Den Almægtige Gud erklærer i Quranen:
(I mennesker! Vi skabte jer af mand og kvinde, og Vi gjorde jer til folkeslag og stammer, så i kunne genkende hinanden. Den fornemste af jer er i Guds øjne den af jer, der er mest gudfrygtig. Gud er vidende og indsigtsfuld) 49:13 Alle mennesker er lige overfor den islamiske lovgivning og den udnævnte muslimske dommer. Straffene, vurderingerne og juridiske domme er gældende for alle racer og alle folkeklasser uden forskel, og uden at visse personer får særrettigheder og opnår immunitet.
Et fremragende eksempel vil her blive omtalt. A'esha fortalte, at Quraish (stammen) var dybt bekymret, da en fornem kvinde fra Makhzum klanen begik tyveri, og Guds budbringer (fvmh) ønskede at anvende den dertil hørende straf i hendes sag ved at amputere hendes hånd. Quraish (stammen) rådførte sig med hinanden og sagde: "Den bedst mulige person til at tale med profeten (fvmh) angående den kvindelige tyv fra
Makhzum, er hans elskede "kompagnion" (og søn af hans elskede kompagnion) Usamah ibn Zaid." Derfor sendte de Usamah hen for at tale med profeten (fvmh) og få ham til at få i forbøn for denne Makhzum kvinde. Efter at have lyttet til Usamah, sagde Guds budbringer (fvmh): "Å Usamah! Er du kommet for at gå i forbøn ang. En straf fastsat af Gud?" Guds budbringer (fvmh) rejste sig op, da han havde fuldført sin samtale med Usamah, og leverede en tale, sigende:
"Folkeslagene (eller nationerne) før jer blev tilintetgjort grundet den kendsgerning, at når en fornem person blandt dem stjal, lod de ham gå ustraffet, men hvis en fattig, svag og ubetydelig person blandt dem stjal, ville de udføre straffen af ham. Ved Gud! Hvis Fatimah, Mohammeds (fvmh) datter stjal, vil jeg afhugge hendes hånd." [6] Ingen har ret til få monopol
(eneret), udnytte eller handle udfra personlige interesser ang. Nationale resourcer. Alle medlemmer af nationen har ret til at få gavn af nationale resourcer, enhver ifølge retfærdige og lige rettigheder og pligter. De vil dog ikke være lige med hensyn til arbejde og den gavn, de gør for det offentliges vel. Den islamiske regering må gøre sit yderste for at sikre
jobmuligheder for sine vælgere, og organisere udnyttelsen af nationale resourcer. Islam erklærer alle mennesker lige, hvad angår menneskelige værdier, dog er enhver person belønnet alt efter, hvad han skænker sit samfund og fællesskab. Den eneste forskel mellem folk er i forhold til den service, som de tilbyder. F.eks ser det ikke ens på en hårdt-arbejdende person og en doven, med hensyn til betaling og økonomisk belønning. Den Almægtige Gud erklærer i Quranen: (Der findes rangtrin for enhver, ud fra det, som de har gjort. Din Herre overser intet af, hvad de gør.) 6:132
Del 2. Surah al-Kahf (i dybden) - Quran giver tryghed
https://www.youtube.com/watch?v=98AFnsvGKysMine sidste ord til min mor - Mohammad Hoblos
https://www.youtube.com/watch?v=rDnzmuGLFFs