Fortællingerne i de fire evangelier kan hermed ses som konstruerede historielignende beretninger, forkyndelser, lignelser og undervisning, der kunne udfylde de behov, der for eksempel var opstået i forfatternes menigheder.
Arne svarer til ovennævnte tekst, tanke, følgende:
Det er jo faktisk noget nær en kassation af de fire evangelier i Bibelen - og vel dermed også af den almindelige kristendom.Nej kun hvis man har en så dogmatisk naiv Bibelfundamentalistisk opfattelse af tingene som du har.
Og havde du læst mine indlæg (hvilket du desværre ikke gør) så ville du vide at det ikke er det du kalder en kassation af de fire evangelier, som jo for ind i helvede er teologiske biografier - de har aldrig ALDRIG, været tænkt at skulle være alene historiske dokumentariske biografier, men teologiske biografier og altså ikke biografier der skulle være historiske korrekte såvidt Jesus (han er lidt langt væk i tid). Disse biografier er teologiske biografier da det er KIRKENS Jesus der er Kristus der ønskes portrætteret.
Hvordan vil du egentlig forklare jomfru fødsel, gå på vandet, vand til vin, himmelfart???? Hvorfor tror du sådan teologisk stof er med? Det er jo teologisk tænkning og har aldrig, ALDRIG, været tænkt som at være historisk empirisk korrekt.
Du har virkelig en dårlig forståelse tingene Arne.
Og stadig er det ikke en kassation, som du kalder det, og det hverken af evangelierne eller kristendommen, men det er en kassation af din uåndelige, ikke spirituelle, forståelse kristendommen, andet er det ikke der står til kassation.
I øvrigt er det vel ikke meningen at jeg skal bruge så meget tid på dig der:
1):
Ikke gider læse mine indlæg hvorfor jeg igen igen skal forklare dig hvad allerede har skrevet
2):
Dig der har en ondskabsfuld dagsorden imod mig.
Havde det været en anden debattør eller Wikipedia hvor du var blevet oplyst om hvad jeg har fremført om evangelierne så havde du vimset og logret med halen omkring disse oplysninger som katten den fløde man hælder op til den.
-0-0-0-0-
Hvorfor kan du ikke være fair overfor mig, hvad har jeg gjort dig?
-0-0-0-0-
Du er trættende og ødelægger og forhindrer en interessant debat når du ikke læser hvad jeg skriver og responderer på intelligent vis herpå, afslører at du er et tænkende forstandig menneske der kan læse en tekst
Indimellem bliver jeg bekymret for dig Arne, og faktisk håber jeg det er udtryk for at du er små ondskabsfuld og vil æres og vil personfnidder overfor mig fordi du ikke bryder dig om mig, faktisk hellere dette end at det skulle være dine kognitive evner der er noget galt med