Hej Arne
Arne:
Jeg kunne aldrig drømme om at ytre mig sådan overfor andre,
- det er også dig vi drøfter (alene dig og hvad du skriver) - at hvad du er citeret for i mine citationsbokser umuligt kan være inspireret af Jesus Kristus. Tværtimod
Vi prøver igen (håber du tør læse det og forholde dig til efterfølgende (
hvad er du så bange for)):
Folkeskole afgangsprøve:
Den mand der skriver sådan her efterfølgende, kan han være inspireret af Jesus Kristus og står han den ortodokse kristendom nær???
1):
Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud
2):
Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.
Alle skoleelever svarer nej
Selv børn ser du umuligt kan være inspireret af Jesus Kristus.Det kunne være Buddha men Jesus Kristus er du ihvertfald ikke inspireret af.
Og hævder du hårdnakket at 1) og 2) er inspireret af Jesus Kristus så er det din egen opdigtede fantasifulde Jesus Kristus og ikke den historiske Jesus Kristus der er på tale i Nye Testamente og som er afbildet på Kristus Ikon'er.
Har du tænkt på at det ikke er den Jesus Kristus vi kristne og den ortodokse kristendom forholder sig til, du forholder dig til. Inde i dit hoved er der åbenbart noget der hedder Trosfrihed og det betyder at man må opdigte sin egen private Jesus Kristus. Tydeligvis er du overhovedet ikke interesseret i at blive forstået af Jesus Kristus som ellers er det vi kristne er optaget af. Fordi i Jesus Kristus lever vi i BØN i vores SØN'FADER JEG'DU samtalende virkelighed med Gud gennem Helligånden - ja Gud er i Kristus blevet nærværende virkelighed og tilstedevær gennem Helligånden - Gud er ikke længere en fremmed og fjern og ukendt Gud. Præcist dette kæmpede Jesus Kristus for, gav Jesus Kristus sig selv og sit liv hen for, at vi ikke skulle være Gud Fader'løse - Gud'løse - uden Gud og uden Guds Ånd - Helligånden.
Fremragende HansKrist det ovenfor er simpelthen fremragende pædagogisk skrevet - det er interessant og alle kan være med. Men Arne er bange og tør ikke læse hvad du skriver og han snakker udenom, om noget helt andet hver gang han svarer dig.
Jeg har kun taget to eksempler 1) og 2) men jeg kunne have valgt mange andre eksempler der er lige så groteske Anti Jesus Kristus udsagn.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist