annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18628079
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2571845
Åndelig Føde 2226820
Et andet syn 2120851
Så er der linet op... 1715461
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 67 gæster og 142 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 45 af 55 < 1 2 ... 43 44 45 46 47 ... 54 55 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44309 - 09/08/2024 09:16 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Hej Arne


Citat:
Arne:

Jeg kunne aldrig drømme om at ytre mig sådan overfor andre,



- det er også dig vi drøfter (alene dig og hvad du skriver) - at hvad du er citeret for i mine citationsbokser umuligt kan være inspireret af Jesus Kristus. Tværtimod


Vi prøver igen (håber du tør læse det og forholde dig til efterfølgende (hvad er du så bange for)):


Folkeskole afgangsprøve:

Den mand der skriver sådan her efterfølgende, kan han være inspireret af Jesus Kristus og står han den ortodokse kristendom nær???


1):

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud


2):

Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.



Alle skoleelever svarer nej

Selv børn ser du umuligt kan være inspireret af Jesus Kristus.



Det kunne være Buddha men Jesus Kristus er du ihvertfald ikke inspireret af.

Og hævder du hårdnakket at 1) og 2) er inspireret af Jesus Kristus så er det din egen opdigtede fantasifulde Jesus Kristus og ikke den historiske Jesus Kristus der er på tale i Nye Testamente og som er afbildet på Kristus Ikon'er.

Har du tænkt på at det ikke er den Jesus Kristus vi kristne og den ortodokse kristendom forholder sig til, du forholder dig til. Inde i dit hoved er der åbenbart noget der hedder Trosfrihed og det betyder at man må opdigte sin egen private Jesus Kristus. Tydeligvis er du overhovedet ikke interesseret i at blive forstået af Jesus Kristus som ellers er det vi kristne er optaget af. Fordi i Jesus Kristus lever vi i BØN i vores SØN'FADER JEG'DU samtalende virkelighed med Gud gennem Helligånden - ja Gud er i Kristus blevet nærværende virkelighed og tilstedevær gennem Helligånden - Gud er ikke længere en fremmed og fjern og ukendt Gud. Præcist dette kæmpede Jesus Kristus for, gav Jesus Kristus sig selv og sit liv hen for, at vi ikke skulle være Gud Fader'løse - Gud'løse - uden Gud og uden Guds Ånd - Helligånden.

Fremragende HansKrist det ovenfor er simpelthen fremragende pædagogisk skrevet - det er interessant og alle kan være med. Men Arne er bange og tør ikke læse hvad du skriver og han snakker udenom, om noget helt andet hver gang han svarer dig.

Jeg har kun taget to eksempler 1) og 2) men jeg kunne have valgt mange andre eksempler der er lige så groteske Anti Jesus Kristus udsagn.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44310 - 09/08/2024 13:21 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7452
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver til mig:
Citat:
Har du tænkt på at det ikke er den Jesus Kristus vi kristne og den ortodokse kristendom forholder sig til, du forholder dig til. Inde i dit hoved er der åbenbart noget der hedder Trosfrihed og det betyder at man må opdigte sin egen private Jesus Kristus.
Min replik:
Ja mon ikke jeg har tænkt ganske meget på forskellen mellem kristendom og min tro!
Imidlertid står den Jesus Kristus, jeg oplever - ikke opdigter! - primært for guddommelig kærlighed.
Jeg havde egentlig det indtryk, at dette også er gældende i kristendommen. Er det ikke det?

I øvrigt tilkommer det ikke her i landet nogen - heller ikke dig, Hanskrist - at hindre andres tro.
Dine forvrængninger af min tro her på Trosfrihed.dk og dine voldsomme angreb kunne tyde på, at du mener min tro er farlig for mennesker.
Det tror jeg ikke, den er, og der er jo da - mig bekendt - heller ingen, der tilslutter sig den.
Det har ingen betydning for mig. For mig er min tro sandheden.
Det kan du ikke lave om på - og det kan du heller ikke hindre, at jeg ytrer mig om!
Men du kan jo glæe dig over, at du får stor ros for dine forgæves bestræbelser fra - nå ja - alene dig selv blinker

Arne heart
Top Svar Citer
#44311 - 09/08/2024 15:14 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Hej Arne


Du bliver ved og ved med at snakke udenom

Der er nogle ting der ikke skurer i mine ører - det har vi drøftet og det er irrelevant at du bider dig fast heri, da det er noget andet jeg drøfter - nemlig de dine udtalelser jeg har bragt i citationsboksen



Jeg drøfter følgende misforhold hos dig:


Folkeskole afgangsprøve:

Den mand der skriver sådan her efterfølgende, kan han være inspireret af Jesus Kristus og står han den ortodokse kristendom nær???


1):

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud


2):

Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.



Alle skoleelever svarer nej

Selv børn ser du umuligt kan være inspireret af Jesus Kristus.



