annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 154 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 36 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 35 36 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42645 - 17/01/2024 00:29 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Sålænge du ikke vil tvinge de kristne (eller andre) til ikke at drikke alkohol, så har jeg ikke noget problem med dig. Når det er sagt, så vil jeg lige sige, at jeg ikke har noget ønske om at leve i et muslimsk samfund. Som sådan bryder jeg mig ikke videre om islam...

https://da.wikipedia.org/wiki/Sharia

Hvorfor flytter muslimer til Danmark? Det er der sikkert mange grunde til. Hvad er vores love baseret på? Kærlighed? Vi straffer ikke længere drab med drab. Nu har jeg ikke tænkt mig, at slå nogen ihjel, så jeg kunne være ligeglad med straffen. Men det enkelte menneske har uendelig værdi for mig. Derfor slår jeg ikke andre ihjel. Vi kan kun lære noget, hvis vi er i live. Hvordan opdrager Gud sine børn? Lad os gå til Matt. 22, 34-40...

Citat:
Da farisæerne hørte, at Jesus havde lukket munden på saddukæerne, samledes de, og en af dem, en lovkyndig, spurgte ham for at sætte ham på prøve: »Mester, hvad er det største bud i loven?« Han sagde til ham: » ›Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind.‹ Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står lige med det: ›Du skal elske din næste som dig selv.‹ På de to bud hviler hele loven og profeterne.«

Derudover vil jeg henvise hertil...

https://www.youtube.com/@lydkunsten_dk




Your friend forever

Krishna

PS: Hvem er med i eventyret...






PPS: Er rollerne fordelt...




PPPS: Måske skulle vi blive vegetarianere...


Top Svar Citer
#42656 - 18/01/2024 22:54 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1496
Gud er den, der forbyder alkohol i jødedommen, kristendommen og islam
Hvis en person frivilligt ikke adlyder Guds befalinger, må han bære sin straf i efterlivet





Der er forskellige nationaliteter, der arbejder i muslimske lande og lever i fred og kærlighed



Muslimer dræber dem ikke eller fornærmer deres religion

Ligesom muslimer blev udsat for at fornærme deres religion og tegne stødende billeder af islam og dens profet i Danmark

Er det den kærlighed du taler om!





Udover muslimske indvandrere og efterkommere, findes der en del etniske danskere, der er konverteret til Islam. Teknisk set betragtes denne gruppe af muslimer for værende revertitter, da mennesket ifølge Islam anses for at være født muslim i kraft af en naturlig og medfødt uskyld, Muslimer kalder disse folk for revertitter da de er vendt tilbage til Islam.




I forbindelse med menneskerettigheder i islam er her samlet en række rettigheder der berører ytringsfrihed.

Retten til at protestere mod tyranni

Blandt de rettigheder, islam har givet mennesker, er retten til at protestere mod regeringstyranni. Koranen siger, idet den henviser til dette emne:

“Allah elsker ikke ond tale i offentlighed, med mindre det føres af én, der er blevet undertrykt.”

Som tidligere anført, tilhører al magt og myndighed i islam Allah. Mennesket er kun overdraget magt som en forvaltning. Det betyder, at enhver, som forvalter denne magt, skal stå i æresfrygt foran sit folk, på hvem og for hvis skyld han eller hun udøvede denne magt.

Dette forvaltningsansvar formulerede Abu Bakr, det andet statsoverhoved for den muslimske stat i år 633 e.v.t, således:

“Samarbejd med mig, når jeg har ret, men ret mig, når jeg begår fejl.
Adlyd mig, så længe jeg følger Allah og Hans profets anbefalinger, men irettesæt mig, når jeg afviger.”

Retten til ytringsfrihed

Islam giver borgerne retten til tanke- og ytringsfrihed på betingelse af, at den bruges til udbredelse af dyd og sandhed og ikke for at sprede ondskab og dårligdom. Islam tillader under ingen omstændigheder udbredelse af ondskab og dårligdom. Islam giver heller ikke nogen ret til at bruge grove og frastødende vendinger i frihedens eller kunstens navn.

Muslimerne plejede at forhøre sig hos Profeten om, hvorvidt han havde fået åbenbaret en guddommelig formaning om et bestemt anliggende. Hvis han sagde, at han ikke havde modtaget nogen formaning, udtrykte de frit deres mening om sagen.

Retten til foreningsfrihed

Islam har også givet folk ret til foreningsfrihed og dannelse af partier eller organisationer. Denne rettighed er også underlagt bestemte generelle regler.

Retten til samvittigheds- og overbevisningsfrihed

Islam har fastlagt påbuddet: Der skal ikke være tvang i tro. Modsat berøver totalitære samfund fuldstændig den enkeltes frihed. Denne uretmæssige ophøjelse af statsmagten udgør en slags slaveri for mennesket. På et tidspunkt betød slaveri et menneskes fuldstændige kontrol over et andet menneske. Nu er den slags slaveri blevet retsligt afskaffet, men i stedet pålægger totalitære samfund en lignende slags kontrol over enkeltpersoner.

