annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 154 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 36 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 35 36 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42538 - 04/01/2024 13:08 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1496



Lær religion.

Forskellen mellem den bibelske og den koraniske opfattelse af kvinder er ikke begrænset til den nyfødte kvinde, den rækker langt ud over det.

Lad os sammenligne deres holdninger til en kvinde, der prøver at lære sin religion at kende. Jødedommens hjerte er Toraen, loven. Men ifølge Talmud er "kvinder undtaget fra at studere Toraen." Nogle jødiske rabbinere erklærede bestemt

"Lad Toraens ord hellere ødelægges af ild end at blive givet til kvinder", og "Den, der lærer sin datter Torah, er som om han lærte hende uanstændighed"



Er det ikke korrekt, at kvindernes stilling i samfundet omkring viden og uddannelse var sekundær i forhold til manden,

Som i alle de helliges menigheder skal kvinderne tie stille i menighederne. De må ikke tale, men skal underordne sig, sådan som loven også siger. Men hvis de vil have noget at vide, skal de spørge deres mænd hjemme, for det sømmer sig ikke for en kvinde at tale i menigheden.

Korintherne Kapitel 14-34-35)


Er der ikke noget i Bibelen, der taler for at udelukke Paulus på det område
Hvis de fleste af hans beskeder er falske
Hvis loven om diskrimination skal være retfærdig, skulle den vel også indeholde bestemmelser om, at en præst med Paulus’ holdninger ikke kan ansættes


Hvordan kan en kvinde lære, hvis hun ikke får lov til at tale? Hvordan kan en kvinde vokse intellektuelt, hvis hun er forpligtet til at være i en tilstand af fuld underkastelse?


Hvordan kan hun udvide sin horisont, hvis hendes eneste informationskilde er hendes mand derhjemme?


For at være retfærdig bør vi spørge: er Koranens holdning anderledes? En novelle fortalt i Koranen opsummerer dens holdning kortfattet. Khawlah var en muslimsk kvinde, hvis mand Aws udtalte denne udtalelse i et øjebliks vrede: "Du er for mig som min mors ryg." Dette blev af hedenske arabere anset for at være en skilsmisseerklæring, som frigjorde manden fra ethvert ægteskabelig ansvar, men som ikke lod hustruen fri til at forlade mandens hjem eller gifte sig med en anden mand.


Efter at have hørt disse ord fra sin mand, var Khawlah i en elendig situation. Hun gik direkte til islams profet for at påtale sin sag. Khawla blev ved med at skændes med profeten i et forsøg på at redde hendes suspenderede ægteskab. Kort efter greb Koranen ind; Khawlas bøn blev accepteret. Den guddommelige dom afskaffede denne uretfærdige skik. Et fuldt kapitel (kapitel 58) i Koranen, hvis titel er "Almujadilah" " blev opkaldt efter denne hændelse:


" Certainly has Allah heard the speech of the one who argues with you, [O Muhammad], concerning her husband and directs her complaint to Allah. And Allah hears your dialogue; indeed, Allah is Hearing and Seeing.." (58:1).

https://surahquran.com/Surah-translation/Arabic-language-40-surah-58.html

En kvinde i den koraniske opfattelse har ret til at argumentere selv med islams profet selv. Ingen har ret til at instruere hende i at tie. Hun er ikke forpligtet til at betragte sin mand som den eneste reference i lov- og religionsspørgsmål.




En muslims forhold til sig selv - Dean Abdullah - 7. uge - HD
https://www.youtube.com/watch?v=xdonBtmYOqQ








اول معجزة للمسيح في الكتاب المقدس مصيبة







The first miracle of Christ in the Bible is a disaster







https://www.youtube.com/watch?v=rOT12owHkf4



لا أستطيع التخلي عن يسوع | هل سيعتنق الإسلام؟ | ش. عثمان بن فاروق





https://www.youtube.com/watch?v=Xu0TQbni5mo





محمد حجاب يتحدث عن صحة الإسلام
https://www.youtube.com/watch?v=MjXKtslKKlI





مسيحي يحاول إثبات ألوهية المسيح من القرآن





https://www.youtube.com/watch?v=jvqXHgwNvXU





كلام خطير للعائلة الأمريكية من شمسى، قبل أن تذهبوا أقل لكم هذا الكلام

https://www.youtube.com/watch?v=rZx0NG8K8dg
Top Svar Citer
#42541 - 04/01/2024 20:01 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Det lyder heller ikke godt i mine ører engel Men vi må nok have Hanskrist på banen i denne kvindesag heart Jeg fælder ingen dom endnu blinker Hvad har fået dig til at droppe kærlighedstanken ler Hvorfor er du helt lost i Muhammed og hans latterlige religion stortchock Skal der andre boller på suppen...




Your friend forever

Krishna

PS: Hvem er udlært i Gud...


Top Svar Citer
#42550 - 05/01/2024 22:03 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1496


Hvordan lærte profeten Muhammed, fred være med ham, kærlighed og tolerance i islam?


