Da kom det Sekel, i hvilket en af de Yngste, kendt under det jordiske Navn Muhamed, naaede at forkynde den Lære for Menneskene: at Gud var een, at ingen stod over Ham, ingen under Ham og ingen ved Hans Side. Og han forkyndte, at Gud alene var Altets Ophav, Altets Skaber. Da Muhamed traadte frem for sit Lands Folk med sin Lære, mødtes han af Spot, Vrede og Foragt. Kun faa lyttede til hans Ord, kun faa fulgte ham. Men medens Aarene svandt, vandt han flere og flere Tilhængere. Og da hans Fjender frygtede hans stedse stigende Magt, søgte de at ihjelslaa ham. Da Muhamed hørte om deres onde Hensigter, forlod han sin Bolig i Staden Mekka og flygtede til den Stad, der senere kaldtes Medina. Muhameds Herredømme over Menneskene blev større og større; flere og flere flokkedes om ham, og hans Ord bragtes viden om. Men den Ældste, Mørkets Tjener, søgte at vildlede hans Tanker, søgte at forurene hans Sind. Og den Ældste vakte Hovmodet og Magtbegæret i hans Hjerte, vakte hans Legemes hede Længseler, og hans Begær efter skønne Kvinder blev umætteligt. Mørket sænkede sig over ham, og han vaklede ideligen; thi hans Fod gled i de Snarer, der slyngedes om ham. Og Muhamed sammenkaldte nogle af sit Lands ypperste Folk, talede til dem og bød dem drage i Strid mod deres Fjender for med Magt at udbrede hans Lære; thi han forkyndte falskeligen: at dette var en for Gud velbehagelig Gerning. Og han lovede, at Gud vilde lønne de tapre Mænd, der ihjelsloges i Striden; lovede, at Gud, for de Sejre, der vandtes, vilde lønne dem med Paradisets skønneste og herligste Glæder. Og han drog med en mægtig Skare til Staden Mekka, gjorde sig til Herre over den og over Folket, og alle, der nægtede at følge ham, dræbtes eller bortjoges. Men fra den Stund fik Mørket end større Magt over ham. Hans Tanker forvirredes end mere, hans Lære blev end mindre klar, og ofte modsagde han sine egne Ord. Men Muhameds Herredømme over Menneskene blev ikke ringere, og han æredes meget; dog han selv fandt ingen Fred og ingen Hvile; thi Mørket var over ham; thi den Ældste stred imod ham. Og da hans Legem ramtes af den jordiske Død, da sørgede hans frigivne Aand, sørgede over, at han, medens han var Menneske, ikke havde formaaet at bringe den fulde Sandhed; sørgede over, at han ikke havde formaaet at bryde Mørkets Magt. Men nogen Tid efter Muhameds Død begyndte Folkene at samle og at nedskrive hans Lære. Talrige Ord og Læresætninger fremkom og tillagdes Muhamed; Ord og Læresætninger, han ingen Sinde havde udtalt eller gennemtænkt; og heraf opstod megen indbyrdes Uenighed og mangeartede Stridigheder. Saaledes blev da ogsaa Muhamedanernes hellige Skrift en Blanding af Godt og Ondt, en Blanding af Muhameds Lære, af Menneskeværk og af Mørkets falske Lærdomme.
