0
registrerede
694
gæster og
70
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#26008 - 02/09/2018 21:36
Re: Skæbne og tro
[Re: Tikka]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Tikka.
Tak for at du deltager i denne tråd.
Jo - jeg forstår godt, at du mener "intet nyt" - men det nye for mig er - hvad jeg hidtil egentlig har ignoreret: Skæbnens magt - og hvad den betyder for vi menneskers indstillinger til livet. Det er væsentligt for mig - det giver tilværelsen et nyt perspektiv
Og så til: "aktiv kærlighed til alt og alle"Jeg ved nok ikke rigtig, hvordan jeg skal forklare det, for det er en følelse, der opstår spontant i mig i sammenhæng med tilværelsens mirakel - det ufattelige, at verden - og også jeg - eksisterer
Det ta'r vi til daglig som en selvfølge - men det er det jo ikke!
Og jeg priser mig lykkelig for min kærlighed til miraklet: Alt værende En kærlighed, som bare ER - som jeg ikke kan forklare - og bestemt heller ikke kan fornægte
M.v.h. Arne
|
|
Svar
|
|
|
#26013 - 02/09/2018 23:07
[Re: Tikka]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Tikka.
Min kærlighed til alt og alle er jo til alt eksisterende: Universet, vi mennesker, mig selv - og den består i lysten til at gøre noget godt for alt og alle - også hvad og hvem jeg ikke ka' li' - samt den gode fornemmelse i maven, når det en sjælden gang lykkes
Skæbnens magt er for mig selvfølgelig døden, men også stort set alt andet, der sker for mig, og som jeg ikke er herre over . og det er jo ikke så lidt
Dertil kommer perspektivet: Skæbnens Magt overfor Religioner
M.v.h. Arne
Redigeret af Arne Thomsen (02/09/2018 23:09)
|
|
Svar
|
|
|
#26017 - 03/09/2018 00:25
[Re: Arne Thomsen]
|
bor her
|
Registeret: 05/09/2015
|
|
Min kærlighed til alt og alle er jo til alt eksisterende: Universet, vi mennesker, mig selv - og den består i lysten til at gøre noget godt for alt og alle - også hvad og hvem jeg ikke ka' li' - samt den gode fornemmelse i maven, når det en sjælden gang lykkes Så den aktive kærlighed, er handling? - ikke til alt og alle, men til alt liv Hvilken aktiv kærligheds handling giver du eksempelvis universet? Skæbnens magt er for mig selvfølgelig døden, men også stort set alt andet, der sker for mig, og som jeg ikke er herre over . og det er jo ikke så lidt At tro på skæbnens magt er det ikke lig med at tro på en usynlig gud … men også ikke at anerkende den frie vilje? Dertil kommer perspektivet: Skæbnens Magt overfor Religioner Det må du forklare. ¨¨¨¨
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|