Med dine skriftlige udtalelser som jeg har bragt igennem længere tid i citationsboksen kan du umuligt være inspireret af den Jesus Kristus der er afbildet på Ikoner og du kan umuligt være inspireret af den ortodokse kristendom.

Så den Jesus Kristus du er inspireret af er ikke den historiske Jesus Kristus vi hører om i Nye Testamente og som er afbildet på Ikoner takket være hvad Paulus har skrevet og ej heller den Jesus Kristus som den ortodokse kristendom forholder sig til.


Så du har simpelthen opdigtet din private Jesus Kristus fordi den historiske Jesus Kristus på Ikoner og den ortodokse kristendoms historiske Jesus Kristus ikke overhovedet har inspireret dig, tværtimod siger du det stik modsatte.

Og du siger at det Jesus Kristus kæmpede for og gav sig selv og sit liv hen for - slet ikke er meningsgivende for vi mennesker at vi skal kende og forstå Gud.


Men svar mig ikke Arne, hvis du ikke vil kommentere på det med store bogstaver her i mit indlæg.

Noget er du åbenbart bange for. For at skulle kigge på hvad du kan finde på at skrive. Du tør simpelthen ikke se i øjnene hvad det er du har skrevet. Ihvertfald kan jeg ikke få dig til at kommentere på det og forholde dig tænkende til dine egne udtalelser.

Tak for snakken debatten (ja jeg går ud fra at du som de forrige utallige gange ikke tør kommentere på det med stor skrift)

Mange Kærlige Hilsner HansKrist


PS:

Selv børn kan konstatere du ikke har styr på hvordan tingene hænger sammen. Og at du har din private opdigtede Jesus Kristus som intet har at gøre med den historiske Jesus Kristus der er afbildet på Ikoner takket være utroligt smukke poetiske teologiske tekster hos Paulus og ej heller har noget at gøre med den ortodokse kristendoms historiske Jesus Kristus.

Jesus Kristus kan åbenbart bruges til alt muligt - også til det stik modsatte af hvad han er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for.

Din opdigtede fantasifulde Jesus Kristus der er uhistorisk - går direkte i Krig mod den Historiske Jesus Kristus der er afbildet på Ikoner og den ortodokse kristendoms historiske Jesus Kristus.


Ufatteligt at du ikke kan se dette er et problem når selv skolebørn kan se det.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44312 - 09/08/2024 18:09 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7452
Sted: Sydsjælland
Mon så ikke vi er kommet til vejs ende:
Hanskrist påstår, at Arne ikke er inspireret af Jesus Kristus.
Arne påstår, at han er inspreret af Jesus Kristus.
Det mener Hanskrist, at han ved bedst.
Dette er Arne ret ligeglad med.
Han oplever, at han har fundet sin sandhed og meningen med sit liv.
Det sidste - meningen - synes Hanskrist at mangle, han er i hvert fald tavs herom trods gentagne opfordringer.
Arne smiler
Top Svar Citer
#44313 - 09/08/2024 20:25 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Hej Arne


Og hej alle andre

Arne hævder at Jesus Kristus har inspireret ham her:

1):

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud


2):

Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.



Ifølge Arne var det meningsløst hvad historiske Jesus Kristus kæmpede og gav sit liv hen for.

Jesus Kristus dog dit store fjols - kloge Arne siger det slet ikke er meningen at vi skal forstå og kende Gud.


Og alle dine gnostiske teistiske ideer om menneskets virkelighed med Gud falder til jorden - det er agnostisk panteisme der er sagen.


Nå pjat og spøg til side for det er en alvorlig sag at Arne's private opfundne Jesus går i krig mod den Historiske Jesus Kristus.

Hvilken Jesus er den rigtige???

Arne's private Jesus (der kun har en eneste tilhænger ud over hele jorden og det Arne selv)

Eller

Historiske Jesus Kristus der har milliarder af tilhængere


Spørgsmålet er nemt at afgøre


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 45 af 55 < 1 2 ... 43 44 45 46 47 ... 54 55 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
15/09/2024 10:08
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Anonym
14/09/2024 21:56
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Kristen Mystik
af Hanskrist
12/09/2024 14:10
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
11/09/2024 21:31
Nyheder fra DR
Vestager overtager fransk kommissærs op..
16/09/2024 21:59
Olietanker slæbt i sikkerhed efter Hout..
16/09/2024 21:36
Dansk morddømt våbenhandler død i fæ..
16/09/2024 20:43
Mand død i arbejdsulykke - fik jernplad..
16/09/2024 19:47
Eksplosion i rørledning ved den amerika..
16/09/2024 19:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Rapport: Demokratiet er i nedadgående s..
16/09/2024 22:01
Mistænkt bag formodet attentatforsøg h..
16/09/2024 21:04
Mindst 18 er døde i oversvømmelser i C..
16/09/2024 20:23
Torkil Lauesen holdt oplæg i Enhedslist..
16/09/2024 19:52
Kongebuste mangler hovedet - kommune giv..
16/09/2024 18:12