Det, vi afviser, er, når Gud beskrives som at være som mennesker eller have mangler, og når hans profeter og dem, som han har rost, er anklaget for store forbrydelser.
Grundlaget for en meddelelse skal være rationelt korrekte og konsistente, så spørgsmålet kan ikke være baseret på blind tro alene.
At præsentere en skabelse som "fuldt menneskelig og fuldt guddommelig på samme tid" er rationelt modstridende, fordi et væsen ikke kan have egenskaber ved at være betinget og stammer fra den ene side og har egenskaber, der indikerer guddommeligt herredømme fra en anden side.
Jøderne afbildede Gud med mangler og afbildede profeter som skyldige i alle slags store synder og forbrydelser.
Jeg mener, hvis man bare læser, hvordan "Jacob" beskrives i 1. Mosebog 27, og hvordan han bedrager sin far og stjæler den velsignelse, som hans far havde til hensigt for sin bror Esau i stedet, i stedet bliver man virkelig målløs. Man må virkelig undre sig over, om Gud i sindet hos disse jøder også kunne blive bedraget!?
Hvad angår de kristne, skildrer de Jesus (fred være med ham) som Gud selv, så de har et problem på et grundlæggende niveau af deres trosbekendelse og har ikke forstået Guds enhed og hans transcendens.
Hvad angår Koranen, indeholder den information, der kan findes i de kanoniske tekster og informationer, der findes i de ekstra-kanoniske tekster. Faktisk har det også informationer, der ikke kan findes i dem begge.
Koranen fortæller dybest set, hvad der skete i virkeligheden (dette er vores syn), og det er derfor, det kaldes et kriterium [efter tidligere skrifter] i selve Koranen.
Hvad angår det, du betragter som kanonisk eller ekstra-kanonisk, er det ikke rigtig vigtigt efter vores opfattelse, fordi du ikke har noget klart fundament i at erklære ting, der skal være kanoniske i første omgang. Faktisk er kristne uenige imellem sig om, hvad der skal betragtes som kanonisk, og hvad ikke.
Hvad er grundlaget for at inkludere Johannesevangeliet for eksempel som kanonisk og evangeliet om Thomas (det, der findes i nærheden af Nag Hammadi) som ekstra-kanonisk? Jeg mener, at forfatteren af begge er ukendte, og Thomas -evangeliet måske endda tidligere end John.
Hvem er Allah? Konceptet af Gud i Islam
https://www.youtube.com/watch?v=U6DJFqNPZWQ Beskæftige Sig Med Løgne | Nouman Ali Khan - HD
https://www.youtube.com/watch?v=-BEDbfFdDr0Why Can’t We See Allah?
https://www.islamicity.org/19374/why-cant-we-see-allah/The Hiddenness of God | Dr. Shabir Ally
https://www.youtube.com/watch?v=xfjTJYVQgNEWhy Don't Allah come down on earth (Zakir Naik)
https://www.youtube.com/watch?v=ig2GsTJ-iPE