0
registrerede
694
gæster og
70
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#36430 - 16/07/2022 11:59
Alting har en tid
|
bor her
|
Registeret: 05/09/2015
|
|
Længe siden jeg har postet et indlæg. Ja kunne faktisk ikke huske hvordan man gjorde, men jeg tænkte, at sige tak for alt i den tid jeg har tilgået siden. I starten var det af stor værdi trods stor modstand ect. I dag er siden færdig set med mine øjne. Derfor dette vers fra biblen Alting har en tid,
for alt, hvad der sker under himlen, er der et tidspunkt.
En tid til at fødes, en tid til at dø.
En tid til at plante, en tid til at rydde.
En tid til at slå ihjel, en tid til at helbrede.
En tid til at rive ned, en tid til at bygge op.
En tid til at græde, en tid til at le.
En tid til at holde klage, en tid til at danse.
En tid til at sprede sten, en tid til at samle sten.
En tid til at omfavne, en tid til ikke at omfavne.
En tid til at opsøge, en tid til at miste.
En tid til at gemme hen, en tid til at kaste bort.
En tid til at rive itu, en tid til at sy sammen.
En tid til at tie, en tid til at tale.
En tid til at elske, en tid til at hade.
En tid til krig, en tid til fred.https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Pred/3
|
|
Svar
|
|
|
#36432 - 16/07/2022 12:39
Re: Alting har en tid
[Re: Tikka]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Tikka.
Jeg er enig med dig i skønheden i, hvad du citerer fra det førkristne gamle testamente i Bibelen.
Men jeg mener også, kristendommen indfører den helt dybe kærlighed, som vi f.eks. kan læse om i Johannes Evangeliet.
Det er jo ret nemt at elske, hvor man føler sympati. Men den dybe kærlighed kan mere end dét. Er det ikke dét, Johannes fortæller om?
M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
Redigeret af Arne Thomsen (16/07/2022 12:41)
|
|
Svar
|
|
|
#36438 - 17/07/2022 12:32
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hanskrist. Både du og Tikka synes at mene, at denne hjemmeside er døende pga. indlæg fra Gerth. Jeg er enig i at der er indlæg fra Gerth, som kan opleves provokerende, og når Gerth "går ver stregen", griber Admin jo ind. Men jeg er ikke enig i, at enkelte deltageres provokationer på en hjemmeside benævnt Trosfrihed betyder denne hjemmesides undergang.
Det er klart at "bøsserøvsreklamer" er frastødende - i hvert fald hvis de tages seriøst, men for mig er det også klart, at det er frastødende når én deltager kalder andre deltagere for "idiot" og "skizofren".
Dét, der imidlertid - set med mine øjne - giver Trosfrihed.dk den unikke værdi, det er friheden på områder som livsanskuelser og det spirituelle.
Tendenser, der går i retning af den spanske inkvisition her vi nok af, og åndsfrihed har ikke altid gode vilkår.
Her på Trosfrihed.dk bør vi efter min mening glæde os over friheden - og bruge den til at inspirere hinanden - ikke til at nedgøre hinanden. Og kommer der indlæg, man ikke bryder sig om, kan man jo ignorere dem - til fordel for dem, der inspirerer. Dertil kommer jo muligheden for gennem dialog at nå frem til bedre forståelse af andres indlæg.
Nøgleordene for mig angående Trosfrihed.dk er inspiration og udvikling.
M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#36439 - 17/07/2022 12:59
[Re: Arne Thomsen]
|
bor her
|
Registeret: 05/09/2015
|
|
Tikka synes at mene, at denne hjemmeside er døende pga. indlæg fra Gerth. Ved ikke hvor du ser det. Siden har længe længe kørt "på pumperne" hvor angreb og andre mærkværdigheder bliver postet, for mig at se for at holde siden kørende. Dog har dette med angreb og fnidder været sidens kendetegn, fra før jeg tilgik siden - læs blot ældre indlæg - og jeg husker, der blev sagt, at det var 90% af hjemmesidens indhold, men det da klart at forholdene her langt fra er blevet bedre. Nøgleordene for mig angående Trosfrihed.dk er inspiration og udvikling. Trosfrihed er for mig en side hvor man kan blive trosfri
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|