1
registreret
(1 usynlig),
797
gæster og
137
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#29931 - 08/05/2020 19:19
Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Jeg påstår ikke, at verden er logisk! Vi mennesker har opdaget områder i naturen, hvor logikken synes at fungere, sådan at vi kan finde årsagssammenhænge. Men allerede, når vi kommer til partikelfysik begynder det at knibe, og når vi kommer til mørkt stof og mørk energi, ved vi ikke rigtig noget. Vi kan heller ikke finde ud af, hvor stort universet er, vi ved, at det udvider sig med accelererende hastighed, men vi ved ikke om det er uendeligt eller endeligt, og så er der spørgsmålet om flere universer, som forskere seriøst forestiller sig.
Endelig er der spørgsmålet, om universet/universerne er noget, der er skabt, eller om det er noget, der altid har været. Vi menneskers logik duer vist ikke rigtig til noget her!
Egentlig er det vel også storhedsvanvid at tro, at vi mennesker skulle være født med evner til at begribe sådan noget
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed til alt værende
|
|
Svar
|
|
|
#29935 - 08/05/2020 21:11
Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Jan. Jeg ser det mere sådan, at vi menneskers forstand på verdens væren nok nogenlunde er, som myrens forstand er på en computer
Angående Hanskrist kan jeg jo ikke fortsætte, så længe han ikke svarer - måske tager jeg fejl, men har han det skidt, skal han ikke generes.
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed til alt værende
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|