1
registreret Arne Thomsen
680
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#35680 - 05/05/2022 14:30
Re: Åndelig Føde
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Jeg forstår så, at Vladimir Putin efter Hanskrist's mening skal henrettes uden videre.
Det må vel så betyde, at ethvert forsøg på at få indsigt i, hvad der bragte dette oprindeligt uskyldige nyfødte barn til at komme så galt af sted, på forhånd er afvist.
Det er så den form for kristendom, Hanskrist står for. Og hvad den russiske ortodokse kirke står for er jo så en anden sag.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#35682 - 05/05/2022 15:47
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hanskrist. Det er svært at undgå at få det indtryk, at du bevidst pådutter mig meninger, der ikkke er mine.
Hvis Putins myrderier kan stoppes, så skal de naturligvis, men så længe dét ikke er muligt - og hvis Putin er i live, efter han er blevet stoppet - mener jeg, det er det rette, at se på, hvordan det gik til, at dette menneske kom så galt af sted.
Du derimod har - så vidt jeg kan se - blot dømt ham ond - og til udryddelse.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#35683 - 05/05/2022 16:21
[Re: Arne Thomsen]
|
bor her
|
Registeret: 05/09/2015
|
|
det er da ok, du vil fortælle en livsfortælling der har mange år på bagen, (60 år?) det gør mange mennesker jo
men hvad skal vi der læser om en ikonoplevelse der har givet dig en ny virkelighed … som du ikke kan leve op til – bruge det til, når du ikke kan forklare, men kun fortælle om en gammel oplevelse der mister sin kraft ved fortælling?
øvrigt - vil folk der ikke tror på gud eller opfatter virkeligheden som guddommelig kunne sætte sig ind i det, du skriver, når du ikke definerer det andet end med din underskrift: ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed - som du mener er følelser.
Så for mig at se, er der tale om en mega gammel oplevelse, der delvis har givet en ny virkelighed som der ikke kan leves op til og indraget/bibeholdt forestilling om begrebet gud, som der ikke tros på, men alligevel som begreb beholdes i din virkelighed som en virkelighed
Det må da være frustrerende og ikke som du skriver enkelt og lige til
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|