Om man placerer et indlæg efter, hvad der er kilden eller efter hvad der er indholdet, det kan vel diskuteres, men må vel være underordnet i forhold til emnet.
Og her er der jo to emner.
Det ene er sognepræstens idéer om sex og kristendom, og det andet, som jeg ser det, er hvordan vi forholder os til mislykkede debattanter - som"barmhjertige samaritanere" - eller det modsatte?
Hvorfor ønsker du at bortcensurere?
Jeg ønsker, du fjerner debatten om en profil, som du tilmed diagnosticere som i psykisk nød ---- og en med Helligånds-åbenbaringer.
At du nu vil fedte ,,Den barmhjertige samaritaner ,, ind i profil emnet mener jeg, du gør for at retfærdiggøre dig.
Desforuden – ud over ovenstående ikke har noget med kronikken at gøre, tilføjer du blot endnu et emne til tråden - nemlig Den barmhjertige samaritaner.
Er det kronikken du vil debatterer, skal den flyttes til rette forum, og det der omhandler en profil bør du slette.
I øvrigt spørger du jo ikke kun til kronikken, men fremfører også ,,for egen regning,, -
Er det ikke falsk fromhed at udelukke det?
--- som jeg har kommenteret med følgende:
Ang. hvordan Paulus så det med sex, så læs 1. Korinther 7 Læser vi GT er kvinderne mandens ejendom og fødemaskiner, og der kunne skilles fra sin hustru, hvis ikke hun kunne føde et barn så mandens navn videreførtes ,,,,, men ellers er der jo masser af sex i biblen.
,,, Når Paulus skrev som han gjorde, var det vel fordi, de apokalyptiske kristne troede Jesus kom lige om lidt, så derfor var forkyndelsen vigtigere end at sætte børn i verden, med mindre altså man ikke lige kunne styre sine lyster, så var det med at blive gift, så det ikke var hor/utugt ,,,,,
... men nu er der gået lang tid og Jesus er endnu ikke kommet, så gælder reglerne stadig for kristne? Ja, vil jeg mene.
.