annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18621510
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2571544
Åndelig Føde 2224534
Et andet syn 2120095
Så er der linet op... 1714354
Galleri
Et kig ud af vinduet i Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 73 gæster og 159 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 36 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 35 36 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42669 - 20/01/2024 04:28 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Du: "“Allah elsker ikke ond tale i offentlighed, med mindre det føres af én, der er blevet undertrykt.”
Som tidligere anført, tilhører al magt og myndighed i islam Allah. Mennesket er kun overdraget magt som en forvaltning. Det betyder, at enhver, som forvalter denne magt, skal stå i æresfrygt foran sit folk, på hvem og for hvis skyld han eller hun udøvede denne magt." Nå, ikke-tilfældigt har lige et andet nævnt lignende. Dog opfordrer jeg ikke til frygt men istedet kærlighed. ´Dommen´ og planen ved jeg ikke personligt som ego ikke alt om. Jeg har derfor istedet for reinkarnation og karma en tillid til, at Guddommen ved bedst om os.

Du: "Adlyd mig, så længe jeg følger Allah og Hans profets anbefalinger, men irettesæt mig, når jeg afviger.” Alle profeter afvigede fra deres samtids normer! Derfor imod det gamle et nyt budskab....
Menneskers kun egne regler og love har ikke ret til at bestemme over ægte hellig kærlighed og rigtig relateret fornuft.
Top Svar Citer
#42675 - 20/01/2024 20:26 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: Anonym]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1498
Selvfølgelig vil mange mennesker modsætte sig læren fra profeterne Moses, Jesus, Muhammed og andre tidligere profeter, fred være med dem,


selvom islam er alle profeters religion og betyder underkastelse til én Gud, faren.


Gud siger i Koranen

(85) Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages af ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.




Der er en passage i Bibelen, som virkelig understreger hans kernebudskab. En mand kom til Jesus og spurgte "Hvilket er det første bud af alle?" Jesus svarede: "4 Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er een"




. Så det største bud, den vigtigste overbevisning ifølge Jesus er, at Gud er én. Hvis Jesus var Gud, ville han have sagt 'Jeg er Gud, tilbed mig', men det gjorde han ikke. Han gentog blot et vers fra Det Gamle Testamente, der bekræftede, at Gud er Én.



Men overvej følgende udtalelse fra Jesus:


3 Men dette er det evige Liv, at de kende dig, den eneste sande Gud, og den, du udsendte, Jesus Kristus. 4 Jeg har herliggjort dig på Jorden ved at fuldbyrde den Gerning, som du har givet mig at gøre



Kristus afviser kristne på opstandelsens dag

Ikke enhver, som siger: Herre, Herre! til mig, skal komme ind i Himmeriget, men kun den, der gør min himmelske faders vilje. Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I, som begår lovbrud!
Lignelsen om huset på klippen og huset på sand

Derfor: Enhver, som hører disse ord og handler efter dem, skal ligne en klog mand, der har bygget sit hus på klippen. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og ramte det hus. Men det faldt ikke, for dets grund var lagt på klippen. Men enhver, som hører disse ord og ikke handler efter dem, skal ligne en tåbe, der har bygget sit hus på sand. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og slog imod det hus. Og det faldt, og dets fald var stort.«




Kristi anden nedstigning er ikke en fordel i forhold til profeterne, men en opgave fra Gud til Kristus

At fortælle de mennesker, der sagde om ham, at han er en gud eller Guds søn

Han er ikke en gud, men kun en Guds profet

og islam er alle profeternes religion


han vil stige ned på jorden før den yderste dag. Han vil dræbe antikrist, bryde korset og regere i henhold til den islamiske sharia, profeten Muhammeds sharia fred være med ham


Gud er kun faderen

Jesus er Guds profet

Helligånden er en engel, der overfører åbenbaringen fra Faderen til profeterne







Ahmed Deedat, Kristi genkomst og dens årsager

https://www.youtube.com/watch?v=3e3C_S2H95M&t=36s

Kristus afviser kristne på opstandelsens dag...! Hashem i samtale med en kristen kvinde - Speakers Corner - (Hyde Park - London)


https://www.youtube.com/watch?v=5abJ2w3TEr4




Hvis Muhammed var den sidste profet, hvorfor vil Jesus så vende tilbage? - Spørgsmål og svar - Abdur-Raheem Green


https://www.youtube.com/watch?v=AOOqb2wXgPw





\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\





2-




Afvigelse kommer fra folket, ikke fra profeterne

Gud sendte profeter for at vejlede os til hans tjeneste og for at undervise folk i Guds lov

profeternes endelige og ultimative mål var at etablere en retfærdig socio-moralsk orden i denne verden. De ønskede at etablere retfærdighed i det enkelte individs personlige liv for at skabe balance og ligevægt i hans sind, karakter, adfærd og omgang.


