Tak for gode tanker og musik link.
Et musik nummer der altid har ramt mig dybt.
Også alt det bedste til dig.
Forår. Ja det er er endeligt forår – igen.
Vinden, lyset og lyden er helt speciel på denne tid, og fuglene kan høres langt ind i skumringen – vi skal bare ha' lidt varme.
##
Jeg tænker på dét, at en anden forstår en – eller man selv er den som forstår hvad der siges - hvad jeg går ud fra, du gjorde, når du skrev:
Tusind tak for dine ord
Jeg kunne ikke selv ha' formuleret det bedre ;))
- her er det jo nå det skrevne/sagte giver genklang i egne oplevelser … sådan har jeg det ihverttilfælde.
Jeg mener, har man selv oplevet tilsvarende/har samme tilgang til det sagte, forstår man hvad der siges og menes – for det meste.
Det er ellers svært det der med ord, for selv om man bruger helt almindelige dagligdags ord, så er der ingen garanti at tilhøreren forstår dem på samme måde.
Derfor taler folk også ofte forbi hinanden, fordi de lytter til det sagte med deres egen forståelse af de hørte ord.
Jeg har ingen guldvægt, men jeg anstrenger mig, at finde de rigtige ord for at kunne meddele mig kort og korrekt.
Det lykkes ikke rigtig, kan jeg se, hvis jeg læser mit skriv dagen efter. Jeg mangler nogle ”mellemregninger” - men jeg kan ikke nå at skrive det, som kommer til mig i hovedet, da jeg ikke kan fastholde overblikket, når jeg ser det, jeg vil svare på fra forskellige sider.
Det går bedre hvis jeg er mer ”firkantet” i min tilgang til besvarelsen.
… og - så må jeg ofte beskære mit skriv på grund af længden, og så kommer der klart nok til at mangle noget
… men godt det gav dig noget selv om jeg ikke ved hvad dette er.