annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 17100005
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2487803
Et andet syn 2057257
Åndelig Føde 1930453
Jesu ord 1565446
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 380 gæster og 314 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43911 - 24/06/2024 10:19 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3747
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:


Til alle:
Ham, der kalder sig Krishna, bombarderer for tiden Trosfrihed med spam.
Jeg fjerner det, så snart jeg ser det (Papirkurven).
Skriv ikke i en tråd med spam, før spam er fjernet, for dit indlæg vil i så fald ryge med i Papirkurven.


Godt arbejde Arne.


Mht til Gerth synes jeg ikke du skal give op. At han hopper ind i trådene og skriver mange korte indlæg om sig selv tar livet af folk, folk mister interessen. Så når du magter at fjerne Jan ABC's mange indlæg, så kan du nok også overkomme at rydde op i Gerths "frelser skikkelse dagbogs aforismer".

Mvh HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43912 - 24/06/2024 11:30 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Namaskaram heart heart heart heart heart heart heart

Hvorfor har Hanskrist ikke fattet en brik ler Hvem ved blinker Er vi inspirationskilder...

Citat:
Da farisæerne hørte, at Jesus havde lukket munden på saddukæerne, samledes de, og en af dem, en lovkyndig, spurgte ham for at sætte ham på prøve: »Mester, hvad er det største bud i loven?« Han sagde til ham: » ›Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind.‹ Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står lige med det: ›Du skal elske din næste som dig selv.‹ På de to bud hviler hele loven og profeterne.«

Det bliver sjovere og sjovere...

https://www.information.dk/moti/2017/02/paulus-kristendommens-lenin

Op med humøret...




Your friend forever

Krishna

PS: Kalder læreren på dig...






Top Svar Citer
#43913 - 24/06/2024 12:11 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3747
Sted: Nørresundby
Tro i en religiøs sammenhæng betyder indenfor kristendom:

Kristus Tro, som igen betyder at Gud i Kristus Jesus er kommet til os, er blevet en nærværende virkende realitet i vores liv og eksistens, og beskrives som

den Åbenbaringsbegivenheden af Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore HJERTER ved Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus der grundlægger de Nye Kristne Guds Rige Samfund, menigheder og Kirken her på jorden.

Alle Gudstjenester er en fejring af og en fest for og bekræftelse af at Gud i Kristus er nærværende tilstede iblandt os og virkende gennem sin Ånd, Gud Helligånden. Gud er virkelig i Kristus nærværende tilstede og med sin menighed, sit folk, og hvert enkelt af os - det Nye Guds Rige Samfund vi nu tilhører, er optaget i med Kristus.

Ja Jesus Kristus er en Åbenbaring af vores virkelighed med Gud som en SØN'FADER JEG'DU virkelighed med Gud gennem Helligånden. Hermed får al BØNsLiv og kristen fromhedsliv sin egen helt unikke intime karakter der ikke siden er overgået af andre religioner. Nemlig vores trinitariske virkelighed med Gud og liv i Gud. Der er liv i Gud og i Kristus er vi optaget og deltager vi i dette liv i Gud, GudsLiv. Vi er i Kristus/Sønnen indføjet i Faderen Guds Skabende Liv gennem Helligånden, Ånden der gør levende.

Har vi som kristne TRO så er vi i Kristus og Kristus i os, her er Gud nærværende tilstede sammen med os. I kristendommen er Guds Tro lige med Kristus Tro.

Citat:
TRO = KRISTUS i os, vores væren i Kristus:

er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)

Faith is further the 'mighty creative thing' in us and the strongest of affects, most closely akin to the Greek 'enthusiasm' It even takes over all the functions which all 'enthusiasts' from Paul onwards have ascribed to the 'the Spirit'; for it is 'faith' that transform us inwardly and brings us forth anew. Rudolf Otto i sin redegørelse for Luther.

Troen er endvidere den 'mægtige skabende ting' i os og den stærkeste affekt, nærmest beslægtet med den græske 'begejstring' Den overtager endda alle de funktioner, som alle 'entusiaster' fra Paulus og fremefter har tillagt 'Ånden'; for det er 'tro', der forvandler os indadtil og bringer os frem på ny.




Den franske teolog André Gounelle om TROEN i kristen sammenhæng:

henviser til Guds aktive tilstedeværelse i mig, et nærvær, der griber mig, virker mig, forvandler mig, sætter mig i fællesskab med Gud.”

