2
registrerede Hanskrist
,(1 usynlig),
476
gæster og
84
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#33819 - 08/12/2021 21:26
Re: AT VÆRE ET TRÆ
[Re: Arne Thomsen]
|
|
Hej Arne (fred være med dig) Men det hele er jo relevant for vores forståelse af det der altid har været eller det der var fra evighed af = Tanken og Viljen og Lyset og Mørket. Hvorfor har du ikke tillid til tingene Your friend forever Jan
|
|
Svar
|
|
|
#33823 - 09/12/2021 17:18
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Jeg forstår, at du har en fast tro på, hvad du kalder: "det der altid har været eller det der var fra evighed af", og som du beskriver med ordene: "Tanken og Viljen og Lyset og Mørket".
Den tro har jeg ikke. Jeg kan ikke komme længere end til, at det værende er skabt ud af intet - eller det er evigt, blot i forskellige former. Hverken skabelse eller evighed - tror jeg - er mulige for os mennesker at fatte.
Det eneste, jeg tror, vi kan, er at opfatte mest muligt af det værende, som vi jo selv er en lillebitte del af, men som for mig er et mirakel, der inspirerer til altomfattende kærlighed
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, mådehold, empati, harmoni, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
#33826 - 09/12/2021 18:53
[Re: Arne Thomsen]
|
bor her
|
Registeret: 05/09/2015
|
|
Den tro har jeg ikke. Jeg kan ikke komme længere end til, at det værende er skabt ud af intet - eller det er evigt, blot i forskellige former. Hverken skabelse eller evighed - tror jeg - er mulige for os mennesker at fatte. Det værende kunne også være skabt af det evige – og derved er det værende ikke skabt ud af intet ... Biblen siger jo også at den evige gud - livets kilde - er skaberen ***
|
|
Svar
|
|
|
#33828 - 09/12/2021 19:24
[Re: Tikka]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Tikka. Dine ord ændrer jo ikke ved: skabt eller evigt, som jo da også indeholder muligheden af det evige som skaber.
Er det ikke sådan i Bibelen, at en faderlig Gud skaber verden ud af intet?
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, mådehold, empati, harmoni, kærlighed
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|