Men mennesker er dem, der forlod Guds (Faderens) lære, som han sendte budbringerne for


De siger, at spiritualitet og kærlighed er nok, og klamrer sig til disse tomme slogans
At unddrage sig Guds lære


Deres vej mod mørket er klar og ikke mod lysets vej


Enhver person ønsker kun at opnå sine ønsker og luner uden at tage hensyn til andres rettigheder
Og uden at følge Skaberens lære


De ting, der gør dig glad, gør mig måske ikke glad, fordi der ikke er nogen guddommelige love, der styrer dem og opnår retfærdighed


Kun Gud og hans lære gavner mennesker, fordi han er deres skaber


Et eksempel på deres falske kærlighed til profeten Jesus, fred være med ham







1-

Guds profet, Kristus, bad til Gud (Faderen), den eneste Gud


. Når Jesus beder beder han til sin himmelske far og når han lærer disciplene at bede lærer han den at sige Vor Fader, du som er i himlen ...

Men Paulus og de kristne, der fulgte hans ord, modsagde Kristus, som kun bad til Gud Faderen


i forskellige kristne menigheder, at man skal bede til Jesus

På samme måde beder Paulus til Gud eller til Faderen

Men han lærer dem også at bede om alt i hans - altså i Jesu - navn


2-

Kristus bad som muslimerne bad og som alle profeterne

Kristus bad og knælede for Gud og lagde sit ansigt på jorden

Og i Matthæus {26:39}: "« Og han gik lidt længere væk, faldt ned på sit ansigt og bad: »Min fader, hvis det er muligt, så lad dette bæger gå mig forbi. Dog, ikke som jeg vil, men som ..."
Matthæusevangeliet Kapitel 26


« Og han fjernede sig et stenkast fra dem, faldt på knæ og bad: »Fader, hvis du vil, så tag dette bæger fra mig. Dog, ske ikke min vilje, men din.« Da viste en ...
Lukasevangeliet Kapitel 22

Peter sendte alle udenfor, faldt på knæ og bad;

Apostlenes Gerninger Kapitel 9


Beder kristne den samme bøn som Jesus?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Hvordan Kristus bad

https://www.youtube.com/watch?v=e9KxlbMOJPI

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Top Svar Citer
#42695 - 22/01/2024 20:51 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: somo]
Anonym
Uregistreret

Jeg kendte engang en troende mand om en bog ´et kursus i mirakler´, hvor forfatteren til den ligesom ham selv snakkede i påstået kristen Guds og Jesus Kristus navne inklusiv ord. Han mente, at eksempelvis sex ved bdsm sexslaveri vedrørende instinktiv lignende illusionen evolution dyr om dominans (herren) og ydmygelse (undertrykkelse), at dette er ikke kærlig lighed...

Generelt skrifterne lyder ifølge min opfattelse lignende forældet om magt nogen/en under og andre/anden over istedet for sammen i et med hinanden...

Ja, du er ok med, at en muslimsk mand bestemmer over kvinden og hedninge tilmed vantro, men så vær du også sådan selv under loven. bank
Top Svar Citer
#42696 - 22/01/2024 20:58 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Da jeg sagde: "sammen i et med hinanden," mente jeg en forenet vilje - Jeg ved, at du er ligeglad med Ordet Helligånden. blinker
Derfor jeg ikke er ligesom Freuds personlighedsmodel, hvor sindets forskellige niveauer ikke sker som en helhed.
Top Svar Citer
#42698 - 22/01/2024 22:03 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: Anonym]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1498
at Islam ikke legaliserede og opmuntrede til slaveri, men snarere etablerede love og regler, der medvirkede betydeligt og effektivet til at hjælpe med at begrænse kilderne til slaveri og frigivelsen af slaver en gang for alle.

