Hr. lægprædikant..
Du har altid været et både morsomt og kristent rodehoved af kreationistisk format, af samme grund et ypperligt exempel på hvad så solid en mangel på logik og sund fornuft kan ende i.
Men som attituderealist betragtet, er du vist noget af det mest uskyldige set på Trosfrihed overhovedet, tillige findes der ingen som du, der aldrig mener hvad de siger – nøjagtig som du aldrig bestiller andet end kommunikere gennem andres meninger, for derefter, når du opdager ikke at ku’ argumentere for meningsindholdets sandhedsværdi, at kaste hele molevitten tilbage i hovedet på personen du kopierede fra. På det område minder du lidt om hønsemand, det morsomme ved dig er dog selve oplevelsen ved at se en så påståelig teenager, i dén alder. Kom ikke og sig det at gå i frø, ikke også ka’ ha’ morsomme sider..;)
Selv er jeg nærmest lykkelig for at de gamle grækeres største slag i verdenshistorien ikke endte med at de blev en del af Asien, mere utilfreds er jeg med senere europæeres fastsættelse af ”vor tidsregning”, og så p.a. en skide himmelnisse, med hvem ingen af dem evnede at skabe den sammenhæng mellem det guddommelige og menneskelige, som de gamle grækere formåede med deres guder. Og her sidder stadig du, og forkynder den store mystik med guden flagrende rundt i den gode gamle uvidenhed, guden du synes blir så meget mere spændende af hverken at begribes eller kaldes for ’gud’, i nøjagtig samme situation som din arbejdsgiver Somo: O, hvilken guddom, hvilken ”åndelighed” – det er vist ikke bare verdensdelen i to kreationister vipper på!
Bortset fra det, er der stadigvæk intet bemærkelsesværdigt i at se dig gentage de samme indlæg, ej heller dem om Scientology, det er trods alt bare din sædvanlige fremtrædelsesform..;)
mvh
Simon
P.s.: forøvrigt ku’ jeg godt unde dig at stå en time eller to på Akropolis, velvidende hvad sejren ved Salamis kostede og i en forståelse for grundlaget du stod på, skabt af ældgamle forfædre. Ja hvem ved, om ikke det ville ha’ fået dig til vurdere jobbet som Somos bogholder med en større skepsis.