Et eksempel på kærlighed i kristendommen og islam


sagde Kristus


»I har hørt, at der er sagt: Du skal elske din næste og hade din fjende. Men jeg siger jer: Elsk jeres fjender og bed for dem, der forfølger jer, for at I må være jeres himmelske faders børn.« (Matt 5:43-44).


men også Jesu ord: „I har hørt, at der er sagt: Øje for øje, og tand for tand. Men jeg siger jer, modstå ikke den onde, men hvis nogen slår dig på din højre kind, så vend også den anden til. Og hvis nogen vil stævne dig for retten og tage din kjortel, så lad ham også få din kappe; og dersom nogen, der har myndighed, presser dig til at følge ham een mil i tjenesten, så gå to mil med ham. Giv den, som beder dig, og vend dig ikke bort fra den, som vil låne af dig uden rente. I har hørt, at der er sagt: Du skal elske din næste og hade din fjende. Men jeg siger jer: Fortsæt med at elske jeres fjender og bed for dem, som forfølger jer, at I kan vise jer som jeres Faders sønner, han, som er i himlene; thi han lader sin sol stå op over onde og gode, og lader det regne over retfærdige og uretfærdige.“ — Matt. 5:1, 2, 38-45,



Er disse lærdomme ikke bare blæk på papir ?



De bærer i deres hjerter had, ondskab og løgne mod muslimer og Kristi sande lære.

For ikke at nævne krigene og koloniseringen af ​​lande rundt om i verden med Kirkens velsignelse.

Har du nogensinde set mere kærlighed til deres fjender end dette?




Det sande evangelium er ikke bare et synspunkt eller falske slogans, men mere end det, det er Kristi sande lære, som er tabt og ikke længere eksisterer og er forsvundet på grund af Paulus, som afskaffede Toraens love.

og afskaffede Kristi oprindelige lære.


korsfæstelse, forløsning, treenigheden og dåben, og gjorde Kristus til Gud, og kristne følger Paulus' lære og følger ikke Kristi lære.
Selvom Kristus er Guds profet
og Gud (Faderen) alene

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\



2-



Den praktiske anvendelse af profeten Muhammeds ord, Gud velsigne ham og give ham fred, lærer os at elske vores fjender.


I Koranen


6 And if any one of the polytheists seeks your protection, then grant him protection so that he may hear the words of Allah. Then deliver him to his place of safety. That is because they are a people who do not know.. [At-Tawba: 6]



Fortolkning af Koranen Surah At-Tawbah Vers 6



Hvis nogen af de vantro, , kommer til dig, O Budbringer, og anmoder om din beskyttelse, så accepter deres anmodning, så de kan lytte til Koranen.


Tag dem derefter til et sted, hvor de er sikre.

Det er fordi de vantro er et folk, der ikke kender denne religions realiteter.

Når de kommer til at vide om det ved at lytte til recitationen af Koranen, kan de komme på den rigtige vej.





=

og haditherne



Profeten Muhammeds og islams første kaliffers handlinger og erklæringer illustrerer den vigtige plads, som humanitære hensyn tildeles.

I et berømt dekret sagde Abu Bakr al-Siddiq, den første muslimske kalif, til sin hær: "Stop, o soldater! Jeg har ti anbefalinger til at guide dig på slagmarken. Begå ikke forræderi og afvig ikke fra den rigtige vej. Du må ikke lemlæste resterne af dine fjender, dræbe ikke kvinder, børn eller gamle mennesker, fælde ingen frugttræer, ødelæg ikke noget beboet sted og slagt ingen får, ko eller kamel af dine fjender undtagen for din mad .

Brænd ikke palmer eller oversvømme dem. Begå ikke bedrageri (underslæb af krigsbytte, for eksempel) og gør dig ikke skyldig i fejhed. Du vil finde på din vej mennesker, der har viet sig til klosterlivet, lad dem være i fred. »

"Mere end tusind år før kodificeringen af ​​Genève-konventionerne, fandtes størstedelen af ​​de grundlæggende beskyttelseskategorier, som konventionerne tilbyder, i grundlæggende form i islams lære. »






,


Sådan beskrev Muhammad, fred være med ham, sin egen indstilling og sig selv. Det er en indstilling, som enhver vil kunne lære af. Når vi ser i historieskrivningen, at han vitterlig praktiserede dette, så bliver vi klar over, at de folk, der var sammen med ham og vidnede om det, blev transformerede gennem mødet med den guddommelige vilje, i form af dette strålende menneskelige eksempel. Optegnelserne over hvad Gud befalede ham, over hvad der skete under opbygningen af et samfund efter disse retningslinier,


“Kendskab til Gud er min hovedstad.

Årsag er roden i min tro.

Kærlighed er mit grundlag.

Enthusiasme er min hest.

At huske Gud er min verden.

Fasthed er mit skatkammer.

Bedrøvelse er min følger.

