Kæreste Jan Krishna Kærlighedens ABC
Jeg er rystet over at Gud og SPIRITUALITET slet ikke findes hos Lau Sander Esbensen - i bogen "Gud er Kærlighed" - jeg anede ikke at man kunne være så oprigtig interesseret i religion og kristendom og så være så fattig i Ånden - så udslukt og flad mht til Gud Helligåndens Ekstatiske vidunderlige forunderlige gerninger med os.
Jeg vil sige som Luther sagde når han mødte mennesker som Lau Sander Esbensen og VML mennesker:
det er menneskeligt tankespind, som er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf.
Men for Jesus og Paulus og Luther og Paul Tillich og Nicolai Berdyaev og HansKrist har en religiøs position som den VML og Lau Sander Esbensen præsenterer nærmest ingenting at gøre med det essentielle i kristendommen som er Hvidglødende Ekstatisk Entusiasme Helligånds Spiritualitet.
Jeg vil godt sige jeg indtil videre er rystet og hvis der ikke kommer andre boller på suppen senere i bogen er jeg nærmest i CHOK over hvor åndeligt og spirituelt set dødt det er (jeg er ikke blevet ÅNDELIGT set bevæget en eneste gang af at læse i GK) - men lige så dødt det er i Åndeligt Spirituelt forstand lige så meget filosofisk gæt og spekulation består det af:
"som dog er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf" Luther
Men det gør bestemt ikke bogen GK dårlig som studie og debat bog - tværtimod er det lige før jeg vil sige
Og det bliver mere og mere tydeligt for mig hvorfor du bevarer dit Krishna engagement - ej heller du kan leve med en troslæres verdensforklaring uden nogen form for SPIRITUALITET overhovedet.
💕✝️❤️☦️💕
er vi færdige med kritikkens præmisser - en forbemærkning? Har andre noget at sige?
Ja jeg har noget i tankerne
Men derfor kan du godt tage hul på "Kristendommens Grundmotiv" og husk så at ændre overskriften på indlægget til Kristendommens Grundmotiv.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist