1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: somo
Emne: Re: Videregivelse af hemmeligheder
|
Gud er den, der forbyder alkohol i jødedommen, kristendommen og islam Hvis en person frivilligt ikke adlyder Guds befalinger, må han bære sin straf i efterlivet
Der er forskellige nationaliteter, der arbejder i muslimske lande og lever i fred og kærlighed
Muslimer dræber dem ikke eller fornærmer deres religion
Ligesom muslimer blev udsat for at fornærme deres religion og tegne stødende billeder af islam og dens profet i Danmark
Er det den kærlighed du taler om!
Udover muslimske indvandrere og efterkommere, findes der en del etniske danskere, der er konverteret til Islam. Teknisk set betragtes denne gruppe af muslimer for værende revertitter, da mennesket ifølge Islam anses for at være født muslim i kraft af en naturlig og medfødt uskyld, Muslimer kalder disse folk for revertitter da de er vendt tilbage til Islam.
I forbindelse med menneskerettigheder i islam er her samlet en række rettigheder der berører ytringsfrihed.
Retten til at protestere mod tyranni
Blandt de rettigheder, islam har givet mennesker, er retten til at protestere mod regeringstyranni. Koranen siger, idet den henviser til dette emne:
“Allah elsker ikke ond tale i offentlighed, med mindre det føres af én, der er blevet undertrykt.”
Som tidligere anført, tilhører al magt og myndighed i islam Allah. Mennesket er kun overdraget magt som en forvaltning. Det betyder, at enhver, som forvalter denne magt, skal stå i æresfrygt foran sit folk, på hvem og for hvis skyld han eller hun udøvede denne magt.
Dette forvaltningsansvar formulerede Abu Bakr, det andet statsoverhoved for den muslimske stat i år 633 e.v.t, således:
“Samarbejd med mig, når jeg har ret, men ret mig, når jeg begår fejl. Adlyd mig, så længe jeg følger Allah og Hans profets anbefalinger, men irettesæt mig, når jeg afviger.”
Retten til ytringsfrihed
Islam giver borgerne retten til tanke- og ytringsfrihed på betingelse af, at den bruges til udbredelse af dyd og sandhed og ikke for at sprede ondskab og dårligdom. Islam tillader under ingen omstændigheder udbredelse af ondskab og dårligdom. Islam giver heller ikke nogen ret til at bruge grove og frastødende vendinger i frihedens eller kunstens navn.
Muslimerne plejede at forhøre sig hos Profeten om, hvorvidt han havde fået åbenbaret en guddommelig formaning om et bestemt anliggende. Hvis han sagde, at han ikke havde modtaget nogen formaning, udtrykte de frit deres mening om sagen.
Retten til foreningsfrihed
Islam har også givet folk ret til foreningsfrihed og dannelse af partier eller organisationer. Denne rettighed er også underlagt bestemte generelle regler.
Retten til samvittigheds- og overbevisningsfrihed
Islam har fastlagt påbuddet: Der skal ikke være tvang i tro. Modsat berøver totalitære samfund fuldstændig den enkeltes frihed. Denne uretmæssige ophøjelse af statsmagten udgør en slags slaveri for mennesket. På et tidspunkt betød slaveri et menneskes fuldstændige kontrol over et andet menneske. Nu er den slags slaveri blevet retsligt afskaffet, men i stedet pålægger totalitære samfund en lignende slags kontrol over enkeltpersoner.
Retten til beskyttelse af religiøse synspunkter
Foruden retten til egen overbevisning og samvittighed har islam givet mennesket retten til, at deres religiøse synspunkter vil blive givet den fornødne respekt, og at intet vil blive sagt eller gjort, der kan gøre indgreb i denne ret. Det gælder, så længe sådanne synspunkter ikke forulemper andres ret.
\\\\\\\\\\\
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Det første bud i loven
En af de skriftkloge, som havde hørt dem diskutere og lagt mærke til, at Jesus svarede dem rigtigt, kom hen og spurgte ham: »Hvilket er det første af alle bud?« Jesus svarede: »Det første bud er: ›Hør Israel! Herren vor Gud, Herren er én,
Markusevangeliet Kapitel 12 \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
|
|
|
|