Efter Muhameds Død ophidsede den Ældste hans Tilhængere, og de krigedes med Nabofolkene, tilranede sig meget Land, megen Magt og utalte herlige Skatte; og de tvang mangfoldige af de besejrede til at bøje sig for Muhameds Lære. Men de Kristne saa med Vrede, at Profetens Lære bredte sig mere og mere; og de hørte med Undren, at mange endog frivilligt fulgte den. Og da den Meddelelse naaede ud blandt de Kristne, at Araberfolket havde gjort sig til Herre over Jerusalem, den hellige Stad, da følte de end mere Vrede i deres Sind, og de sørgede saare, naar de gæstede Staden, for tilbedende at dvæle paa de hellige Steder; og heraf opstod i de kommende Aar mangeartede Stridigheder mellem de Kristne og Profeten Muhameds Tilhængere. Og end senere, da det Budskab naaede ud over Landene, at et krigerisk, muhamedansk Folkeslag16, med Vold og Magt havde røvet Jerusalem, da flammede Hadet og Hævnlysten i de Kristnes Hjerter; mange svore ved Kristi Kors at ville bortjage de fremmede og vinde Staden tilbage; ja de lovede endog at knuse og tilintetgøre alle, der vare Fjender af Kristi Lære. Da begyndte de grufulde Krige og Kampe mellem de Kristne og Muhamedanerne. Snart sejrede Profetens Tilhængere, snart sejrede de Kristne. Tusinder og atter Tusinder ihjelsloges; thi den ene Magt vilde ikke bøje sig for den anden; og medens Sekel lagdes til Sekel, udøvedes Vold, Mord og frygtelige Misgerninger i Guds og Kristi Navn. Men medens Tiderne svandt og de Kristne saa, at det hellige Korses Tegn, hvorunder de kæmpede, ikke formaaede at bringe den Sejer, de ventede, bleve de mere og mere modløse. Og da tvende Sekler vare svundne, maatte de Kristne bøje sig; thi Profetens Tilhængere vare de stærkeste. Men under disse talrige og langvarige Kampe fik Mørket atter større Magt over Menneskene. Bundne til jordiske Legemer søgte de Yngste vedblivende at drage Sandheden og Lyset frem; men de maatte stedse vige for Mørket; thi det havde mange og mægtige Hjælpere blandt de menneskeliggjorte Ældste. Ej heller formaaede de Yngste at standse de evindelige indbyrdes Stridigheder blandt de Kristne. Nye Læresætninger udtænktes og vakte nye Stridigheder. Bisperne og Præsterne tilreve sig større og større Magt, flere og flere Rigdomme. Og højt hævet over dem alle, over Folkene, Fyrsterne, Kongerne og Kejserne, stod den øverste af Bisperne, den saakaldte Pave i Staden Rom; og mod alle, der ikke vilde anerkende hans Magt og Vælde, slyngede han sine mægtige Forbandelser; thi Guds og Kristi Statholder glemte Kristi Ord: Tilgiver eders Fjender! Og med uudslukkeligt Had forfulgte de Kristne alle, der ikke vilde bekende sig til Kristendommen. Mangfoldige Steder i Landene flammede Baalene, hvor Muhamedanere og Jøder, de saakaldte Kættere, pintes og opbrændtes til Guds og Kristi Ære; ja endog flere Kristne, der søgte at skærme de forfulgte, maatte ledsage de dømte paa Baalet og lide de samme Pinsler, den samme grufulde Død; thi Menneskene glemte Kristi kærlige Ord: Elsker hverandre som Brødre og Søstre! I Sandhed, Mørkets Magt var forfærdelig!
Lad os hæfte os ved nogle ting...
Citat:
Da kom det Sekel, i hvilket en af de Yngste, kendt under det jordiske Navn Muhamed, naaede at forkynde den Lære for Menneskene: at Gud var een, at ingen stod over Ham, ingen under Ham og ingen ved Hans Side. Og han forkyndte, at Gud alene var Altets Ophav, Altets Skaber.
Og...
Citat:
Muhameds Herredømme over Menneskene blev større og større; flere og flere flokkedes om ham, og hans Ord bragtes viden om. Men den Ældste, Mørkets Tjener, søgte at vildlede hans Tanker, søgte at forurene hans Sind. Og den Ældste vakte Hovmodet og Magtbegæret i hans Hjerte, vakte hans Legemes hede Længseler, og hans Begær efter skønne Kvinder blev umætteligt.
Og...
Citat:
Men nogen Tid efter Muhameds Død begyndte Folkene at samle og at nedskrive hans Lære. Talrige Ord og Læresætninger fremkom og tillagdes Muhamed; Ord og Læresætninger, han ingen Sinde havde udtalt eller gennemtænkt; og heraf opstod megen indbyrdes Uenighed og mangeartede Stridigheder.
Sandheden er, at dine ord er meget nonsens. Jeg troede, du var en uddannet og mere vidende person, men du skuffede mig med dine ulogiske og følelsesladede ord mere end realisme, og den simple kristne er mere troværdig end dig.
Koranen og profetens sande biografi skal studeres i specialiserede islamiske centre og ikke fra fjendtlige websteder
eller fortolkninger uden konteksten af den sande historie
Det lader til, at det at vise sandheden ikke appellerer til haderne af islam, fordi deres bøger er fulde af mord, især drab på små børn, plyndring, tyveri, incest og anklager profeterne for de mest afskyelige anklager.
