indenfor dens oplysende Shariah (lov og juriprudence) mange af disse menneskerettigheder for omkring fjorten århundreder siden. Rettighederne, der bliver opremset af moderne internationale organisationer er karakteriseret ved fejl og mangler i "konceptualiseringen", svagheder i formuleringen og uretfærdigheder i udførelsen. De er underkastet politiske dagsordner, økonomisk pres og kulturelt fordomsfulde synspunkter. De bærer med sig rester af kolonialisme og
imperialisme. Sådanne rettigheder er ofte grundlagt, ikke i ethvert menneskets interesse, men snarere til fordel for visse organisationer og magtfulde grupper med specielle interesser. Dette bliver mere evident, når, som vi kan se over hele verden, mange af vore medmennesker lider under de forfærdeligste grusomheder, og alligevel er der ingen organisation, der virkelig forsvarer de fattige og de svage. Skrigende uligheder og misbrug mellem nationer og indenfor nationer bliver værre og værre for øjnene af os, og forskrifterne til bistand og udvikling fører dem dybere ind i elendighed, som om de kun blev brugt til at forevige deres elendighed og trældom. Nogle af de
humanitære organisationer ser sig måske ikke i stand til at hjælpe visse undertrykte personer af politiske og økonomiske årsager. Visse oprigtige organisationer er blevet forhindret i at deltage i humanitære bestræbelser, mens andre har fået tilladelse, forde de reklamerer for dagsordner og hverver proselytter for det sekteriske forbillede, eller grupper med special interesser, som er mere acceptable for de dominerende magter. Nogle organisationer rejser sloganner som: "Grib ikke ind i de indenriske forhold i andre lande" eller "Vi må begrænse os til politiske realiteter" osv. Islam kalder til beskyttelse, forsvar og støtte til de undertrykte folk i verden, ved at fjerne de
grundlæggende årsager til undertrykkelse og udnyttelse. Islamisk lov er struktureret mod at fjerne enhver undertrykkelse og udnyttelse, ifølge regler, der siger: at påbyde det gode, og forbyde det onde, og stræbe på Gud, Den Ophøjedes vej. Den Almægtige Gud omtaler i Quranen: (Hvorfor vil i ikke kæmpe for Guds sag? Og for de undertrykte mænd, kvinder og børn, der siger: "Herre, få os ud af denne by, hvis befolkning handler uret. Giv os en ven fra Dig. Giv os en hjælper fra Dig.") 4:75 Det er vigtigt at pointere her, at håndhævelsen af lovene omkring menneskerettigheder i et muslimsk samfund er uløseligt forbundet med den oprigtige forpligtelse til at implementere islamiske love og principper i bogstav og ånd. Nogle tager kun, hvad der tjener deres egne interesser, andre igen vil måske kun foregive, at de implementere nogle islamiske lærdomme og
principper, men i realiteten prøver de at ødelægge eller forvrænge og manipulere Islam indefra, og hindre en retfærdig implementation af islamiske love. De er ikke eksempler for forsvaret af menneskerettigheder i Islam. Derfor vil vi her pointere, at dem, som gerne vil studere Islam objektivt, skulle forpligte sig til at studere det på Islams foreliggende kendsgerninger, som et fuldt udviklet system, og ikke lade sig påvirke af visse ulovligheder hos nogle, der hævder at være muslimer. Den afvigende opførsel og gerninger hos visse individer, grupper, folk, eller regeringer må ikke få indflydelse på en persons
debat (del1) - Islam, Det Sande Livssyn og Livssystem - ...
https://www.youtube.com/watch?v=NqPTYuVoCF4debat (del2) - Islam, Det Sande Livssyn og Livssystem - ...
https://www.youtube.com/watch?v=W6BEo3ZVDsQ