1
registreret Arne Thomsen
680
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#38874 - 02/03/2023 19:56
Re: Tro, håb og kærlighed
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hanskrist, jeg skrev i denne tråd #38856 - 01/03/2023 18:09:
Du ligestiller således "at begå sig godt" med empati, der jo går langt videre og som for mig betyder indsigt, forståelse og omsorg. Og nu skriver du til mig:
Modsat dig så har du overhovedet ikke defineret hvad der menes med empati. Du kan åbenbart ikke læse små bogstaver, og du var heller ikke opmærksom på, at mit ord: empati var et link, der med et klik viste, hvad DEN STORE DANSKE siger om empati.
Nu gentager du din definition:
- shamanistiske samfund opnår denne dybe indsigt og respekt for naturen = empati. hvorved du jo endnu mere tydeliggør, at du ikke har opfattet alle kvaliteterne i empati. M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#38876 - 02/03/2023 23:17
|
veteran
|
|
|
Hanskrist: #38855 - 01/03/2023 07:15 i denne tråd bragte du dette citat:
Politiken har netop givet seks stjerner i en anmeldelse med overskriften: “Jeg har svært ved at komme i tanke om en debatbog, der er mere vigtig end denne”. Og jeg forstår så, at dette ikke gælder dig, Hanskrist, der mener at være klogere:
Så Arne og Karen Armstrong I kan være lige så empatiske I tror at være men det hjælper fanden da I ikke har levet livet jeres i en kropslig biologisk sanselig samhørighed en natur I er afhængige af at kunne begå jer i gennem erfaringer med hvordan naturen nu engang virker og fungerer. M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#38878 - 03/03/2023 12:02
|
veteran
|
|
|
Hanskrist, jeg glæder mig over, at du er enig med Karen Armstrong i hendes holdning til shamanistisk empati. Hvis du læste hendes bog, ville du imidlertid nok finde ganske meget andet, som du næppe er enig i
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|