Retten til beskyttelse af religiøse synspunkter

Foruden retten til egen overbevisning og samvittighed har islam givet mennesket retten til, at deres religiøse synspunkter vil blive givet den fornødne respekt, og at intet vil blive sagt eller gjort, der kan gøre indgreb i denne ret. Det gælder, så længe sådanne synspunkter ikke forulemper andres ret.

\\\\\\\\\\\




\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\


Det første bud i loven

En af de skriftkloge, som havde hørt dem diskutere og lagt mærke til, at Jesus svarede dem rigtigt, kom hen og spurgte ham: »Hvilket er det første af alle bud?« Jesus svarede: »Det første bud er: ›Hør Israel! Herren vor Gud, Herren er én,


Markusevangeliet Kapitel 12
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\







Redigeret af somo (18/01/2024 23:02)
Top Svar Citer
#42657 - 18/01/2024 23:54 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg vil lade andre komme til orde...

Your friend forever

Krishna

PS: Banen er kridtet op...










Top Svar Citer
#42663 - 19/01/2024 21:00 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1496
Du kan ikke få din frelse fra en falsk bog, der er blevet forfalsket af menneskehænder, og denne sagde dit og dat, og denne sagde dit og dat osv., og modsigelser i Den samme historie.



Efterlader Bibelens Gud mennesker uden bevis for, at han er en Gud, eller var han aldrig en Gud?

Efterlader Bibelens Gud folk uden endegyldigt bevis for, at han virkelig blev korsfæstet, eller at han ikke blev korsfæstet?

Efterlader Bibelens Gud mennesker uden bevis for, at han er én Gud eller tre guder forenet?


Alt dette er kirkens kætteri, som fulgte Paulus' doktrin om korsfæstelse, forløsning, Kristi guddommelighed og treenigheden.


Alt er klart: Kirken og dens troende, de ansatte, har til formål at bevare deres lønninger og kirkens dumme struktur for at bedrage folk.



Kirken vil ikke frelse dig fra døden, og Kristus vil ikke bære dine synder


Islam har været Guds religion siden tidernes morgen.




Islam er alle profeternes religion fra Adam til den sidste profet Muhammed, fred være med ham


Islam er religionen for alle profeterne Moses, Jesus og Muhammed, fred være med dem

Det er underkastelse til Gud alene (Faderen)




Efter at have sendt profeten Muhammed for at kalde folk til islam, accepterer Gud ikke, at folk holder sig til nogen anden religion end islam. Gud er vores skaber og forsørger vores behov. Han skabte alt på jorden for os. Alle de nåder og gode ting, vi nyder, kommer fra ham. Så efter alt dette, når nogen nægter at tro på Gud, profeten Muhammed eller islam, er det rigtigt, at han eller hun bliver straffet i efterlivet. Faktisk er hovedformålet med vores skabelse at tilbede og adlyde Gud alene, som Gud har sagt i Koranen (51:56).



Efterlivet er meget virkeligt. Det er ikke kun et åndeligt liv, det er også et fysisk liv. Vi vil leve i efterlivet med vores sjæl og vores kroppe.


Ved at sammenligne denne verdens verden med det hinsidige sagde profeten Muhammed: {Værdien af ​​denne verden i sammenligning med den anden er som når du dypper din finger i havet og fjerner: se så, hvad du tager ud (af havet) med din finger!}1 Meningen med denne hadith er, at værdien af ​​denne verden sammenlignet med det hinsidige er som et par dråber vand sammenlignet med hele havet.





Hvordan søger man viden? - Benyones Essabar - 14. uge - HD

https://www.youtube.com/watch?v=z9kP_cCaHaU&t=19s





Is the Islam True Religion If Yes, How? Answered By Dr. Zakir Naik

https://www.youtube.com/watch?v=oZ-N5MJhiRc&t=71s


زائر محترم يسأل منصور: هل ادعى محمداً النبوة لأجل الشهرة والسلطة؟


https://www.youtube.com/watch?v=bY1Ev7bZZng



Is 'Christianity' leading you to Paradise or Hell? - Dr Zakir Naik

https://www.youtube.com/watch?v=rKziRgo_L7E
Top Svar Citer
#42668 - 20/01/2024 03:23 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: somo]
Anonym
Uregistreret

Du: "Det er underkastelse til Gud alene (Faderen)."

Måske slaveri er noget for dig. Lighed ønsker mit egos vilje et med min forevigt elskede.
I Biblens kaldtes ´gud´ for Herren, hvor eksempelvis Paulus kaldte kun Jesus Kristus i gudsriget for herre over folket.
Min krop, menneskeheden og verdens ting bestemmer ikke over min ved myndig magt ånd, så derfor virker jeg som hr.
Top Svar Citer
annonce
Side 17 af 36 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 35 36 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Storebæltsbroen er midlertidigt lukket ..
07/09/2024 20:24
Grealish og Rice sørger for god start t..
07/09/2024 20:19
Dansk speedway-kører fragtet på hospit..
07/09/2024 20:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21
Flere fastklemt i sammenkrøllede biler ..
07/09/2024 21:56
DMI varsler kraftig regn og skybrud over..
07/09/2024 21:35
Skæve ejendomsvurderinger giver kommune..
07/09/2024 20:37
Vælgere bliver væk ved valg i Algeriet..
07/09/2024 20:07