Slaverisystemet blandt muslimer var på mange måder forskelligt fra andre samfunds, og hvad mange mennesker forestiller sig om slaveri, udfra skikkene blandt grækerne, romerne og de europæiske kolonialister. Til at begynde med, accepterede Islam slaverisystemet, fordi det var en accepteret og nødvendig del af de økonomiske og sociale forhold for datiden. Slaverisystemet var et verdensomspændende fænomen, hvor mange vitale sektorer var afhængig af slavearbejdere. Slaveri var accepteret og anerkendt i de forrige religioner. Som det er erklæret i Bibelen:


5.Mosebog 20:10-17
10. Når du rykker frem til angreb på en by, skal du først tilbyde den fred.
11. Hvis den da tager mod fredstilbudet og åbner sine porte for dig, skal alle folk, som findes i den, være dine livegne og trælle for dig.
12. Vil den derimod ikke slutte fred, men kæmpe med dig,da skal du belejre den,
13. og når Herren den Gud giver den i din hånd, skal du hugge alle af mandkøn ned med sværdet.
14. Men kvinderne, børnene, kvæget og alt, hvad der er i byen, alt, hvad der røves i den, må du tage som bytte, og du må gøre dig til gode med det, som røves fra dine fjender, hvad Herren din Gud giver dig.
15. Således skal du bære dig ad med alle de byer, som ligger langt fra dig og ikke hører til disse folkeslags byer her!
16. men i disse folks byer, som Herren din Gud giver dig i eje, må du ikke lade en eneste sjæl i live.
17. På dem skal du lægge band, på hetitterne, amoritterne, kanaanæerne, perizzitterne, hivvitterne og jebusitterne, som Herren din Gud har pålagt dig.
Og i den jødiske lov kunne en herre endda prygle sin slave til døde, som denne næste tekst erklærer:
2. Mosebog, 21:20-21
20. Når en mand slår sin træl eller trælkvinde med sin stok, så de dør på stedet, skal han straffes derfor!
21. men hvis de bliver i live en dag eller to, skal han ikke straffes! Det er jo hans egne penge.



2-
De kristnes holdning til slaver:

Kristendommen bekræftede slaveriet, som det på forhånd var blevet bekræftet af jødedommen. Der er ingen tekst i evangelierne, der forbyder eller fordømmer slaveri.

Snarere rådede Paulus i sine breve til, at slaver skulle være loyale over for deres herrer, som han siger i sit brev til efeserne, hvor han påbyder slaver at adlyde deres herrer, som de ville adlyde Messias:

Slaver, adlyd jeres jordiske herrer, som var det Kristus, med frygt og bæven og af et oprigtigt hjerte, ikke som øjentjenere, der vil stå sig godt med mennesker, men som Kristi tjenere, der af hjertet gør Guds vilje. Gør jeres arbejde med god vilje som et arbejde for Herren og ikke for mennesker. I ved jo, at enhver skal få gengældt af Herren, hvad han gør af godt, hvad enten han er slave eller fri. Og I, som er herrer, optræd på samme måde over for dem; lad være med at true. I ved jo, at de og I har den samme Herre i himlene, og han gør ikke forskel på nogen.
Guds fulde rustning
Efeserne 6:5-9


3-

Ingensteder i Bibelen er der nogen antydning om forbud mod slaveri, og dette fører til, at mange frimodigt erklærer, som Jefferson Davis, præsident for Amerikas forenede Stater, sagde:
"(Slaveri) blev oprettet ved den Almægtige Guds dekret ... det er stadfæstet i Bibelen, i begge testamenter, fra 1.Mosebog til Åbenbaringen ... det har eksisteret til alle tider, det kan findes blandt folk fra de højeste civilisationer og i nationer med højeste kyndighed indenfor kunsten."


