Arne
Hanskrist.
Du kan spare dig dine - efter min mening vrøvlede - "belæringer" om kristendommen - i hvert fald når du henvender dig til mig.
Ja jeg har bemærket at du ikke formår at lære nyt og forstå tingene mere korrekt.
Men vrøvlede er mine korrektioner ihvertfald ikke - de er på meget højt fagligt niveau og det er dig der ikke følger med i den teologiske forskning - den nyeste viden om tingene. Hvor meget teologi læser du egentlig - hvor meget læser du i Nye Testamente? Nå ikke noget overhovedet - jamen så stik dig lige piben ind mand og vær lidt ydmyg overfor folk der har studeret tingene teologi med flid i mange år.
Men du optræder på en offentlig debat portal hvor du skriver en masse vrøvl om kristendommen som jo ikke må stå alene uden kritik og korrektion - irettesættelse.
Så jeg sparer ikke på kritikken og korrektion og irettesættelserne fordi de eventuelle læsere vi måske skulle have de skal ikke fyldes med dit vrøvl (dine utallige misforståelser kristendommen) men de skal have sober ædruelige moderne videnskabelige oplysninger om hvordan kristendommen er blevet grundlagt og hvad kristendommen bygger på - hvilken SPIRITUALITET - religiøs spirituel praksis (ethos moral og etik) og bønsliv og gudstjeneste liv.
Dig der overhovedet ikke er fortrolig med Nye Testamente og hvad der står hos Paulus hvordan pokker skulle du kunne redegøre korrekt for kristendommen - ja det er en umulighed.
Du magter åbenbart ikke saglig debat og kritik (og ja irettesættelser dine meget grove misforståelser tingene).