1
registreret Arne Thomsen
811
gæster og
91
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#38214 - 30/12/2022 21:29
Re: Religioner - som jeg opfatter dem
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hanskrist skriver til mig:
Du skubber anliggender der gælder vi menneskers eksistens som åndelige væsener ud i astrofysiske spekulationer. Men når Bibelen siger:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. så mener jeg, at Johannes "snyder på vægten". For det er jo ikke "verden" det gælder, ejheller en enkelt planet i et enkelt solsýstem i en enkelt glakse, ejheller dens biologiske liv, men alene vi mennesker. Og vi tilbydes som belønning for tro: evigt liv. Det ligner da et billigt propaganda-trick: Gør dét, så bliver du belønnet. Sådan opdrager man også hundehvalpe.
Jeg finder rigtig meget godt i kristendommen, men dette her, det er for mig falsk guddommelighed.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#38217 - 31/12/2022 01:04
Re: Religioner - som jeg opfatter dem
[Re: Arne Thomsen]
|
|
Når kristendommens Gud hævdes at elske "verden", er det mon så de trillioner af galakser i universet, der tænkes på. Dét ser det ikke ud til! Snarere ser det ud til, at kristendommen sætter lighedstegn mellem "verden" og denne klode.
Den katolske kirke holdt fast i det bibelske syn på jorden som centrum så længe den kunne, og måske lidt længere. Først i 1992 valgte paven, Johannes Paul II, officielt at give Galilei en undskyldning for kirkens behandling. Og kristendommens Gud i forhold til universet (måske endda universerne) har jeg ikke erfaret noget om.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed Når kristendommens Gud hævdes at elske "verden", er det mon så de trillioner af galakser i universet, der tænkes på.
Nej det er menneskene der er verden, som gud elskede så højt at han sendte sin søn til frelse
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|