Jeg lever ikke mere selv, men Kristus lever i mig
Jeg gider kun tale om det som KRISTUS har udvirket i mit liv siger Paulus.
KRISTI mægtige virkekraft
Ved I det ikke eller har I ikke hørt det KRISTUS virker mægtig i jer
I KRISTUS har vi hele Guddomsfylden i kød og blod
I KRISTUS er vores legeme et Tempel for Gud Helligånden
Jeg er en søn, ikke en slave i mit Guds forhold. Fordi jeg er en søn, sendte Gud sin søns ånd - KRISTI ÅND - i mit hjerte, så jeg kan sige, ABBA, Fader. Rom 8
Jeg hører Kristus til, og jeg har korsfæstet kødet med sine følelser og lyster. Jeg lever i Ånden, jeg vandrer i Ånden, og han lever i mig og går i mig. Gal
Dette betyder ikke at vi ikke erfarer følelser og lyster i kødet længere men at disse nu er underordnet både KÆRLIGHEDEN - GUDS KÆRLIGHED og ÅNDEN - GUD HELLIGÅNDEN. Sex fører nu fx ikke længere sit løsslupne perverse selvstændige liv men er et udtryk for KÆRLIGHED og MENING altså ÅND - hvad der er giver mening og sammenhæng i mit liv på den lange bane.
-0-0-0-
For at erfare KRISTI MÆGTIGE VIRKEKRAFT - DE NYE SKABNINGER VI ER i KRISTUS - skal vi jo først gennemgå vores dåb og omvendelse - blive iklædt KRISTUS og at KRISTUS vinder SKIKKELSE i os
Hvilket sker gennem at vi afdør fra vores det gamle menneske - lægger det vores gamle menneske i graven vi har fået nok af, der er kørt træt og nu har brug for NYE KRÆFTER og mere at leve i overensstemmelse med Livets Ånds Lovmæssigheder i KRISTUS.
-0-0-0-
Iklæd jer KRISTUS
og begynd at erfare de NYE SKABNINGER I er i KRISTUS
og nyde gavn af - profitere af at KRISTUS VIRKER MÆGTIG i jer
Det er ikke farligt, det er ikke anstrengende, I mister ikke jer selv (1)* jeres spontanitet og naturlighed afslappethed - humor og ironi. Ja igen det er ikke en ANSTRENGENDE KRÆVENDE ØVELSE der gør os udmattede.
(1)*:
Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.
100 ting du er i KRISTUS