annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 154 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 27 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 26 27 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42061 - 26/11/2023 14:12 Re: LUKAS 19 Vers 11- 27 [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du spørger mig:
Citat:
Hvordan skulle en tekst være, før du kalder den kristelig?
Mit svar:
Det skal være en tekst, der viser Jesus, som den, der aF "Faderen" er her som menneske blandt mennesker med kærlighed - ikke som en lokal tyran (kan du virkelg acceptere det sidste?).
Jeg tænker her på ord som bjergprædikenens saligprisninger, på beretningen om den barmhjertige samaritaner og på redningen af kvinden, der skulle stenes.

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#42062 - 26/11/2023 14:40 Re: LUKAS 19 Vers 11- 27 [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036

Indsendt af: Arne Thomsen

Du spørger mig:
Citat:
Hvordan skulle en tekst være, før du kalder den kristelig?
Mit svar:
Det skal være en tekst, der viser Jesus, som den, der aF "Faderen" er her som menneske blandt mennesker med kærlighed - ikke som en lokal tyran (kan du virkelg acceptere det sidste?).
Jeg tænker her på ord som bjergprædikenens saligprisninger, på beretningen om den barmhjertige samaritaner og på redningen af kvinden, der skulle stenes.


kan du virkelg acceptere det sidste?


Jamen, jeg syntes teksten er meget kristelig, hvis mennesket Jesus bliver konge i guds rige og ”vi” taler om en ny verden lige om lidt, jo kun for de udvalgte - hans tjenere.

... men jeg ser du inddrager Faderen.

Citat:
Det skal være en tekst, der viser Jesus, som den, der aF "Faderen" er her som menneske blandt mennesker med kærlighed


Af Faderen

OG

er her som menneske blandt mennesker

Hvad mener du med det?

Hvilken rolle har Faderen ... også i forhold til dine henvisninger til de af dig forståede kristelige tekster?

bjergprædikenens saligprisninger, på beretningen om den barmhjertige samaritaner og på redningen af kvinden, der skulle stenes.


Var Jeses udsendt af Faderen? --- Ja? --- Hvorfor?

Er faderen garant for, at noget kan være kristeligt?



.
Top Svar Citer
#42064 - 26/11/2023 17:37 Re: LUKAS 19 Vers 11- 27 [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Det skal være en tekst, der viser Jesus, som den, der aF "Faderen" er her som menneske blandt mennesker



Nu har du Arne brugt flere år på at latterliggøre det med at Jesus kalder Gud sin Himmelske Fader. Du har latterliggjort denne ide om Gud som en mandsperson.

Men nu skriver du:

der viser Jesus, som den, der aF "Faderen" er her som menneske blandt mennesker

Vil du nu selv bidrage til opfattelsen af Gud som en mandsperson???

Noget helt tredje er om Jesus billedlige beskrivelse af hvordan vores virkelighed med Gud er - om det overhovedet siger noget om at Gud er en mandsperson som jeg forklaret et utal af gange. Har du nu endelig indset at HansKrist ikke er så dum som du altid vil gøre ham - for du bruger måske også fader som billedetale (som jeg har sagt det er) eller taler du virkelig om Gud som en mandsperson???

Kan du blive enig med dig selv?




Noget andet er at jeg sagde Jesus var menneske - som Paulus siger det: "som menneske kommet af Davids slægt"

Du blev helt tosset på mig (glemmer aldrig din reaktion) og jeg havde misforstået alting omkring Jesus - for hvordan kunne jeg dog hævde at Jesus var menneske kommet af Davids slægt.

Du påstod jeg havde misforstået alt om Jesus og nu forstod du pludselig en masse omkring mig når jeg havde afsløret en så stor misforståelse såvidt Jesus.

Hvad er der sket med dig???

Var jeg og Paulus alligevel ikke så dumme som du dengang hævdede???


-0-0-0-

Der sker mange sjove kovendinger på en tallerken i dit liv

Igår var Lukas citatet "ukristelig"

Hvor du ellers hidtil havde fremført at Lukas citatet karakteriserede de kristne og du fik kvalme af de kristne.

Men altså igår lavede du en kovending på en tallerken og pludselig var Lukas citatet ukristelig.

Som det selvfølgelig også er - det er ikke i nærheden af at drive på Kristus som Luther krævede. Og det der ikke drev på Kristus kunne vi til enhver tid kassere og se bort fra.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42065 - 26/11/2023 17:37 Re: LUKAS 19 Vers 11- 27 [Re: Tikka]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du spørger:
Citat:
Var Jeses udsendt af Faderen? --- Ja? --- Hvorfor?

Er faderen garant for, at noget kan være kristeligt?
Mit svar:
Jeg opfatter det basale i kristendommen ud fra ord som dem i Johannesevangeliet 3:
Citat:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham.
Altså frelseren - ikke en, der hugger sine fjender ned.

Uanset om man er troende kristen eller ikke kan jeg ikke se, hvordan ordene fra Lukas kan forenes med ordene fra Johannes i den samme person: Jesus.
Kan du?

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#42066 - 26/11/2023 18:50 Re: LUKAS 19 Vers 11- 27 [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2036
Citat:
Uanset om man er troende kristen eller ikke kan jeg ikke se, hvordan ordene fra Lukas kan forenes med ordene fra Johannes i den samme person: Jesus.
Kan du?


Hvis du læser videre, kan du jo læse - og jeg fremhæver:
Citat:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn. Og dette er dommen, at lyset er kommet til verden, og menneskene elskede mørket frem for lyset, fordi deres gerninger var onde.

For enhver, som øver ondt, hader lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gerninger ikke skal afsløres. Men den, der gør sandheden, kommer til lyset, for at det skal blive åbenbart, at hans gerninger er gjort i Gud.«


Skriftstedet i Johannes kommer jo frem i en samtale om det at blive født på ny

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/3

.
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 27 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 26 27 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Storebæltsbroen er midlertidigt lukket ..
07/09/2024 20:24
Grealish og Rice sørger for god start t..
07/09/2024 20:19
Dansk speedway-kører fragtet på hospit..
07/09/2024 20:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21
Flere fastklemt i sammenkrøllede biler ..
07/09/2024 21:56
DMI varsler kraftig regn og skybrud over..
07/09/2024 21:35
Skæve ejendomsvurderinger giver kommune..
07/09/2024 20:37
Vælgere bliver væk ved valg i Algeriet..
07/09/2024 20:07