|
#41071 - 15/09/2023 22:08
Re: skadelige urenheder
[Re: Arne Thomsen]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Jeg skrev til somo:
Summa summarum: Allah forbyder indtagelse af alkohol men ikke afbrænding af fossil olie. Når jeg tænker nærmere over dét, så siger det mig, at Koranen meget muligt kan være Guds ord til os mennesker via Ærkeenglen Gabriel og profeten Muhammed, men at noget i så fald må være gået tabt undervejs, siden afbrænding af fossil olie - "vejen til vi menneskers undergang" - end ikke er nævnt. Har islams Allah ikke været opmærksom på dette, eller har Muhammed ikke været i stand til at opfatte det? Det undrer mig, at man i islam fuldstændigt ignorerer dette.
Desværre står det jo lige så elendigt til i kristendommen
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#41078 - 16/09/2023 00:13
Re: skadelige urenheder
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Gerth. I dit første link fra 2016 i dit indlæg #41065 - 15/09/2023 20:59 i denne tråd, læser jeg:
– I den globale klimakamp er f.eks. de store arabiske oliestater noget fodslæbende, hvad angår den grønne omstilling. Det har de gode økonomiske grunde til at være. Men er deres indstilling i strid med deres muslimske forpligtelse?
»Det skal jeg nødig udtale mig om. Men jeg vil gerne sige, at det må være en opgave for de muslimske samfund i hele verden at begynde at kigge på, hvordan vi kan være med til at reducere den forurening, der finder sted.« Det bekræfter, synes jeg, at islam her er lige så slatten som kristendommen, hvad angår vores mishandling af kloden, og vores manglende evne til at finde en livskvalitet, der er bedre end den nuværende: Brug løs - og smid væk.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|