Du snor dig udenom og har sprunget mine to foregående indlæg over
Du svarer slet ikke på de meget enkle spørgsmål jeg har stillet dig derfor bliver der ingen debat
Kristendommen står og falder med Jesus Kristus Åbenbaring for os hvem Gud er og hvad Gud har til os af alle mulige Himmelske Åndelige Velsignelser.
Kristendommen er bygget op på at vi lærer Gud at kende igennem Jesus Kristus - Jesus Kristus viede sit liv hertil. Ikke kun i undervisning og lignelser men også igennem gerninger.
Men gå nu tilbage til mit forrige indlæg og se hvad der står i Efeserbrevet 1. Især det med fed skrift og understregning.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
men de fattige i ånden, er nu nok de der ikke er fyldt med den græske menneskelige filsofis gnosis og tanker om tingene,,
Fattige i ånden betyder ikke fattige i Ånden - Guds Ånd.
Åndelig hovmod har at gøre med menneskelig filosofi det har intet at gøre med at fattes Guds Ånd eller Gud Helligånden som netop hvorigennem vi har åbenbaringerne om hvem Gud er for os og hvilke Himmelske Åndelige Velsignelser vi her modtager. Der bliver også talt om HELLIG'Åndens Frugter og Karismatiske Åndsgaver.
Så du misforstår tydeligvis fattige i ånden som ikke betyder at mangle Guds Ånd - ja for Jesus Kristus var det altid vigtigt at påpege at vi skulle have Guds Ånd. Ja kristendommen er grundlagt på udgydelsen af Guds Ånds eller Helligånden. Og igen Helligåndens Frugter og Karismatiske Åndsgaver og alle Himmelske Åndelige Velsignelser.
Nå men jeg slutter af, fattige i ånden - betyder ikke fattige i Guds Ånd og hvad det indebærer som beskrevet ovenfor. Det betyder ikke fattig på Guds Ånd og gjorde det eksisterede kristendommen ikke.
men de fattige i ånden, er nu nok de der ikke er fyldt med den græske menneskelige filsofis gnosis og tanker om tingene,,
Det skal ske derefter:
Jeg vil udgyde min ånd
over alle mennesker.
Jeres sønner og døtre skal profetere,
jeres gamle skal have drømme,
jeres unge skal se syner.
Selv over jeres trælle og trælkvinder
vil jeg udgyde min ånd i de dage. Joel 3, 1 - 2.Da trådte Peter frem sammen med de elleve, og med høj røst talte han til dem: »Jøder og alle I, som bor i Jerusalem! Dette skal stå klart for jer, læg mærke til mine ord: Disse folk er ikke berusede, som I tror, det er jo kun den tredje time på dagen. Men her sker det, som er sagt ved profeten Joel:
Det skal ske i de sidste dage, siger Gud:
Jeg vil udgyde af min ånd
over alle mennesker.
Jeres sønner og døtre skal profetere,
jeres unge skal se syner,
jeres gamle skal have drømme.
Selv over mine trælle og trælkvinder
vil jeg udgyde min ånd i de dage,
og de skal profetere.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
din manglende forståelse kristendommen skriger til himlen Arne