-0-0-0-

Paul Tillich, systematic theology:

What is the source of faith? The only possible answer is: "God himself as Spiritual Presence. Every other answers would degrade faith into a belief, an intellectual act produced by will and emotion.


The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself.

The faith of the Christ is the state of being grasped unambiguously by the Spiritual Presence.


Hvad er kilden til tro? Det eneste mulige svar er: "Gud selv som åndelig nærvær. Ethvert andet svar ville forringe troen til en tro, en intellektuel handling frembragt af vilje og følelser.


Værdien "tro" kan ikke anvendes på Kristus, medmindre den tages i sin bibelske betydning af en åndelig virkelighed i sig selv.

Troen på Kristus er tilstanden af ​​at blive grebet utvetydigt af det åndelige nærvær.



Mange kærlige hilsner HansKrist.

PS:

da jeg begyndte at skrive havde Jan ABC ikke skrevet sit indlæg, men da jeg sender mit indlæg, har Jan ABC været der i mellemtiden. Manden har onde hensigter imod os. Da han trak sig fra Trosfrihed, bad om at få sin profil slettet, var min første tanke, at ham får vi problemer med som anonym, og ja det er hvad vi ser nu.

Hvorfor kan Jan ABC og Gerth og Tikka der dog skikker sig ordentligt, er en god debattør, ikke forlade Trosfrihed, som de alle i årevis har sagt de ville????

Fordi jeg gennem Paulus og Johannes især præsenterer jer for det sande evangelium om Guds Kærlighed Kristus ind i verden ved mennesket Jesus der gør Gud til en nærværende konkret virkelighed igennem sin Ånd, Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os, der er så fyldt med HELbredelse og HELLIGgørelse og ja alle Helligåndens Frugter (som Guds Fred og Guds Kærlighed og Guds Herlighed og Guds Visdom (så rig på alle mulige Himmelske Åndelige Velsignelser)) og ja alle Helligåndens Karismatiske Gaver, hvor meningen med vores liv kommer til udtryk igennem det Guds Kald vi ved hjælp af Gud Helligånden formår at efterleve, ja alle er vi kaldet til noget, der er en mening og en samfundsrolle til os alle at udfylde.

Alle mennesker behøver Gud i deres liv som dette er virkeliggjort i Kristus, Guds Kærlighed Kristus, ved Helligånden, gennem Ånden, Guds Ånd alene der gør levende og virker en ny skabelse, HELbredelse og HELLIGgørelse af vores legemlige liv og eksistens.

Guds aktive tilstedeværelse i mig, et nærvær, der griber mig, virker mig, forvandler mig, sætter mig i fællesskab med Gud
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43914 - 24/06/2024 12:41 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7320
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Ja, det er jo tydeligt, at din kristne tro hæver dig op til noget højere.
Min tro gør det modsatte - men den fører mig til kærlighed smiler
Arne.
Så fik du igen fredet ham der Krishna.
Top Svar Citer
#43915 - 24/06/2024 12:55 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3747
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Ja, det er jo tydeligt, at din kristne tro hæver dig op til noget højere.
Min tro gør det modsatte - men den fører mig til kærlighed


"Min tro gør det modsatte - men den fører mig til kærlighed"

du læser som sædvanligt ikke hvad jeg skriver:


Citat:
Fordi jeg gennem Paulus og Johannes især præsenterer jer for det sande evangelium om Guds Kærlighed Kristus ind i verden ved mennesket Jesus der gør Gud til en nærværende konkret virkelighed igennem sin Ånd, Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os, der er så fyldt med HELbredelse og HELLIGgørelse og ja alle Helligåndens Frugter (som Guds Fred og Guds Kærlighed og Guds Herlighed og Guds Visdom (så rig på alle mulige Himmelske Åndelige Velsignelser)) og ja alle Helligåndens Karismatiske Gaver, hvor meningen med vores liv kommer til udtryk igennem det Guds Kald vi ved hjælp af Gud Helligånden formår at efterleve, ja alle er vi kaldet til noget, der er en mening og en samfundsrolle til os alle at udfylde.


Konstant taler du om "min" kristne tro som når du skriver "din" kristne tro, men det er en tro jeg deler med majoriteten af de milliarder af kristne igennem to tusinde år.

Derfor jeg elsker at læse og studere om kristendommen og den kristne teologi, især kristologiske teologi, eller Trinitariske Spirit Christology --- fordi jeg deler min kristne tro, Guds Tro som altid er Kristus Tro, med alle andre kristne. Jeg har ikke nogen privat tro, også derfor jeg citerer fra dygtige kristne tænkere og kristne mennesker.


