver mig ÅBENBARET. Det er igennem BØN at jeg er nået frem til det med de to fritidshuse. Sommerhuset i Rødhus og villaen på Øland. Og det er igennem BØN jeg erfarer Healing og HEL'bredelse fra sygdom og skavanker og får den motivation der giver mig de kræfter der skal til for at kunne magte mit arbejde og mine daglige pligter.

BØN er lige så vigtigt for mig som min gode nattesøvn og sund kost og sund aktiv livsstil med fysisk arbejde og motion og kærligt venligt prosocialt engagement.


-0-0-0-

Mine KristusVidnesbyrd.

Jeg prædiker eller missionerer ikke for folk, men de opdager alligevel hen af vejen at jeg er hard core kristen. Og som lægmand kvinde siger om mig, du er så dygtig til at skrive om kristendom og vores TROsLIV og dets SPIRITUALITET.

-0-0-0-


Idræt:

Ovenfor var jeg inde på det med naturen og ud over at svømme crawl i Vesterhavet så er jeg inkarneret barfodsløber og jeg elsker turen fra Rødhus stranden og op til lidt nord for Blokhus og retur - alt i alt 16 km barfodsløb i bølgeskvulp - 5 - 15 cm vand. Dette er en meget smuk oplevelse fordi solens stråler brydes i vandet jeg løber i. Derudover cykler jeg som tidligere elite cykelrytter stadig en hel del og med flytning til Østerbyvej 33 Øland, så kommer jeg til at cykle endnu mere fordi her findes Nordjyllands bedste veje til landevejs cykling og Øland Skov har 3 anlagte mountainbike stier, ruter, hvor jeg kan cykle direkte fra Østerbyvej 33 ud på mountainbike spor uden at skulle ud på asfalteret vej med trafik.



Jeg har nogle videnskabelige ambitioner om måske at skrive et par bøger, en om Paulus og en om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET. Dog skal bøgerne være velskrevet og i en populær videnskabelig stil. Fyldt med tværvidenskabelige belysende forklarende eksempler der vil fremme forståelsen af mine pointer.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44402 - 23/08/2024 19:00 Re: Religion og materialisme [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3934
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Ja, jeg er enig med dig i, at der er tendenser i kristendommen til at elske verden/naturen, og jeg får ofte den mistanke, at det er vi menneskers overleveringer af guddommelige ord fra Jesus Kristus, der ensidigt centrerer om os mennesker - og glemmer alt andet værende.

Dét at naturen kommer frem i Thomas Evangeliet - som jo har været gemt og glemt indtil nyere tid, og som jo ikke er accepteret som en del af Bibelen - kunne tyde på det


Selv om jeg har hjulpet dig, så forstår du stadig ikke sammenhængen.

Verden betyder ikke naturen i en Ny Testamentlig kristen sammenhæng

Så du kan ikke skrive: verden/naturen



Og Thomas Evangeliet:

Citat:
Jesus sagde: "Jeg er lyset, som er over dem alle. Jeg er alt. Alt er udgået fra mig, og alt er kommet til mig. Kløv træet: Jeg er dér; løft stenen op, og I skal finde mig dér!"


Dette har ikke en disse at gøre med panteisme, og hvorfor?

Kløv træet: Jesus er dér; løft stenen op, og I skal finde Jesus dér!"

Jesus er alt. (det er ikke "Alt" der er Jesus)

Alt er udgået fra Jesus, og alt er kommet til Jesus.

Det svarer præcist til hvad Johannes Evangeliet og hvad Paulus skriver og det har intet at gøre med panteisme.


Det er Jesus der er på tale eller er centrum, subjekt, og ikke naturen.

Paulus siger det samme, i Kristus har vi hele guddomsfylden i kød og blod.


Naturen er Skabelsen og skaberværket og som skabning er det også her vi finder mennesket.


Verden betyder ikke naturen i en Ny Testamentlig kristen sammenhæng. Hvis du vil vide hvad verden dækker over i en Ny Testamentlig kristen sammenhæng må du læse hvad jeg skrev derom.

