Den franske teolog André Gounelle definerer TROEN:
henviser til Guds aktive tilstedeværelse i mig, et nærvær, der griber mig, virker mig, forvandler mig, sætter mig i fællesskab med Gud.”
Tikka:
Ja tro er aktiv, en virkelig virkelighed med Gud og derfor ændre mennesket sig ved denne påvirkning
overraskende glædeligt hvor godt du tager imod disse beskrivelser, hvad indholdet er i TROEN - som de første kristne erfarede kvaliteten var af at tage imod og møde Gud i Kristus
at Arne står af og virker uforstående overfor de kristnes virkelighed med Gud i Kristus
er jo en konsekvens af hans agnosticisme og guddommelige ateisme
at Arne opererer med en guddommelig ateisme, ovenikøbet stærk ateisme - og fuldstændig har fjernet og taget afstand fra alt religiøst fremgår af følgende selvfølgelighed omkring religion:
A religion which cannot say "God himself is present" becomes a system of moral or doctrinal rules which are not religious, even if they are derived from originally revelatory sources. Mysticism, or the "felt presence of God", is a category essentiel to the nature of religion. Paul Tillich ST volume 2 side 83.
Jesus Kristus har revitaliseret og fornyet al religion for al fremtid som Guds aktive tilstedeværelse i os, et nærvær, der griber os, virker os, forvandler os, sætter os i fællesskab med Gud.”
hvis der er noget Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for er det dette forhold som beskrives smukt ovenfor og som
Vores Søn'Fader JEG'DU kommunikerende skabende BØNS virkelighed med Gud gennem Helligånden.
Gud i Jesus Kristus er Gud i os i en grad verden og verdens religioner aldrig har turdet bekræfte som kristendommen bekræfter dette i Nye Testamente og Islam er da også en afsværgen eller benægtelse at Gud i den grad (inkarnations grad er udgydt i vore hjerter) er tilstedeværende og nærværende virkende og kommunikerende i vores liv,
et nærvær, der griber og antager os, virker os, forvandler os, sætter os i fællesskab med Gud - som Guds Børn med Guds Ånd og Kærlighed
ikke at ville anerkende dette forhold, eller at ville tage imod dette forhold, er at fornægte og benægte Jesus Kristus - Gud i Jesus Kristus og dermed også i os,
det er at benægte Mysteriet, Kristus Mysteriet, vores lykkelige nåderige forening med Gud i Jesus Kristus - nemlig hvad der kommer til udtryk hver gang en af verdens milliarder kristne folder hænderne i bøn eller deltager i gudstjeneste for gennem musik og sang at fejre og juble forholdet at Gud i Jesus Kristus er kommet os nær i hjertet
hvorfor nu bruge så meget krudt på Arne der aldrig har kunnet finde sig selv eller se sig selv i Nye Testamentes Kristus vidnesbyrd, jo vel blot fordi han flager med et Jesus Kristus Ikon, altså misbruger groft Jesus Kristus til at manipulere sine omgivelser med,,,,
man kan også sagtens pille Gud og Guds Ånd ud af Jesus Kristus og blive vældig optaget af nogle ord fra evangelierne der tilskrives Jesus Kristus,,, denne form for ateisme hvor Jesus er den store moralske lærermester er udbredt i new age miljøerne,,, og de kristne der som Jesus Kristus ikke kan undvære Gud i deres liv, bliver latterliggjort fordi de hævder som Paul Tillich skriver det, det hele er et spørgsmål om at:
A religion which cannot say "God himself is present" becomes a system of moral or doctrinal rules which are not religious, even if they are derived from originally revelatory sources. Mysticism, or the "felt presence of God", is a category essentiel to the nature of religion. Paul Tillich ST volume 2 side 83.
vi kristne kan ikke undvære Gud og alle forsøg herpå er at være kødelig sindet, at så i sig selv - i kødet og høste kødets frugter
Både menneskets fysiske kropslige (kød og blod) biologiske sanselige eksistens og legeme såvel som vores farverige mangfoldige sjælelige legemlige liv bliver begge styrket af Guds Ånd og alle de Himmelske eller Guddommelige Åndelige Åbenbarings Velsignelser der har rod i Guds Hemmelighed Kristus
hvorfor lige det sidste her, jo fordi så mange new age påvirkede mennesker er kødelig sindede, de mediterer og mediterer for ved egne kræfter at hæve sig selv op til Gud og guddommelige højde,, nej siger vi kristne, vi har brug for Gud i vores liv, vi kan ikke ved at så i kødet hæver os op til Gud - nej det kødelige vil det kødelige,, vi har brug for Gud i vores liv, alt andet er forsøg på at frelse sig selv