Det var relevant sjovt dengang hvor ABC sagde: "Ja, lad os IGEN modsige hinanden."
Du: "Guds Visdom omtales som en hun – og Gud selv som en han. Guds ånd rummer begge, for visdom bygger på kundskab, som Gud jo må há haft ved skabelsen. Dette giver mening for mig, når der står, at Gud sagde, lad os skabe mennesket i vort i billede som mand og kvinde."
Nej, synes jeg! Viden er bare viden ligesom, at en skovl er en skovl. Jeg mærker ingen kønsforskel vedrørende min viden. Men hyg du dig bare med kundskabens træ.
Dit citat om et eller andet med: "Visdom, og hun sidder ved min side på tronen." Øh, måske dengang ligesom din opfattelse af Helligånden-Talsmanden, at Visdom handlede måske om en regerende mandsperson...Men, dengang i GT og NT var det vel også ´diskret´ visdom at behandle dronningen som kvinde ordentligt, fordi hun var kongens kone? Var der egentlig en dronning/prinsesse - Tiltrods for ikke-kønnenes ligestilling, så var helst en kvinde nok også elsket af ´Gud´ og ægtemanden som en del af billedet med ham? Jeg opfatter Guddommen som intetkøn, fordi som bevidsthed kun ånd er G sådan en usynlig eksistens netop anderledes end som den fysisk materielle skabelse blandt andet i form af mand og kvinde ´billedet´. G skabte i sit billede men ikke som et afguderi billede. Der er de religiøse, som tror, at man ikke må vise Det guddommelige i form af et billede om eksempelvis Muhammed, Jesus og hans moder Maria.
Enten du eller ABC påstod pr. link, at tanken var feminin, men de engang filosofiske hoveder lederskab endda stadig kendte idag var kun mænd, hvor idag eksempelvis ligesom i drama og komediefilm der er de kvinder, som opfører sig for ulogisk irrationel hysterisk følelsesladede ved tuderi og skænderier. Igennem mit åbenbaring har jeg grædt og grint. Nogen råber og andre skriger. Glem foresten, at jeg ved mit tidligere indlæg skrev ordet ´desværre´ om tøs og Herren. At kramme en med former barm inklusiv hendes bløde arme omkring mig ved dynen/tæppe og et varm fyldigt bryst med store patvorter ligesom en hovedpude lyder ´hyggeligt´, så...
Forstanden (fornuft) og følelser (hjertet) bør være harmonisk fuldkommen et, så for mig: Sker en tanke kun som tanken og følelse er kun følelsen uden kønsidentitet. Og jeg er ikke engang en Tibetansk buddhist, hvor både mænd og kvinder er skaldede med ens tøj. I mit hverdagens ´almindeligt normale´ privatliv snakker jeg ikke med en ekstremt højlydt ´dyb´ mandestemme eller lavtonet ´lys´ ligesom kvinde stemme. Sådan deri og dog også om mit kalds rolle jeg fredeligt, stille og roligt bare taler til folk.