0
registrerede
45
gæster og
152
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Religioner - som jeg opfatter dem
|
Her kommer endnu nogle "vrøvlede" belæringer til Arne men denne gang ikke fra HansKrist men fra en teolog (jeg skriver lidt med og læser) der siger nøjagtig det samme som HansKrist:
Billedsproget fylder godt i både Bibelen og kirken, når vi taler om Gud som vores ”far”, der bor i ”himlen”, skriver teolog:
”Men alle disse billeder er jo ikke bogstaveligt sande. Faktisk er de bogstaveligt usande. For Gud er ikke et hankønsvæsen, Gud bor ikke deroppe et sted blandt stjernerne, Gud har ikke et ansigt med særlige ansigtstræk og uldhår, og han er ikke i bogstavelig biologisk forstand far til én eneste af os”
🙃😂
Åh stakkels Arne - det må ikke være sjovt at være dig - når man tænker på de røverhistorier du putter de kristne i skoene
-0-0-0-
Dog ville jeg være forsigtig med at sige Gud ikke har ansigt. Ifølge neurovidenskab tyder alt på at vi mennesker er "forprogrammerede" til at reagerer på ansigter. W Pannenberg og undertegnede HansKrist og Nicolai Berdyaev og Levinas har beskæftiget sig med ANSIGTET's guddommelige evigtgyldige betydning og sandhed for os mennesker.
Ihvertfald lever mennesket og Gud i et meget intimt og personligt kommunikations relation - og uden ansigt ingen personlighed eller personlig kommunikation.
KRISTUS er jo også Guds Ansigt som Paulus skriver, så Lars Sandbeck jeg langt hen af vejen er enig med - vil jeg ikke følge hele vejen i hvad han skråsikkert hævder om ANSIGTET.
|
|
|
|