Så du vil være politisk passiv, mens du venter på, at Jesus Kristus frelser verden.
Hvor længe vil du vente?
Jeg er hverken passiv eller ventende, men min tanke var, hvordan man forholder sig som kristen til den politiske verden. Stemmer man, når man venter på Jesu komme?
Jeg kunne foreslå kristendommens opfordring til næstekærlighed.
Her er der jo nok at tage fat på - også politisk
Som kristen er det vel ens opgave at videregive, hvad Jesus gav dem.
Gå ud i verden og forkynd.
Hellige guds navn og ikke være en del af denne verden, forstået på den måde at de ugudelige, som ,,man ,, skal forkynde for er jo fortabte, hvis ikke de frelses, og tanken er vel, at alle kan frelses,
hvis man tror på Jesus er vejen sandheden og livet – og handler derpå (?)
Næstekærlighed har ikke noget med politik at gøre, men noget med at elske andre som man elsker sig selv.
Nå, men læs Johannes 17
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/17Jeg har givet dem dit ord; og verden har hadet dem, fordi de ikke er af verden, ligesom jeg ikke er af verden. Jeg beder ikke om, at du skal tage dem ud af verden, men at du vil bevare dem fra det onde. De er ikke af verden, ligesom jeg ikke er af verden. Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. Ligesom du har udsendt mig til verden, har jeg også udsendt dem til verden.
De ugudelige skal der vel forkyndes for, så de kan frelses, og imens skal den troende passe på ikke at miste sin hellighed, imens de er i verden (?)
Hvorfor jeg fremhæver skrift fra bibelen i denne sammenhæng er jo fordi, det vel er derfra, de troende har deres lærdom og forståelse for dét at være kristen, som så derved kan vokse til en levende tro,
... og ofte ser ,,vi,, jo, at forkyndelsen – missionærerne gennem tiden kombinerer hjælp i forbindelse med kristendommens lære. Eller kirkernes diakon virke,
... men da vist ikke noget med, at de går ind i politik, selv om mange – også indbyrdes i de kristne miljøer er uenige om forskelligt. For eksempel vielser af fraskilte, kvindelige præster, homoseksuelle, aborter og selvfølgeligt skriften i det hele taget. Hvordan skal den forstås og udlægges i en moderne verden af Sodoma og Gomorra og hvor man i dag tilmed har fået et andet syn på skriften som guds ord.
.