Disse mennesker anklager islam og dens profet uden pålidelige historiske beviser for deres uvidenhed
Men hvis islam og dens profet, som de siger Hvorfor breder islam sig så hurtigt, og folk konverterer til islam?
Og tallene stiger og ikke falder?
Gud siger i Koranen
(32) De ønsker at slukke Allahs lys med deres mund, men Allah nægter undtagen at fuldkommengøre Hans lys, selvom de vantro ikke kan lide det.
Mange citater om profetens (sws) liv rapporteret af Ibn Ishaq, Ibn Hisham, At-Tabari, Al-Waqidi og Ibn Sa'd. Ibn katheir Mere end en forklaring og en roman
I samme fag
men snarere historisk-biografiske bøger af Muhammed (sws). Da vi, bortset fra profetiske traditioner, ikke har meget
Skal vi faktisk tage dem for givet og sige, at historisk-biografiske bøger er sande, fordi de er skrevet af muslimer? Nej, enhver bog bortset fra Koranen skal studeres
Historiebiografier om islams profets (sws) liv er meget mangelfulde og fejlagtige. Alle disse forfattere har ikke sørget for at formidle visse fakta om profetens (sws) liv, som ikke desto mindre er vigtige for en muslim. Nogle er blevet kaldt en "løgner", hvilket er alvorligt. de islamofober, der usundt bruger disse bøger om profetisk biografi og militære ekspeditioner ved at bruge falske historier til at miskreditere profeten (sws).
Når vi læser i Bibelen,
Bibelske absurditeter om profeterne
de absurditeter, der tilskrives profeterne og fromme mænd, der findes i den "hellige" bibel. Som muslim genkender vi ikke dette nonsens. Profeterne, fred være med dem, er uskyldige i denne sladder.
Når vi læser Bibelen, som muslimer, støder vi på visse absurditeter
såsom profeten Lot (as), der angiveligt sov med sine to døtre under påvirkning af alkohol,
eller David (as), som ville have begået utroskab med Uris kone og ville have fået hendes mand dræbt for at gifte sig med hende dengang,
Aron (as), som ville have lavet afguden af guldkalven, som fordrejer Israels sønner, Salomon (as) hans polyteistiske liv på grund af hans hustruer osv. Den tragiske episode af Noas nøgenhed
Kristen teologi, som ikke er andet end afgudsdyrkende affald. Du er den værste type hedensk afgudsdyrker, fordi du forsøger at dræbe Gud for dine synder.
Må Gud bevare os fra at sige sådan noget sludder om de bedste mænd, der vandrede på denne jord.
En muslim kan ikke fornærme nogen af Guds profeter og tror på dem alle
En muslim tror på profeterne Moses, Jesus og Muhammed, fred være med dem
Profeterne, fred være med dem, er uskyldige i denne sladder.
Så der er mange falske historier om profeterne
Du skal derfor søge
Og du vil gå
For specialister i islamiske centre
For at præcisere og vide
Den rigtige version af historien
Vi beder derfor disse kristne om at læse Bibelen, før de bringer en anklage mod profeten (sws), hvad bedre end at genlæse profeten Jesus (as) ord om dette tema:
Om at dømme andre
Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med. Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? Eller hvordan kan du sige til din broder: Lad mig tage splinten ud af dit øje! og så er der en bjælke i dit eget øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage splinten ud af din broders øje.
Matthæusevangeliet Kapitel 7 - Bibelselskabet
Mohammad (fvmh) i Bibelen Muhammed (SAW) er profeteret i Esajas' bøger:
Det er nævnt i Esajas' bog,
"Og bogen gives til den, der ikke kan læse, idet han siger: Læs dette, jeg beder dig, og han sagde: Jeg kan ikke læse. "
Da ærkeenglen Gabriel befalede Muhammad (fred_være_med_ham) at sige Iqra - "Læs", svarede han: "Jeg kan ikke læse
Sandheden er, at dine ord er meget nonsens. Jeg troede, du var en uddannet og mere vidende person, men du skuffede mig med dine ulogiske og følelsesladede ord mere end realisme, og den simple kristne er mere troværdig end dig.
