1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Tro
|
Hanskrist, du skriver til mig:
Har du tænkt på at det ikke er den Jesus Kristus vi kristne og den ortodokse kristendom forholder sig til, du forholder dig til. Inde i dit hoved er der åbenbart noget der hedder Trosfrihed og det betyder at man må opdigte sin egen private Jesus Kristus. Min replik: Ja mon ikke jeg har tænkt ganske meget på forskellen mellem kristendom og min tro! Imidlertid står den Jesus Kristus, jeg oplever - ikke opdigter! - primært for guddommelig kærlighed. Jeg havde egentlig det indtryk, at dette også er gældende i kristendommen. Er det ikke det?
I øvrigt tilkommer det ikke her i landet nogen - heller ikke dig, Hanskrist - at hindre andres tro. Dine forvrængninger af min tro her på Trosfrihed.dk og dine voldsomme angreb kunne tyde på, at du mener min tro er farlig for mennesker. Det tror jeg ikke, den er, og der er jo da - mig bekendt - heller ingen, der tilslutter sig den. Det har ingen betydning for mig. For mig er min tro sandheden. Det kan du ikke lave om på - og det kan du heller ikke hindre, at jeg ytrer mig om! Men du kan jo glæe dig over, at du får stor ros for dine forgæves bestræbelser fra - nå ja - alene dig selv 
Arne
|
|
|
|