1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Tidsånd - de 12 Trin
|
Hej Hanskrist. Det var en glædelig overraskelse, at du svarer mig - og også fortæller, at du - i hvert fald til tider - udfører lønnet arbejde frem til din forestående pensionsalder. Og arbejde er jo arbejde - enten det så er jord og beton eller det er armen op i røven på en ko for at finde ud af, om den er blevet med kalv - hvad jeg gjorde i ret mange år, indtil en landmand lærte mig, at dyrlæger ikke bare skal diagnosticere og helbrede, men også foreygge sygdom - hvad den samlede dyrlægestand var fremmed for, men som ændrede mit dyrlægeliv radikalt.
Du synes at mene, at begejstring over miraklet: Verdens Væren kun kan opleves af de velbjergede. Det får mig til at mene, at du ikke seriøst har nærmet dig det modsatte: ikke-væren, intethed. I så fald ville du efter min mening indse, at kun selvmordsbesluttede falder udenfor muligheden for begejstring.
Angående Gerth, er det min opfattelse, at Gerth har haft åbenbaringer, som han oplever som forpligtende, og som han gør sit bedste for at leve op til. Det samme kunne man vel sige om Paulus, omend indholdet her er noget helt andet. Gode råd til Gerth tror jeg ikke Gerth lytter til - af den simple grund, at han ikke tror på, vi forstår ham. Det gør jeg faktisk heller ikke - i hvert fald ikke særlig godt
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|