1
registreret
(1 usynlig),
797
gæster og
137
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#24195 - 11/12/2017 03:29
Re: Poetisk fryd..
[Re: Simon]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
|
|
Svar
|
|
|
#24203 - 11/12/2017 19:17
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Aften RM..
Ja det var ikke så Leth – men ganske herligt! ;) Her i hytten har Bill Evans en af sine renæssancer, enestående musikere har få konkurrenter og ejer trilleren til ørerne trættes. Men apropos koncerter i småkirker udøves campanologien som ældre tradition stadig, ja tænk hvad man må finde af indskrifter i træværk og klokker, rundt om i Europas ældste fuglekasser:
Indskrift på en revnet klokke
Hvor mange skygger der har taget mig, hvor meget hastigt vand at gøre mine dage op i trapper og torve, hvor mange fald at lære rækkefølgen af porte, klokkeslagenes vægt og månen lige efter det ved du: Hvor melankolsk jeg er og så elskovssyg at der er nætter, hvor jeg ønsker at bade i dit blod og er nær ved det.
Hvor kort afstanden er mellem elsker og bøddel! Der ser jeg nu på disse torve, hvor enten vand eller jern uafbrudt slår mod sten og jeg har slidt så meget tyndt: Der er intet helt forhæng mellem os ingen dør, der ikke er splintret, og i hver eneste slukket lampe ser septemberlyset sig om efter dem der skal dø i nat.
*
Tånegle
Allerede tåneglene er et fjernt varsel om det yndige sted, hvor benene mødes. Så følger fodens kurve, og benene selv
er lange som eftermiddage om sommeren med hav og doven musik, ispinde på dækket og den stjerneklare nat, der rykker nærmere.
- Henrik Nordbrandt.
I går og idag mente jeg at få snefnug i ansigtet - det var sikkert en and, eller fjeren fra en flygtende, ak ak! ;)
Nisseligst Simon
Redigeret af Simon (11/12/2017 19:20)
|
|
Svar
|
|
|
#24204 - 11/12/2017 19:43
|
bor her
|
|
|
Hej Simonnisse
Snefnuggene har danset omkring mig i dag, og jeg går fortsat med Jac og de Tretten dage af en sne ... her
på den niende dag
om ikke sin eneste repræsentant så dog en generations nye syner,
der vil gå nogle når og tolkninger, så vil vi også komme i parkerne og der vil blive talt som til sole,
og vejrbiddet der er mundret, og trækker træerne op ved rødderne, så stædigt skal årtiet veksle og sang og børnene vil nynne ved vores fødder,
ikke så megen adskillelse mere bare en form der centrerer til os, og barnet som et reelt menneske der suges ud af det økonomiske liv,
grundvilkårene skal tydes i et påny og så må alle vore overflader vige, for der findes en energi under stenene der findes et barn i ethvert samleje,
så stor erfaring skal sættes i sprog og sommertiden kan ikke forskyde noget,
om ikke en pludselig kolos i vælten, så dog en ny iver for jorden og vandet og den skal nok blive skrevet helt ud,
Fnuglette hvide hilsner RoseMarie Vingelil :))
Redigeret af RoseMarie (11/12/2017 19:48)
|
|
Svar
|
|
|
#24208 - 12/12/2017 04:08
|
bor her
|
|
|
Hej Simon Tretten dage af en sne og Jac fotsætter sin snetur på den tiende dag
måske vil de ikke bifalde en trend, men sådan er det jo verden ældes,
sukkeret blomstrer jo stadig i grønt, og der går familier med hakker for nu åbnes alt ud til frugterne,
men deter sket nu sket nu sket, drengene munder ud i voksne mænd, og pigerne har tiltænkt sig fruen og håret får lov til at svede ipanden,
men det er hændt nu hændt nu hændet, puberteten står yderst på skænken og børnenes fingre fortæller alt, hver fedtfure skænker os sin alder,
men det er trykt nu trykt nu trykt, og vildkattene lader fritiden huse i opdragelser og scenerier med fiskesuppe, alle årer blevet indstillet på fred,
måske vil de ikke bifalde et tronskifte, men hver blomst vil udvide sin karakter,
så tilintetgørelsen bliveraldrig et tema, det er der alt for mange viljer til det er der alt for mange nye børn til,Musikken til morgenkaffen kan næsten kun være denne her Morgennisseligste hilsner RoseMarie
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|