Ved at tage hensyn til verdenssituationen, fulgte islamisk lov en langsigtet og gradvis plan for at eliminere slaveri fra samfundet. Vi finder ikke nogen direkte befaling om en brat standsning af al handel indenfor slaveri, men derimod blev kilderne til slaveri gradvis indskrænket og formindsket, og frigørelsen af slaver blev opmuntret. Desuden blev der indført strenge regler for en retfærdig og ærefuld adfærd overfor slaver, og givet tilladelse til at de (slaverne) kunne købe sig selv fri. Det første trin var en befrielse af dem selv, i hjerte og tanke.

De (slaverne) blev instrueret i at føle sig stærke, sunde og duelige inderst inde, og blev opmuntrede til ikke at føle sig svage og underværdige. Islam genopbyggede den menneskelige følelse og integriteten i slavernes hjerter og tanker, ved at kalde dem for brødre til deres herrer og ejere. Guds budbringer (fvmh) sagde:

"Jeres arbejdere er jeres brødre. Den Almægtige Gud satte dem under jer (til jeres hjælp). Enhver, der har en (af sine brødre) under sig (arbejdende for ham), han skal føde ham, med hvad han selv spiser, beklæde ham med, hvad han selv klæder sig med, og pålæg dem ikke arbejde, som de ikke er i stand til at udføre.Hvis du
gør dette, så hjælp dem." [126]





4-



Allah tillader profeten, først og derefter hans soldater, at være i stand til at tilfredsstille deres "ønsker" med krigsfanger.(Slaver)

Nej selvfølgelig

Status lignede hustruens. Børnene var ligesom de andre børn af personens lovligt gifte kone. De burde have nøjagtig de samme rettigheder som hans andre børn. Slavens børn ville arve ejendom ligesom andre børn. Der var absolut ingen forskel mellem børnene. Og når først en slavepige fik et barn, kunne hun ikke sælges til andre og blev dermed fast medlem af husstanden.

Så vil du sikkert spørge dig selv, hvordan adskiller dette sig fra det moderne begreb elskerinde/prostitution/utroskab?

Der er en enorm forskel på den tids slavepiger og det prostitutionssystem, der er så udbredt som en sygdom i dagens samfund.

Slaveri var et datidens socialt problem, som, hvis det ikke blev løst af islam, ville give anledning til utroskab og prostitution. I prostitution sælger kvinden her ydelser mod betaling til alle, der er villige til at betale.





5-



Mænds og kvinders lige værd



Oh I mennesker! Nær ærefrygt for Herren, der skabte jer af en enkelt livscelle (nafsin wâhida), af hvilken (minhâ) Han skabte dens mage (zawjahâ) og af dem lod utallige mænd og kvinder sprede sig (ud over jorden). (4:1, nutidig fortolkning)



Verset fortæller endvidere, at mand og kvinde – som alt andet i skabelsen – er skabt som par (zawj), som to forskellige parter, som modstykker, der udadtil kan synes nok så forskellige, men som supplerer hinanden og tilsammen danner et hele – og som derfor er uløseligt forbundet med hinanden. Man kan ikke komme udenom, at selve brugen af ordet “zawj” er et smukt billede på den ligeværdighed og harmoni, der bør herske mellem kønnene – og dermed mellem alle mennesker.




Logical Evidence that Men and Women are Equal in Islam - Dr Zakir Naik

https://www.youtube.com/watch?v=zT5l2VRxi4I


Redigeret af somo (22/01/2024 22:07)
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 36 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 35 36 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
15/09/2024 10:08
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Anonym
14/09/2024 21:56
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Kristen Mystik
af Hanskrist
12/09/2024 14:10
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
11/09/2024 21:31
Nyheder fra DR
Mand død i arbejdsulykke - fik jernplad..
16/09/2024 19:47
Eksplosion i rørledning ved den amerika..
16/09/2024 19:16
Trump giver Harris og Bidens retorik sky..
16/09/2024 19:14
Nyvalgt præsident i Iran lover, at mora..
16/09/2024 19:12
Værftet, der byggede Titanic, er tæt p..
16/09/2024 19:12
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Kristeligt Dagblads kulturredaktør: Væ..
16/09/2024 17:30
Hvilken bog er din favorit? Vær med til..
16/09/2024 17:15
Palæstinas Plads i København nærmer s..
16/09/2024 17:03
Kristeligt Dagblad mener: Gør en forske..
16/09/2024 17:00
Gå til menighedsrådsvalg for klimaet, ..
16/09/2024 17:00