-0-0-0-

nu er du jo så ej heller kristen, som du sort på hvidt har skrevet det utallige gange

og dine skriverier er fyldt Anti Jesus Kristus standpunkter og synspunkter,,, (hvor du sjovt nok samtidigt flager med et Jesus Kristus Ikon uden samvittighedskvaler og anfægtelser - ja helt ukritisk gør du dette, blæser og have mel i munden på samme tid)

så der er jo ingen konkurrence mellem os,, eller jeg går som hard core paulinsk "johannæisk" kristent troende menneske jo ikke dig i bedene Arne


-0-0-0-

"Ja, det er jo tydeligt, at din kristne tro hæver dig op til noget højere." Arne

for det første er det ikke min tro, men vi milliarder af kristne menneskers tro jeg deler, alle kristne deler TRO på GUD i Kristus der kommer til os som nærværende virkelighed gennem Helligånden,,

for det andet jeg præsenterer jer for Paulus og Johannes og Nicolai Berdyaev og Paul Tillich og Albert Schweitzer's beskrivesler af det kristne trosliv og dets spiritualitet,,, så det er ikke mig du burde bebrejde men fx Paulus og Johannes,,

for det tredje, betyder alle de skænkede Himmelske Åndelige Velsignelser og Gud Helligåndens udvirkede vidunderlige forunderlige gerninger, som HELbredelse og HELLIGgørelse og dette at have hele Guddomsfylden i kød og blod i Kristus ikke at jeg er hævet op over Guds Skabelse, naturen, og dens oprindelige harmoni, og de der kan huske deres Paulus, ved også at det betyder at man ikke er hævet over de der er mindst i verdens øjne

altså det sidste man kan sige om de kristne i Kristus er at de derved mister jordforbindelsen, og det fordi i Kristus er det Himmelske og Jordiske forenet, det er Gud og det Himmelske og Guddommelige der kommer til alt det jordiske for at forløse og frelse os fra sygdom og den ondskab der hersker i verden


og iøvrigt er Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore HJERTER ved Helligånden der er givet os,,,

således kan vi elske al skabelse og næsten som et medmenneske og os selv som vi er i Guds Øjne og Billede, og det er de færreste mennesker der formår at elske sig selv, at være fyldt med den selvaccept og kærlighed til os selv, som Kristus elsker os med

det er en kæmpe misforståelse at kristendommen betyder selvforsagelse og selvforkastelse,,, ihvertfald så har man ikke læst Paulus eller Johannes,,, nej tværtimod møder vi i Kristus vores sande selv, som Gud elsker os, og kender os, og det skal vi lære at kunne tage imod,,,

Gud i kristendommen, hader at vi ydmyger os selv, falsk fromhed og ydmyghed at vi sætter vores lys under en skæppe, og det fordi Gud har brug for os, hver og en af os,,


-0-0-0-

jeg kan ikke leve uden Guds Kærlighed Kristus, udgydt i HJERTET på mig ved Helligånden der er givet mig,,,

det er denne overvældende og overstrømmende agape kærlighed vi hører om hos Paulus at hvis vi ikke har denne Kærlighed er vi intet

en kærlighed så overvældende og overstrømmende at den får bægeret til at flyde over,,,


-0-0-0-

iøvrigt i kristendom skal mennesket ikke leve i en fornedret tilstand af Gudløshed og Åndløshed eller Kristus'løshed, i mangel på Guds Kærlighed Kristus

vi skal lære at forstå som Gud altid har elsket os, set på os, og kender os, -- lære at sådan skal vi også acceptere og elske os selv som vi er skabte i Guds Billede og lighed med Gud,,

iøvrigt derfra alle Recovery HELbredelser og omvendelser stammer, når mennesket ikke længere lever i selvforkastelse, at det endelig opgiver at hade og ydmyge sig selv, at leve selvudslettende optaget af svage guder, forbilleder, der slet ikke har Gud i sig, sådan som vi er skabte i Guds Billede. Mennesket evindelige selvpinsler og selvudslettelse og falske ydmyghed må høre op, og det gør det når vi tager imod Guds Kærlighed Kristus, Gud i Sønnen, i Kristus, udgydt i HJERTET på os ved Helligånden der er givet os. Og dermed stopper al menneskelig falsk ydmyghed og selvforkastelse, og afguderi, slaveri og afhængighed

selvforkastelse er en af de største synder, dette ikke at kunne se sig selv som at have SØN og DATTER status i forhold til Gud, at være Gud lig og ja altså skabt i Guds Billlede og Lighed.

