Hej Arne
"Og arbejde er jo arbejde - enten det så er jord og beton eller det er armen op i røven på en ko for at finde ud af, om den er blevet med kalv - hvad jeg gjorde i ret mange år" Ja jeg har ofte som dreng stået ved siden af en dyrlæge med armen op bag i koen (og selvfølgelig også en inseminør).
Hvornår skulle man ringe til dyrlægen hvis et af husdyrene havde det dårligt. Skulle man have assistance i forbindelse med kælvning.
Har overværet utallige kælvninger som dreng hos begge mine hold bedsteforældre og de mange onkler jeg havde der også var ved landbruget.
Ja du har taget din tørn Arne.
Jeg overvejer at forsætte, om mit helbred tillader det, med noget permakultur jordbrug køkkenhave gartneri på hobbyplan nok og noget udlejning af ferieboliger til turister efter min 67 år. Jeg har en lille økonomi og kunne jeg lave lidt penge det ville give mig større økonomisk tryghed.
-0-0-0-
Andelsgårde Jeg vil stadig promovere Andelsgårde bevægelsen som lige må være noget for dig Arne. Kig lidt på det. Du må også have læst artikler om Andelsgårde bevægelsen i Information (jo en rigtig god avis).
-0-0-0-
Arne:
Angående Gerth, er det min opfattelse, at Gerth har haft åbenbaringer, som han oplever som forpligtende, og som han gør sit bedste for at leve op til.
Det samme kunne man vel sige om Paulus, omend indholdet her er noget helt andet.
Gode råd til Gerth tror jeg ikke Gerth lytter til - af den simple grund, at han ikke tror på, vi forstår ham.
Det gør jeg faktisk heller ikke - i hvert fald ikke særlig godt forvirret
Din Arne og Jan ABC's rummelighed overfor Gerth er nok mere tolerant og konstruktiv.
Og i den sammenhæng kom jeg til at tænke på præsterne og teologernes rummelighed (og tolerance) overfor hvem der kommer ind af kirke døren til gudstjeneste og fandt denne sigende betragtning derover (der ramte mig):
Fagteologerne må beherske deres trang til som dørvogtere at ville rense folks hverdagstro. "Sættes man fri fra at vogte døre, frigøres i stedet energi til at forstå, hvad der kommer ind af døren". Johannes Værge."
Sættes man fri fra at vogte døre, frigøres i stedet energi til at forstå, hvad der kommer ind af døren"
Og ja du Arne og Jan ABC - I vogter ikke døren her på Trosfrihed - men istedet bruger I jeres energi til at forstå hvem/hvad der kommer ind af døren - nemlig Gerth.
Måske jeg skulle opgive at vogte døren ind til Trosfrihed og gå mere op i hvem det er vi har fået ind af døren (Gerth) og hvad han kommer med - bidrager med.
Kan godt se du Arne og Jan ABC har en mere konstruktiv holdning til ham Gerth vi har fået ind af døren her på Trosfrihed.