Videnskab er mit våben.

Tålmodighed er min kappe.

Tilfredshed er mit bytte.

Fattigdom er min stolthed.

Hengivelse er min kunst.

Overbevisning er min kraft.

Sandhed er min løskøber.

Lydighed er min tilstrækkelighed.

Stræben er min adfærd,

og min glæde og fryd er i min bøn.”




Glimt af Profeten Muhammads liv (1)

http://islamstudie.dk/?page_id=721

Glimt af Profeten Muhammads liv (2)
http://islamstudie.dk/?page_id=724
Top Svar Citer
#42551 - 05/01/2024 23:43 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...
Vi skal nok få dig og alle andre muslimer tilbage på sporet heart heart heart heart heart heart heart Hvorfor har jeg ikke brug for Muhammeds latterlige religion stortchock Hvem ved ler Hvor er min opmærksomhed rettet hen blinker Er der en reformation på vej af de store engel Hvad arbejdes der på...

https://www.youtube.com/@lydkunsten_dk

Det er ikke nemt at være menneske, men det er heller ikke svært, når først man får det lært...




Your friend forever

Krishna

PS: Fred være med os...

https://vandrermodlyset.dk/to-broedre/
Top Svar Citer
#42553 - 06/01/2024 13:40 Re: Videregivelse af hemmeligheder [Re: ]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1496
Selvfølgelig vil mange mennesker modsætte sig læren fra profeterne Moses, Jesus, Muhammed og andre tidligere profeter, fred være med dem,


selvom islam er alle profeters religion og betyder underkastelse til én Gud, faren.


Gud siger i Koranen

(85) Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages af ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.




Der er en passage i Bibelen, som virkelig understreger hans kernebudskab. En mand kom til Jesus og spurgte "Hvilket er det første bud af alle?" Jesus svarede: "4 Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er een"




. Så det største bud, den vigtigste overbevisning ifølge Jesus er, at Gud er én. Hvis Jesus var Gud, ville han have sagt 'Jeg er Gud, tilbed mig', men det gjorde han ikke. Han gentog blot et vers fra Det Gamle Testamente, der bekræftede, at Gud er Én.



Men overvej følgende udtalelse fra Jesus:


3 Men dette er det evige Liv, at de kende dig, den eneste sande Gud, og den, du udsendte, Jesus Kristus. 4 Jeg har herliggjort dig på Jorden ved at fuldbyrde den Gerning, som du har givet mig at gøre



Kristus afviser kristne på opstandelsens dag

Ikke enhver, som siger: Herre, Herre! til mig, skal komme ind i Himmeriget, men kun den, der gør min himmelske faders vilje. Mange vil den dag sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I, som begår lovbrud!
Lignelsen om huset på klippen og huset på sand

Derfor: Enhver, som hører disse ord og handler efter dem, skal ligne en klog mand, der har bygget sit hus på klippen. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og ramte det hus. Men det faldt ikke, for dets grund var lagt på klippen. Men enhver, som hører disse ord og ikke handler efter dem, skal ligne en tåbe, der har bygget sit hus på sand. Og skybruddet kom, og floderne steg, og stormene suste og slog imod det hus. Og det faldt, og dets fald var stort.«




Kristi anden nedstigning er ikke en fordel i forhold til profeterne, men en opgave fra Gud til Kristus

At fortælle de mennesker, der sagde om ham, at han er en gud eller Guds søn

Han er ikke en gud, men kun en Guds profet

og islam er alle profeternes religion


han vil stige ned på jorden før den yderste dag. Han vil dræbe antikrist, bryde korset og regere i henhold til den islamiske sharia, profeten Muhammeds sharia fred være med ham


Gud er kun faderen

Jesus er Guds profet

Helligånden er en engel, der overfører åbenbaringen fra Faderen til profeterne







Ahmed Deedat, Kristi genkomst og dens årsager

https://www.youtube.com/watch?v=3e3C_S2H95M&t=36s

Kristus afviser kristne på opstandelsens dag...! Hashem i samtale med en kristen kvinde - Speakers Corner - (Hyde Park - London)


https://www.youtube.com/watch?v=5abJ2w3TEr4




Hvis Muhammed var den sidste profet, hvorfor vil Jesus så vende tilbage? - Spørgsmål og svar - Abdur-Raheem Green


https://www.youtube.com/watch?v=AOOqb2wXgPw
Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 36 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 35 36 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Storebæltsbroen er midlertidigt lukket ..
07/09/2024 20:24
Grealish og Rice sørger for god start t..
07/09/2024 20:19
Dansk speedway-kører fragtet på hospit..
07/09/2024 20:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21
Flere fastklemt i sammenkrøllede biler ..
07/09/2024 21:56
DMI varsler kraftig regn og skybrud over..
07/09/2024 21:35
Skæve ejendomsvurderinger giver kommune..
07/09/2024 20:37
Vælgere bliver væk ved valg i Algeriet..
07/09/2024 20:07