hvorfor dog forkaste Guds Kærlighed Kristus og den guddommelighed der følger med, af hele Guds Herlighed og alle de Himmelske Åndelige Velsignelser der følger med heraf

i Kristus Jesus Åbenbares den sande Gudsforståelse


-0-0-0-

hvis man er opvokset i en luthersk protestantisk kulturkreds kan mine ord lyde fremmede og ja meget katolske,,, som om jeg virkelig TROR som katolikkerne tror,,, også mange teologer har sagt at jeg passer bedst hjemme hos katolikkerne og andre har sagt at jeg minder om de karismatiske pinsebevægelserne

men det er Paulus der er blevet far til mig i Kristus, Paulus der har iklædt mig Kristus ved Helligåndens hjælp så jeg gennem at læse Paulus Guds Kærlighed Kristus blev udgydt i HJERTET på mig som sagt ved Helligånden der var givet mig

jeg hører hjemme hos de kristne og er hard core kristen og er overhovedet ikke i tvivl

jeg røster hverken på hånden eller i Ånden, når jeg kommer med mine utallige Kristusvidnesbyrd, som kristendommen og Kirkerne lever af, og uden, ikke kunne bestå

Kristusvidnesbyrd er vidnesbyrd om at have mødt Gud i Jesus Kristus, mødt og taget imod Guds Kærlighed Kristus udgydt i Hjertet ved Helligånden der er givet mig

det er vidnesbyrd om dette at "være i Kristus" der er kristendommens essens som Albert Schweitzer siger det,,, Kristus Mystikken, dette at "være i Kristus" er kristendommens essens og vidnesbyrd herom er det kristendommen og Kirkerne lever af

Kræn-p sagde om mig at jeg tilhørte de kristne mystikere

ingen af de store kirkesamfund i verden som den lutherske protestantiske har en teologisk tænker de stiller højere end fx de tænkere vi møder i Nye Testamente, fx Paulus, som Luther var rigtig glad for men som Luther på en lang række punkter havde svært ved at forstå,,, denne Lutherdom bryder jeg mig ikke om ved den danske folkekirke,,, og det glæder mig at der også er et indre oprør imod denne Lutherdom, som er forkert på en række punkter i forståelsen af hvad det vil sige at være kristen

-0-0-0-

jeg kan som hard core paulinsk "i Kristus" troende sagtens være optaget og meget interesseret i Tao'ismen og ja iøvrigt naturen, for det har jeg været i rigtig rigtig mange mange år, ja siden jeg var dreng har min familie sagt om mig at jeg uden tvivl ville blive en ny Dr Lieberkind,,, og de der kender mig, fx i Rødhus har opdaget mine meget stærke også mystiske religiøse bånd til naturen

jeg er født med som lille dreng allerede at have meget stærke religiøse bånd til naturen, men det har aldrig været et alternativ til min kristne tro,,, tværtimod


-0-0-0-

du skriver og du skriver og du skriver du kære HansiKristi Kristi Stridsmand

men din forkyndelse er meget skarp og tydeligt, ikke til at tage fejl af,

enten må man forkaste dig eller også bliver man berørt
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham?
af Anonym
01/07/2024 01:29
SAN
af Anonym
01/07/2024 01:08
Blanke sider
af Anonym
30/06/2024 22:01
MIRAKLET
af Anonym
30/06/2024 14:36
Tro
af Anonym
30/06/2024 13:09
Nyheder fra DR
Landsretten skærper straffen: Influence..
01/07/2024 15:44
Investorer og pensionskasser indgår for..
01/07/2024 15:30
'Tør øjnene': Minister giver ikke mege..
01/07/2024 15:27
Mand mister livet i eksplosion i villakv..
01/07/2024 15:09
Brandvæsen foretager kontrolleret nedbr..
01/07/2024 14:56
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Parter indgår forlig i OW Bunker-sag ef..
01/07/2024 13:57
Landsret skærper straf for video om Ham..
01/07/2024 13:57
Minister beder kritisk fjernvarmeforenin..
01/07/2024 13:57
Kong Frederik løfter sløret for mindes..
01/07/2024 13:57
Ingen kan udskifte Joe Biden som præsid..
01/07/2024 13:57