Koranen og profetens sande biografi skal studeres i specialiserede islamiske centre og ikke fra fjendtlige websteder
eller fortolkninger uden konteksten af den sande historie
Det lader til, at det at vise sandheden ikke appellerer til haderne af islam, fordi deres bøger er fulde af mord, især drab på små børn, plyndring, tyveri, incest og anklager profeterne for de mest afskyelige anklager.
Disse mennesker anklager islam og dens profet uden pålidelige historiske beviser for deres uvidenhed
Men hvis islam og dens profet, som de siger Hvorfor breder islam sig så hurtigt, og folk konverterer til islam?
Og tallene stiger og ikke falder?
Gud siger i Koranen
(32) De ønsker at slukke Allahs lys med deres mund, men Allah nægter undtagen at fuldkommengøre Hans lys, selvom de vantro ikke kan lide det.
Mange citater om profetens (sws) liv rapporteret af Ibn Ishaq, Ibn Hisham, At-Tabari, Al-Waqidi og Ibn Sa'd. Ibn katheir Mere end en forklaring og en roman
I samme fag
men snarere historisk-biografiske bøger af Muhammed (sws). Da vi, bortset fra profetiske traditioner, ikke har meget
Skal vi faktisk tage dem for givet og sige, at historisk-biografiske bøger er sande, fordi de er skrevet af muslimer? Nej, enhver bog bortset fra Koranen skal studeres
Historiebiografier om islams profets (sws) liv er meget mangelfulde og fejlagtige. Alle disse forfattere har ikke sørget for at formidle visse fakta om profetens (sws) liv, som ikke desto mindre er vigtige for en muslim. Nogle er blevet kaldt en "løgner", hvilket er alvorligt. de islamofober, der usundt bruger disse bøger om profetisk biografi og militære ekspeditioner ved at bruge falske historier til at miskreditere profeten (sws).
Når vi læser i Bibelen,
Bibelske absurditeter om profeterne
de absurditeter, der tilskrives profeterne og fromme mænd, der findes i den "hellige" bibel. Som muslim genkender vi ikke dette nonsens. Profeterne, fred være med dem, er uskyldige i denne sladder.
Når vi læser Bibelen, som muslimer, støder vi på visse absurditeter
såsom profeten Lot (as), der angiveligt sov med sine to døtre under påvirkning af alkohol,
eller David (as), som ville have begået utroskab med Uris kone og ville have fået hendes mand dræbt for at gifte sig med hende dengang,
Aron (as), som ville have lavet afguden af guldkalven, som fordrejer Israels sønner, Salomon (as) hans polyteistiske liv på grund af hans hustruer osv. Den tragiske episode af Noas nøgenhed
Kristen teologi, som ikke er andet end afgudsdyrkende affald. Du er den værste type hedensk afgudsdyrker, fordi du forsøger at dræbe Gud for dine synder.
Må Gud bevare os fra at sige sådan noget sludder om de bedste mænd, der vandrede på denne jord.
En muslim kan ikke fornærme nogen af Guds profeter og tror på dem alle
En muslim tror på profeterne Moses, Jesus og Muhammed, fred være med dem
Profeterne, fred være med dem, er uskyldige i denne sladder.
Så der er mange falske historier om profeterne
Du skal derfor søge
Og du vil gå
For specialister i islamiske centre
For at præcisere og vide
Den rigtige version af historien
Vi beder derfor disse kristne om at læse Bibelen, før de bringer en anklage mod profeten (sws), hvad bedre end at genlæse profeten Jesus (as) ord om dette tema:
Om at dømme andre
Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med. Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? Eller hvordan kan du sige til din broder: Lad mig tage splinten ud af dit øje! og så er der en bjælke i dit eget øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage splinten ud af din broders øje.
