Det nemmeste var vel, om du præsentere de steder i Bibelen, der siger det, du skriver.
Det må vel så stå i modsætning til, hvad Tomas skriver, siden du siger om ord fra Thomas:
Det er vrøvl. Det med det kongeligt præsteskab.
SVAR: Det nemmeste!? - Dét ville være, at Thomas viser, hvor i bibelen det fremgår, at
Biblens store fortælling er, at
mennesket er skabt som et kongeligt præsteskab -
Jeg læser, mennesket er skabt som mand og kvinde ... og den store fortælling, for en kristen er vel, at skaberen i sin store kærlighed sendte sin himmelske søn til frelse. (?)Thomas #25119 - 13/04/2018 10:40 *Biblens store fortælling.
Mennesket er skabt i Guds billede som et kongeligt præsteskab, der på den ene side skal reflektere Guds kærlighed og visdom ind i verden, og på den anden side skal reflektere verdens tak og pris tilbage til Gud.
Altså: Hvilke tekster er der tale om, når Thomas skriver #25125 - 14/04/2018 10:34 :
Eller som nogle tekster beskriver det: Vi er skabt til at være et kongeligt præsteskab, ment til at reflektere Guds kærlighed og visdom ind i skabelsen og reflektere verdens tak og pris op til Gud.
... samt hvor i bibelen det fremgår, at der er tale om et kald:
At vi er skabt i Guds billede er således et kald: Vi er skabt for at reflektere Gud Skaberen ind i sin skabelse.
Men - jeg vil tænke over, hvordan jeg evt. kan løse opgaven.
Arne #25158 - 18/04/2018 23:14 :
Kan du overtales til at forklare især ordene:
Citat:
Præsteskabet bliver først tildelt arvingerne - de helllige - som Jesus indgik/indgår en pagt med ved sit blod, hvis de som Paulus skriver, vinder sejrskransen.
... så kan Thomas måske i mellemtiden komme med bibelcitater på sit skriv.
***Håber ovenstående giver mening.
Det er lidt svært for mig at optage tråden igen, da jeg for længst har givet slip på den.
¨¨¨¨