Det var iøvrigt et fremragende indlæg som du åbenbart ikke har læst.


Mvh HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44403 - 23/08/2024 19:59 Re: Religion og materialisme [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7495
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Enig i at der ikke er megen opmærksomhed på naturen i kristendommen, men om det skyldes Kristus, eller det er os mennesker, der har sorteret naturen fra, det kan vi jo ikke vide.
Selv Paulus var jo også kun et menneske.
Arne.
Top Svar Citer
#44405 - 24/08/2024 07:28 Re: Religion og materialisme [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Thomas evangeliet: "Jesus sagde: "Jeg er lyset, som er over dem alle. Jeg er alt. Alt er udgået fra mig, og alt er kommet til mig. Kløv træet: Jeg er dér; løft stenen op, og I skal finde mig dér!"

Nå, men jeg synes, at de ord lyder galt ligesom et storhedsvanvid, fordi:
1. ´Jeg er lyset, som er over dem alle´. Ligesom at dengang konge-profet-ypperstepræst var en autoritet, blev Jesus kaldt for ´herre´. I GT blev NT Gud kaldt for ´Herren´. Og et lys som er ´over´ lyder som en overmagt selvom, at Betlehem stjernen ligesom en sol ses på ´himlen´. Dengang var det forbudt at sige guds navn (Arne, du oh ordbogklog - Hvad er derfor ordet på det, at ´Himlen´ betød´ diskret ´Gud´?). Det var jo Helligånden, som kom ´over´ Jesus. Han kommer ikke over os.
Vedrørende dog himmelfarten, så senere til Apostlene kom han ned til dem. Opstandelse og nedstigning tilmed omvendt sådan om Avatarer og profeter (fra bjerget ved skyer), altså frelserskikkelser?
Det guddommelige i forskellige skrifter (trosretninger) på Jorden hos folk nævnes.

Hov, du misforstår mig, hvor jeg er enig med Hans K om Thomasevangeliet, fordi det lyder som om, at du opfatter mine ord ligesom, at ham Jesus altså ´kun sønnen´ er ved naturen i et træ og stenen? Jeg er ikke en indianer eller budhist...
Kun Gud er overalt men ikke selv som ting og dyr, der ikke kan tale med Ordet - Helligånden - Talsmanden. Gud er også hvor, din bolig er.
Gud har en plan om skabelsen. En hele del både ´profetier´ og lignelser handler om god jord med naturens overflod til glæde for hans folk.
Men du gentager dit budskab imod menneskehedens for meget begær og grådighed, hvilket eksempelvis Noah, Lot, Jesus og/eller Menneskesønnen netop handler om ifølge min opfattelse. Ja, også Krishna og Budhha.
På det seneste oplever jeg alt efter både fortolkning og erfaringer, at en budhist og kristen synes, at vi er ligesindet...
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 4 < 1 2 3 4


Seneste indlæg
Gud
af Arne Thomsen
16/10/2024 12:50
Vigtige præciseringer
af somo
15/10/2024 10:09
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
af Hanskrist
09/10/2024 15:47
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Nyheder fra DR
To personer anholdt efter knivoverfald p..
16/10/2024 13:16
Vindmølle nord for Bjerringbro brænder
16/10/2024 12:58
Prada præsenterer rumdragt, der skal br..
16/10/2024 12:50
Mindst 94 personer har mistet livet i Ni..
16/10/2024 12:02
To danske statsborgere fremstilles i gru..
16/10/2024 11:36
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Dansk kistefabrik designer kister med ny..
16/10/2024 11:45
Færre overlever hjertestop i almene bol..
16/10/2024 11:21
Kraftig brand i vindmølle ved Bjerringb..
16/10/2024 11:01
Renten er sænket flere gange i år - nu..
16/10/2024 11:00
Verdens rigeste bruger sin energi og pen..
16/10/2024 11:00