Matthæusevangeliet Kapitel 7 - Bibelselskabet
Mohammad (fvmh) i Bibelen Muhammed (SAW) er profeteret i Esajas' bøger:
Det er nævnt i Esajas' bog,
"Og bogen gives til den, der ikke kan læse, idet han siger: Læs dette, jeg beder dig, og han sagde: Jeg kan ikke læse. "
Da ærkeenglen Gabriel befalede Muhammad (fred_være_med_ham) at sige Iqra - "Læs", svarede han: "Jeg kan ikke læse
Hvorfor vendte profeten Muhammad tilbage til sit land, Mekka, og kæmpede de vantro
1 - Forfølgelser af muslimer i Mekka
2 - Forsøg på mord på profeten (SWS)
3 - Emigration af muslimer til Medina
4 - Quraysh truer alle muslimer med at "voldtage deres hustruer" og plyndre dem, hvis de ikke vender tilbage til afgudsdyrkelse
5 - De krænker den private ejendom af muslimer, der var i Mekka, stjæler deres ejendom og beslutter at sælge dem
6 - Quraysh udøver økonomisk pres på Medina
7 - Åbenbaring af verset "autorisation til kamp gives til dem, der er angrebet"
I en majestætisk scene går profeten, Allahs fred og velsignelser med ham, ind i Mekka på sin kamel med hovedet sænket i ydmyghed og ydmyghed foran Allah, så meget at hans skæg næsten rører kamelens ryg. Scenen for den sejrrige erobrer kommer som et forbillede og en guide
På dagen for erobringen understregede profeten (fvmh) mange store islamiske menneskelige værdier; da han returnerede nøglen til Ka'ba til Uthman ibn Talha og sagde: "I dag er en dag med retfærdighed og trofasthed." Han forsikrede Mekkas befolkning om, at han tilgav dem og ikke ville skade dem
Selv andre stammer, profeten Muhammed plejede at alliere sig med dem i fredstraktater og bekæmpede dem ikke undtagen i tilfælde af brud på pagten for deres forsøg på at dræbe muslimer
\\\\\\\\\\\\\\\\\\
2_
Der var mange profeter, som kæmpede efter Guds ordre
Ligesom profeterne Moses, David eller Salomon og profeten Muhammed, fred være med dem
Profeten JESUS, fred være med ham, benægtede ikke brugen af sværd og magt mod de ugudelige
Hvis Jesus var fredelig, hvorfor befalede han så sine tilhængere til at dræbe de mennesker, der var imod ham (Luk 19:27)?
Luk 19:11 - Luk 19:27
Mens de hørte på ham, fortalte han dem også en lignelse, fordi han var nær ved Jerusalem, og fordi de mente, at Guds rige straks ville komme til syne. Han sagde: »En mand af fornem slægt rejste til et land langt borte for at blive anerkendt som konge og derpå vende tilbage. Han kaldte ti af sine tjenere til sig, gav dem ti pund og sagde: Arbejd med dem, indtil jeg kommer tilbage. Men hans landsmænd hadede ham, og de lod udsendinge rejse efter ham for at sige: Vi vil ikke have den mand til konge over os. Da han så vendte tilbage efter at være blevet anerkendt som konge, lod han de tjenere, som han havde givet pengene, kalde til sig for at få at vide, hvad de havde tjent. Den første kom frem og sagde: Herre, dit pund har indbragt ti pund til. Da sagde han: Godt, du gode tjener, du har været tro i det små, derfor skal du have myndighed over ti byer. Den anden kom og sagde: Herre, dit pund har givet fem pund. Og til ham sagde han: Du skal have fem byer under dig. Så kom den næste og sagde: Herre, her er dit pund; jeg har haft det liggende i et tørklæde. Jeg var nemlig bange for dig, fordi du er en streng mand, som tager ud, hvad du ikke har sat ind, og høster, hvad du ikke har sået. Til ham sagde han: Efter dine egne ord vil jeg dømme dig, du dårlige tjener! Du vidste, at jeg er en streng mand, som tager ud, hvad jeg ikke har sat ind, og høster, hvad jeg ikke har sået. Hvorfor anbragte du da ikke mine penge i en bank? Så kunne jeg have fået dem igen med rente, når jeg kom tilbage. Og til sine folk sagde han: Tag pundet fra ham og giv det til ham med de ti. – De sagde til ham: Herre, han har jo ti pund. – Jeg siger jer: Enhver, som har, til ham skal der gives, men den, der ikke har, fra ham skal selv det tages, som han har. Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne.«
Denne lignelse taler om profetien om Kristi tilbagevenden, og på den dag vil han dræbe sine fjender. . Seerah pt 77 - Pt.3 Conquest of Makkah (stories of Al-Abbas & Abu Sufiyan) - Yasir Qadhi - 2014-2-5 https://www.youtube.com/watch?v=EaVuirmtlZE